שאלה דחופה ביותר

Lihi a

New member
שאלה דחופה ביותר

אודה לתשובה מהירה... טימו, בולדוג צרפתי זכר בן שנה וקצת קיבל היום חיסונים. כלבת, משושה, תילוע ותולעת הפארקים בזריקה אחת. רצינו לעשות את החיסונים בנפרד ולא באותו יום אך הוטרינר טען שאין שום בעיה לתת את החיסונים ביחד. כרבע שעה אחרי שחזרנו הביתה הוא התחיל להתנפח בפנים, להתגרד, והיה לו קושי לנשום. הוא הגיע לוטרינר במהירות וקיבל זריקה נגד אלרגיה. הנפיחות בפנים מעט ירדה (חוץ מאזור הפה), והנשימה חזרה לעצמה, הוא גם מתנהג כרגיל חוץ מזה שנראה שהוא מפוחד. חצי שעה אחרי זריקת האלרגיה התחילו להופיע על כל הגוף שלו מעין נפיחויות קטנטנות, בדומה לעקיצות יתוש רק קצת נפוח יותר שרואים מעבר לפרווה. ממש כל הגוף. הוא קיבל מהוטרינר כדורים (שאני לא יודעת את שמם), שילוב של סטרואידים ואנטי היסטמינים. כדור עכשיו, כדור בערב, וכדור מחר בבוקר, לפי הוטרינר זה אמור להעלם בהדרגה. הוטרינר טוען שאין קשר בין החיסון לאלרגיה, הוא אומר שהוא כנראה אכל משהו (הוא היה בבית מאז שחזר מהחיסון, ובבית לא אכל כלום, בודאות). בעבר הוא בלע דבורה וגם אז הייתה לו תגובה אלרגית, אך אחרי הזריקה הוא חזר לעצמו וכל הנפיחות ירדה. מה יכל לגרום לזה? האם זה אכן השילוב של החיסונים ביחד? והאם הכדורים באמת יורידו את כל הנפיחויות הקטנות הללו? תודה מראש על התשובה...
 
ובכן

קודם כל, מאחר שהכלב טופל, וכבר לא סובל מתופעת האלרגיה הקשה - זה לא דחוף. ברור שלכלב היתה תגובה אלרגית, אי אפשר לקבוע למה היתה התגובה אבל גם אי אפשר להתעלם מהסמיכות לחיסונים. אנחנו יודעים שתתכן תגובה אלרגית לחיסון, גם כאשר הרופא פעל כשורה לחלוטין. יש היום מגמה להפריד בין החיסונים כדי לצמצם את כמות התגובות הללו. רק כדי להבהיר - טימו קיבל שני חיסונים - כלבת ומשושה. אני מניח שהוא קיבל אותם ביחד, אבל לא בזריקה אחת - אלא שני מזרקים שונים, ושתי נקודות הזרקה שונות (זה מה שהחוק מחייב). הטיפול נגד התולעים השונות איננו חיסון, והסבירות שהוא עורר את התגובה נמוכה יותר.
 

Lihi a

New member
הוא עדיין נפוח..

הנפיחויות הקטנות שתיארתי עדיין נמצאות. זה לא מחמיר, אבל גם לא משתפר. הוא קיבל זריקה אחת.. לא 2 זריקות באותה פעם.
 
את בטוחה שהכל היה במזרק אחד?

זאת אגב עבירה על החוק. בנוסף למרות שניתן לכאורה לתת את חיסון הכלבת וחיסון המשושה באותו מעמד,הרבה וטרינרים נוטים לתת לכלבים שמשקלם תחת לחמישה עשר קילוגרם,את החיסונים בהפרש של שבועעים,על מנת לא להכביד על המערכת החיסונית של הכלב....וכן חד משמעית אפשר לפתח תגובה אלרגית לחיסון,מכיר את הנושא אישית ,להבא יש לתת זריקת דיפינידרמין כחצי שעה לפני מתן החיסון ואז לחסן וזאת על מנת למנוע תגובה אלרגית. האח הידד לוטרינר שפמפם הכל יחד!!
 

xslf

New member
והשאלה הנשאלת היא,

האם מדובר באותו וטרינר שהמליץ על זריקות נגד ייחום
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1531&MessageId=122940632 (לצערי, נראה לי שרוב הסיכויים הם שמדובר בשני וטרינרים שונים) טוב, אנסח מחדש את השאלה: אלו כלים יש לנו, הלקוחות, בשביל לזהות וטרינרים כאלו ולהמנע מהם?
 
ידע הוא כוח

ידע הוא כוח בכל תחום. אם את/ה מבינ/ה במכניקה, הסיכוי שטכנאי מכונות הכביסה יתקן משהו תקין קטן יותר, והמוסכניק לא יחליף לך בלמים אחרי 10,000 ק"מ. הפורום הוא דוגמה טובה איך אפשר לצבור ידע, לשמוע דעות אחרות ולהזהר יותר מטעויות.
 

Lihi a

New member
במאה אחוז

טימו לא מחבב אותו יותר מדי, לכן החזקנו אותו על הידיים כשהוא קיבל את החיסון וזו הייתה אך ורק זריקה אחת. אנחנו כבר לא נחזור אליו, זה בסדר. תודה רבה!
 
הנפיחויות ירדו

אם כי אולי זה יקח עוד קצת זמן. לפי הספירה שלי הוא היה אמור לקבל 3 זריקות לפחות: 1. כלבת 2. משושה. 3. תולעת הפארק. נגד תולעי מעיים הטיפול לרוב ניתן בכדורים. כאמור, הייתי ממליץ להפריד בין הדברים בפעם הבאה. וכמו שנאמר, אפשר לשקול מתן של דיפנהידרמין לצמצום התגובה בשנה הבאה. אחרי החיסון - כדאי להמתין אצל הוטרינר ולראות אם אין תגובה (אנשים מחכים 20-30 דקות לאחר חיסון בדיוק מהסיבה הזו). בכלל, יש לי תחושה שעם חיסוני הכלבת החדשים יש יותר תגובות חיסוניות.
 

Lihi a

New member
אוקיי

זה מההתחלה לא נשמע לי הסיפור הזה של הכל ביחד.. אבל לצערי לא ידעתי, וסמכתי על הוטרינר (אנחנו 8 וחצי שנים אצלו). אבל זה כנראה ישתנה מעכשיו.. תודה רבה ד"ר אסף! סוף שבוע נעים
 

Lihi a

New member
שאלה נוספת../images/Emo26.gif

האם העובדה שהוא קיבל הכל בזריקה אחת משפיע על יעילות החיסונים? יכול להיות שהם לא אפקטיביים? או שאין קשר ולידע כללי.. האם תגובה אלרגית יכולה לגרום לנזק תמידי גם לאחר טיפול מתאים נגדה?
 
כדאי לבדוק שוב

לגבי יעילות החיסונים - אני לא חושב שיש בעיה. אני עדיין מעריך שיש כאן איזו אי הבנה. לתת את כל החומרים יחד במזרק אחד נשמע קיצוני למדי, ואני נוטה להאמין שזה לא קרה. לגבי מתן שני החיסונים באותה פגישה - אין כאן תורה מסיני, אלא העדפות. על זה לא הייתי מחליף מישהו בלי לברר היטב מה קרה, בוודאי אם יש לך נסיון טוב איתו לאורך השנים. התגובה האלרגית - חולפת.. לא אמורה להשאיר סימנים לאורך זמן.
 

Lihi a

New member
ממש לא,

אין אי הבנה, בודאות, מאה אחוז. היה אך ורק מזרק אחד. אין שום מצב שפספסתי משהו. אבא שלי החזיק אותו על הידיים, הוא קיבל זריקה אחת וזהו. קיצוני למדי מאיזו בחינה?
 

Lihi a

New member
באותה הזדמנות - המלצה על וטרינר

אם מישהו מכיר וטרינר באזור השרון (נתניה והסביבה), אחד שניתן לסמוך עליו, אשמח לקבל המלצה.
 
למעלה