שאלה דחופה בקשר לקעקוע, ולמשחה שצרי

itayab1

New member
שאלה דחופה בקשר לקעקוע, ולמשחה שצרי

שצריך למרוח. אתמול עשיתי את הקעקוע השני שלי, הראשון היה לפני חצי שנה בערך. אז השתמשתי במשחה בפנטן+ , והכל טוב ויפה עם הקעקוע חוץ מדבר קטן - שכבר הרבה זמן יש קצת פצעונים קטנים (כמו חצ'קונים קטנים) על הקעקוע ובאזור שלו... אז אני לא יודע אם זה יכול להיות קשור למשחה או לא ואתמול עשיתי את הקעקוע השני, ובדף שקיבלתי (עשיתי ב'טרייבל') רשום שעדיף להשתמש במשחה 'ויטה מרפן'. גם בסטודיו 'פסיכו' בסנטר, ממליצים על ויטה מרפן. קראתי כאן בפורום ובאינטרנט הרבה תגובות טובות על בפנטן פלוס, וכאלה שאומרים שלא טוב להשתמש בויטה מרפן במשך יותר מ-10 ימים. מצד שני, ראיתי שב'בפנטן פלוס' יש גם כמה מרכיבים שמכילים אלכוהול... והשאלה אם זה טוב או לא בקיצור יש לי את 2 המשחות בבית ואני חייב לדעת מהר מה כדאי לעשות... תודה על כל עזרה!!!
 
...

בעיקרון ממליצים על שניהם, תתחיל עם אחד ותמשיך את כל הטיפול עם אותה משחה. בקשר לפצעונים... נראה לי כדאי שתלך לרופא עור,אתה יודע. זה לא משהו נורמלי.
 

B B A

New member
לא בדיוק ממליצים על שתיהן

הכף נוטה לטובת הבפנטן פלוס מכיוון שויטה מרפן היא משחה קצת יותר "אלימה" מהבפנטן, וכמו שנאמר זמן השימוש בה מוגבל ל-10 ימים ותהליך ההחלמה של קעקוע לוקח יותר מזה. לכן הבפנטן פלוס היא היותר מומלצת מבין השתיים.
 

itayab1

New member
אוקי תודה לשניכם/ן, ועוד כמה שאלות

שמתי מקודם את הבפנטן.. כמובן שכבה דקה וזה נספג בקעקוע, מה שלא נספג ניקיתי עם נייר עכשיו יש לי כמה שאלות.. מצטער על ה'חפירה', פשוט אני קצת לחוץ מכל דבר שקשור לקעקוע ;) 1) אחרי ששמתי את המשחה, הקעקוע נראה כאילו הוא 'מזיע' ומפריש כזה.. וגם יורד צבע. קראתי הודעה של ויקטור (המנהל פורום) שרשם לפני כמה זמן, שחשוב מאוד לדאוג שההפרשות לא ידבקו לקעקוע.. אז מה הכוונה? אני אמור לשטוף עכשיו את הקעקוע אחרי ששמתי את המשחה בשביל שההפרשות לא ידבקו?? 2) ויקטור גם רשם כאן שעדיף בכלל למרוח את המשחה אחרי יומיים בערך, שהקעקוע מפסיק להפריש צבע.. אז מה הדבר הנכון לעשות?? 3) האם צריך לפני מריחת השכבה הבאה (ה-2 מתוך ה-3 ביום) לשטוף עוד פעם עם מים וסבון את הקעקוע? 4) האם יש צורך בסבון אנטיבקטריאלי כמו 'דרמקס' (קראתי שזה בעצם גורם לייבוש וזה לא טוב) - או מספיק סבון נוזלי רגיל? 5) ...ושאלה אחרונה... כדאי לשים היום בלילה (הלילה ה-2) ניילון נצמד? חלק אומרים שכן, כדי שלא יצמד לקעקוע לכלוך, וחלק אומרים שלא - כדי שיהיה אוויר לקעקוע. מה נכון?? תודה ענקית למי שיענה לי!!! בקרוב תמונה של הקעקוע :)
 

TankBoy

New member
כמה תשובות...

קודם כל תבין שקעקועים זה לא מדע מדוייק, ויש הבדלים קטנים בין השיטות טיפול שממליצים עליהן בסטודיואים שונים. אז מה שאני אענה לך כאן זה השיטה שאני מכיר ושאני השתמשתי בה בקעקועים שלי. יכול להיות שיש אנשים שמעדיפים קצת אחרת. חוצמזה, לא צריך להיות לחוץ. כמובן שחשוב לטפל בקעקוע כמו שצריך, אבל זה לא שאם תשתמש במשחה אחת במקום אחרת הקעקוע יהרס לגמרי. הכי חשוב זה לשמור עליו נקי. 1. ביומיים-שלושה הראשונים הקעקוע באמת מפריש נוזלי גוף וצבע, ולכן רצוי, אם זה אפשרי, לשטוף אותו לפני שאתה מורח את המשחה. 2. אני מכיר שמומלץ להתחיל למרוח את המשחה יום למחרת עשיית הקעקוע, וזה מה שאני עושה. 3. כמו שאמרתי, בימים הראשונים, רצוי לשטוף את הקעקוע כמה פעמים ביום, כדי לנקות אותו מהפרשות. 4. סבון רגיל מספיק בהחלט. 5. אני אף פעם לא שמתי ניילון במהלך הטיפול (כלומר, אחרי שהורדתי את הניילון ששמו לי בהתחלה). אולי אם אתה הולך לישון בסביבה מלוכלכת מאיזהשהי סיבה כדאי לשים ניילון כדי להגן על הקעקוע, אבל בעיקרון אני חושב שעדיף לתת לו לנשום. בהצלחה.
 

MayaTheBee

New member
אני עדיין רוצה לראות איפה זה כתוב

כי ע"פ העיניים שלי זה לא כתוב בשום מקום בהוראות, ואיכשהו חברי פורום וואלה החליטו שזה קיים והפיצו את זה כאילו זה מוכח ב100% וכתוב בהוראות - מה שלא קיים., וגורמים לכל הסטודיואים שממליצים על ויטה (הרבה סטודיואים) להשמע פחות טובים.
 

B B A

New member
ובכן מאיה ידידתי

יושב אני כאן בחברת שקית לואקר שקניתי עכשיו בדרך הביתה אחרי ערב הזוי משהו, ונתת לי בדיוק את הדבר שרציתי- משהו לעשות. עכשיו, אני הולך לצאת סאחי חנון מההודעה הזאת, אבל על הזין שלי (ול KNBCA או איך שלא קוראים לך- אני יודע כבר מה אתה הולך לומר בתגובה להודעה, אז רק שתדע שאני ממוצא סרבי וככזה אני יכול ממש להתחרפן כשמעצבנים אותי ולשרוף כפרים ולרצוח אנשים. אז אל תהיה דביל כמו שהיית עם הדף של גוגל. אה כן, זה גם לא היה מצחיק. טוב, הסוגריים צריכים להיגמר) אז ככה: ממחקר קטן שערכתי עולים הממצאים הבאים: המרכיב הפעיל בויטה מרפן הוא חומר בשם "בנזלקוניום כלוריד", ואילו בבפנטן פלוס הוא "דקספנטנול" (הרכיב קיים גם בבפנטן הרגיל, אבל בפלוס הוא בתוספת רכיב חיטוי הנקרא "כלוראקסדין"). עכשיו, כנראה שיש הבדל בין האגרסיביות של החומרים השונים ודרך פעולתם שהופכים את הבפנטן יותר ידידותית. גם אם יש במקרה את אותם רכיבים בשתי המשחות אז כנראה אחוזי הריכוז הם שונים. בכל אופן, השוני הזה כנראה מסביר את ההחלטה. בקשר לפורום וואלה: אפרת, מנהלת הפורום לשעבר, היא סטודנטית לרפואה בעלת ידע אקדמאי בפרמקולוגיה ואני חושב שאין לה שום אינטרס לעבוד עלינו או לבדות דברים (בהנחה שהיא לא מקבלת אחוזים מהחברה שמייצרת את הבפנטן) ולכן אני חושב שאפשר להסתמך עליה. אבל אם את כ"כ מתעקשת, אז אפשר גם בפנטן פלוס וגם ויטה מרפן וכל סטודיו ממליץ אחרת. כל עוד הסטודיו המליץ לכם על אחת מהשתיים ולא על מי חמצן/פולידין/סינטומיצין/עראק/ לביית אלפקה כשיטת טיפול אז הכל יופי טופי.
 

MayaTheBee

New member
תשמע,

אומרים שההוראות הן שימוש עד 10 ימים. אני ישבתי פעמיים מול הדף הזה עם הכתב בגודל 6 וקראתי טוב טוב ולא ראיתי שום דבר כזה. אני אישית מסתמכת על ההוראות של המשחה ולא על כמה חבר'ה בפורום וואלה, שעם כל הכבוד (באמת) למה שהם לומדים כרגע, אני מניחה שיש טיפה יותר כבוד לאלו שהוציאו את המשחה. מעבר לזה שאם זה באמת היה כזה בעייתי, למה סטודיואים היו ממליצים על זה? ולמה בתי מרקחת? סתם חומר למחשבה, הרי זה לא שכולם טועים ורק אפרת צודקת, נכון? ד"א אני הבנתי שההבדל זה שבויטה יש ויטמין A (תקן אותי אם אני טועה) שבבפטנן פלוס אין, וחלק חושבים שהיא נחוצה. היא מאטה את ההחלמה אבל נחוצה לדעת הממליצים על הויטה.
 

B B A

New member
כמו שכבר אמרתי

אנחנו לא מדברים כאן על למה המשחה לא טובה. היא טובה, אבל הבפנטן צריכה לבוא כעדיפות ראשונה מהסיבות שפירטתי וככה גם חושבים מומחים בתחום. בקשר לבתי המרקחת: שמעתי גם רוקחים שהמליצו להשתמש בקעקוע בכל מיני משחות כמו טריפלדרם וטבעקוטן ועוד כל מיני כאלה שמכילות אחוזים גבוהים של כל מיני חומרים לא טובים לקעקוע (אלכוהול או וזלין למשל). בקשר להגבלת 10 הימים: אני אבדוק את זה. יאפ.
 

MayaTheBee

New member
לא דיברתי על טיבה,

אלא על הזמן שימוש. פשוט כל הזמן אומרים שזה מוגבל ואני לא מבינה מאיפה הביאו את זה... זה הקטע. אם אתה מוצא תשובה תכתוב פה
תודה.
 

JINDEVIL

New member
../images/Emo129.gif תיקון קטן...

בפסיכו ממליצים על "ביפנתן פלוס" כאופציה ראשונה,אבל מותר גם "ויטה מרפן"...
 

itayab1

New member
ויקטור אשמח אם תתייחס לשאלה הזו:

כדאי לשים היום בלילה (הלילה ה-2) ניילון נצמד? חלק אומרים שכן, כדי שלא יצמד לקעקוע לכלוך, וחלק אומרים שלא - כדי שיהיה אוויר לקעקוע. מה נכון??
 

י ר ד נ י

New member
Hapoel Tel Aviv?

עשית אתמול [חמישי] בערב בסנטר עם איזה מישהו שקוראים לו אורן?
 

Melanco

New member
../images/Emo207.gif- בנוגע ל-ורטיקל לאברט

בזמן האחרון אני משתעשעת עם הרעיון לעשות ורטיקל לאברט, אני חושבת שזה פשוט פירס יפהפה :) יש לי כמה שאלות לגביו, אשמח אם תוכלו לענות... דבר ראשון- קראתי ב-BME שיש סכנה לנסיגת חניכיים, ולא ממש הבנתי איך. העגיל לא נמצא ממש בתוך השפה? או שהוא בכל זאת נוגע בחניכיים? ואותו דבר בקשר למגע עם השיניים. לפי התמונות, זה נראה שאין... שאלה שניה- אם העגיל ידחה\לא יחלים כראוי (רחמנא לצלן), עד כמה צלקות נוטות לבלוט בשפתיים? בעיקר הצלקת העליונה של העגיל. תודה, ומצטערת על החפירה
 
למעלה