שאלה דחופה לגבי הזמנות מחו"ל

שאלה דחופה לגבי הזמנות מחו"ל

הזמנות מחו"ל...עשיתי הזמנה והגעתי לשלב של המשלוח. ואז גיליתי שהמשלוח הוא 34 $....אם אני מורידה ומורידה מההזמנה יוצא שההזמנה היא 25 דולר והמשלוח 25.98 דולר. מילא זה אבל ה-98 סנט האלה מפריעים כי כבר לא נשאר לי מה לבטל. האם אתן יודעות מהו הסכום המדוייק שאפשר להביא ללא מכס וגם...איך אתן מסמינות מחו"ל כאשר העלות של המשלוח כל-כך גבוהה למעשה אפשר להזמין מעט מאוד פריטים כדי לא לעבור את המכסה של 50 $ ? תודה
 

cheniros

New member
אפשר להביא עד 50$ בלי לשלם מכס

הכוונה היא שהקנייה שווה 50$ בלי המשלוח, את סכום המשלוח לא מחשבים כקנייה, כך שאת בעצם קונה מוצרים ב - 50$.
 

ניצנץ1

New member
את מטעה אותה- 50 דולר זה כולל את המשלוח

ומה שעושים- זה פשוט משלמים את המיסים. אם את רוצה להזמין מחו"ל עד 50 דולר- את כמעט ולא יכולה להזמין כלום- כי מינימום משלוח הוא 20-25 דולר, אתרים אמריקאיים לא מתעסקים עם מעטפות במחיר אחיד, אנשים פרטיים כן.אתרים גם לא מזייפים חשבוניות עם סכומים נמוכים. המכס לא תמיד עוצר על חבילה אם היא קטנה ולא עסקית- אז יש גם סיכוי שלא תשלמי מכס גם אם זה עובר 50 דולר כולל משלוח, אבל צריך לקחת בחשבון שאולי כן. וזה לא מכס- זה מע"מ והוצאות שחרור חבילה אחרות, לפעמים זה גם מכס לחבילות פרטיות, אבל לרוב לא. לחבילות עסקיות זה תמיד מכס, אלא אם כן סיפקנו אישור ארץ ייצור- כלומר ארה"ב ולא סין- וזה עוד יותר יקר ממכס. היו לי כבר מקרים של דברים כבדים שסכום קניה היה פחות מעלות המשלוח- כמובן שפשוט חיברו אותם וחוייבתי על הכל במעמ- מכס ושות.. לבחינת רשויות המס אנחנו אמורים לשלם מכס על עלות- ומשלוח הוא ללא פסק חלק מעלות, גם ביטוח על חבילה אם עושים אותו הוא חלק מעלות וגם עליו משלמים מיסים. לכן כדאי לעשות חשבון של עלות סופית- בהתחשב בכך שיש סיכוי למיסים- ולבדוק אם עדין כדאי לשלם 50 דולר על מוצר של 25 ושיש סיכוי לשלם עליו עוד 10 דולר הוצואות מיסים בארץ. לפעמים המוצר כל כך זול שכדאי ולפעמים- ממש לא. גם צריך לשים לב אם זה לא חברות שילוח- פד אקס קשים במיסים - הם גובים אותם לבד ויש כ 80-100 ש"ח הוצאה נלוות על כל חבילה- שחרור וכו, בלי שום קשר לגובה עלות החבילה ומשלוח. חלקן אגרות ממשלתיות, חלקם- דמי שחרור של פד אקס. גם שילוח אקספרס של דואר ישראל לוקח אותם עמלות כעת.
 

puppylove104104

New member
לא נכון, זה לא כולל משלוח

גם מניסיון: שלוש פעמים אני יודעת בוודאות שהחבילות שלי אותרו ע"י המכס (פעמיים הייתה חותמת המאשרת כי אין מיסים ופעם אחת זה היה דרך פדאקס שהם תמיד עוברים במכס) - בשלושת המקרים החבילה + המשלוח עלו יותר מ-50$, אבל לא גבו שום מיסים. וגם, באתר של רשות המיסים מצויין כי ניתן לייבא באופן אישי טובין שערכם אינו עולה על 50$ - מתייחסים אך ורק לערך הטובין ולא למשלוח. אבל - כאשר ערך המוצרים עולה על 50$ - לפעמים הם מוסיפים את עלות המשלוח וגובים מיסים על שניהם. מה שאת עלולה לשלם עליו מיסים - זה הסכום המוצהר בטופס המכס (טופס שמחובר לחבילה מבחוץ - ומיועד בדיוק בשביל להצהיר על ערך החבילה המוצרים עצמם) - וזה אך ורק הסכום של הטובין - לא של המשלוח.
 

ניצנץ1

New member
בחלון של דואר מרכזי ביד אליהו כתוב:

גם יבוא אישי - עד 50 דולר כולל משלוח, אבל מה? פקידי מכס לפעמים ישנים, ולפעמים עייפים וכבר היו לי חבילות הרבה מעל 50 דולר ועברו עם חותמת " פטור ממיסים" והיו 51 דולר כולל משלוח וקיבלתי פזצטא של מיסים. זה כל כך לא צפוי שכדאי לצפות למיסים ואם לא משלמים- להגיד תודה לרשות המיסים. ואת עלות המשלוח לא צריך לכתוב- זה מודפס על בול או פתקית במקום בול- הם יודעים מה להוסיף. וזה גם תלוי המון אם כתוב בטופס מכס " GIFT," או " GOODS"- ב" מתנה" לא סופרים את המשלוח בכלל וב" סחורות" - ועוד איך. ואתרים אמריקאיים- לא אנשים פרטיים- לא כותבים " מתנה" ופה מתחילה הבעיה. בקיצור- אני תמיד מצפה למיסים- ואם לא שילמתי- אז תודה ואם כן- אז כנראה שהיה צריך.
 

puppylove104104

New member
טוב, יצאתי ../images/Emo163.gif

כי האתר של המכס מטעה (הוא מדבר על ערך המוצרים ולא מציין שזה כולל את המשלוח). כנראה עד היום היה לי מזל (מה שאומר, שבחבילות הקרובות כנראה ינקנקו אותי עם מיסים - ותודה למרפי שהביאני עד הלום). פשוט התייעצתי עם עוד כמה אנשים ויצאתי אהבלה - אבל לא נורא. מתנצלת על הבלאגן
.
 

ניצנץ1

New member
את בסדר- הם עושים מה שבא להם

היו לי חיבלות שצוינו " מתנה"- אחותי שלחה וכתבה מעל 50 דולר- שילמתי מכס ומעמ והכל כולל משלוח. היו כאלה מעל 100 דולר עם "סחורות" ולא שילמתי כלום- הפקיד ישן. אז זה עניין של מזל ויום טוב או רע אצל פקיד מכס. אז פשט להתכונן למיסים ולהגיד תודה אם אין.
 

cheniros

New member
לא נכון

אני מזמינה מחו"ל, ותמיד הם רושמים על החבילה את סכום הקנייה, בלי המשלוח. המשלוח הוא לא חלק מהקנייה שלי.
 
כן,לא,שחור,לבן ומהי התשובה הנכונה ../images/Emo35.gif../images/Emo8.gif

הבנתי...שאי אפשר לדעת ושכדאי לקחת בחשבון תשלום מיסים ולפי זה לראות האם זה משתלם או לא. תודה
 
לפי חוקי ישראל - המשלוח הוא ממש כן חלק

מסכום הקנייה שלך! אם יש לך מזל, אז החבילה שלך עוברת ככה ולא מחברים את שני הדברים, אבל בדוק (והביקור האחרון שלי במכס היה אתמול) ותלוי בכתב שחור על גבי לבן בכל סניף של המכס - כל עלויות המשלוח, כולל ביטוח ושאר ירקות - מחוייבים במכס ובמע"מ. הדבר היחיד שנתון לערעור זה אם היו עלויות נוספות לא צפויות בגלל שביתה או אסון טבע. אבל מה שכן - בחיפה הרבה יותר ידידותיים מבתל אביב, ואפשר לצאת משם תוך רבע שעה... אחרי שמשלמים כמובן.
 

cheniros

New member
לא התכוונתי להיות כזאת נחושה!!

מניסיון שלי, המכס אף פעם לא עיכב חבילות שהזמנתי מחו"ל, תמיד אני קונה בסכום של 50$, המשלוח הוא בד"כ 25$ - 30$, כלומר בסה"כ 75$ - 80$ ותמיד כתוב שערך הטובין הוא 50$.
 

puppylove104104

New member
אחרי שגם אני הייתי בבלאגן מזה + שאלה

אני יכולה להסביר לך איך זה הולך: בטופס הצהרת המכס (זה שכתוב עליו כמה עולה החבילה) כתוב ערך הטובין בלבד. חוץ מזה, על האריזה, מצויין מחיר המשלוח (שלפעמים שונה מה ששילמת, כי המחיר שאת שילמת כולל לפעמים גם אריזה ועוד דברים והמחיר על האריזה זה מחיר המשלוח). אם יש להם ראש/לא פספסו את החבילה (לא כל החבילות עוברות בדיקת מכס) - הם מחשבנים אותם ביחד אם נראה להם שזה עובר את ה50$ - ובמקרה הזה, תיאלצי לשלם מיסים. אם עד היום החבילות לא נתפסו על ידי המכס - את ברת מזל. אבל זה הדבר היחיד שמשחק פה. למי שיודעת - יש אתרים שמציעים משלוח חינם, אבל על החבילה כתוב מחיר המשלוח (חייבים, הרי). אם החבילה נתפסת במכס וכולל הסכום של המשלוח, זה עובר את ה-50$ - אם אני מציגה את הקבלה שמציינת כי המשלוח חינם - הם מוותרים על המיסים או שלא?
 
אז כמה יכול לעלות עוד מיסים + הוצאות נוספות

של שחרור או מה שלא יהיה אם הפריטים עלו 25 $ + 24 ש"ח משלוח סה"כ 59 ש"ח ?
 

אל12

New member
אם יקחו לך מיסים

זה 12% על הכל ועוד מע"מ 15.5% על הכל (כולל משלוח) ועוד בערך 100 ש"ח עלויות אחרות.
 
ורק דרך אגב - האגרת מחשב שאני משלמת בחיפה היא

18 ש"ח וזו התוספת היחידה שהם לוקחים נוסף על המכס והמע"מ!
 
למעלה