שאלה בקשר לרצועה...

ADaM4U2

New member
שאלה בקשר לרצועה...

האם זה נכון שנסיעות בסל"ד קבוע (אבל יחסית גבוה), שומרות יותר על חיי הרצועה? (לדוגמא נסיעות רבות יותר בבינעירוני, מול נסיעות עירוניות קבועות.) הבנתי שרצועות של קטנועים נוטות להקרע מהר יותר, בגלל נסיעות אגרסיביות בעיר. האם זה נכון?
 

אורי-

New member
הרצועה עובדת על חיכוך

היא נלחצת משני צידיה כנגד צלחות הווריאטור. ככל שההתנגדות תהיה יותר גדולה, כך יהיה יותר בלאי לרצועה. כשצלחות הווריאטור כבר שחוקות, או כשהן לא עובדות חלק בפתיחה והסגירה, יש סיכוי לבלאי מוגבר עד כדי קריעה.
 

ADaM4U2

New member
אוקיי...

אבל האם משחק מוגבר עם המצערת (נסיעה עירונית), יגרום להתנגדות מהירה יותר? או שנסיעה בינעירונית בסל"ד קבוע, תשמור על התנגדות תקינה, שתשמור על חיכוך מתאים, ועל הרצועה? (הקטנוע הוא כלי חדש יחסית, בעל 10000 ק"מ)
 
מהירות קבועה טובה יותר לרצועה

או לחילופין שינוי מהירות פתאומי או האצות חזרות יגרמו לבלאי מהיר יותר
 
למעלה