שאלה בקשר לרכבת מת"א לכפר סבא

מצב
הנושא נעול.

suprman1

New member
שאלה בקשר לרכבת מת"א לכפר סבא

שאלה בקשר לרכבת מת"א לכפר סבא
שלום חברים מעניין אותי לדעת, כאשר הרכבת יוצאת מדרום (ת"א הגנה/עזריאלי/ת"א מרכז) לכיוון בני ברק/ראש העין או כפר סבא, האם הרכבת עוצרת בתחנת תל ברוך(והאם תחנה זו עדיין פעילה) ואז הנהג עובר לקטר/קרון ניהוג בצד השני על מנת לשנות כיוון??? אם לא אז איך זה מתבצע? ראיתי באתר של הרכבת שתחנת האוניברסיטה היא תחנת מעבר, אך מכיוון שגשר הרכבת שעובר מעל האיילון לכיוון בני ברק-כפר סבא נמצא צפונית לתחנת האוניברסיטה, אני לא מבין איך מתבצע המעבר. אשמח לתשובות מקצועיות גם מקטר קיטור וגם מקטר BoBo וכמובן אביתר אשמח לראות תמונות אם יש תודה מראש לכל העונים
 
תחנת תל ברוך

שאלה בקשר לרכבת מת"א לכפר סבא
שלום חברים מעניין אותי לדעת, כאשר הרכבת יוצאת מדרום (ת"א הגנה/עזריאלי/ת"א מרכז) לכיוון בני ברק/ראש העין או כפר סבא, האם הרכבת עוצרת בתחנת תל ברוך(והאם תחנה זו עדיין פעילה) ואז הנהג עובר לקטר/קרון ניהוג בצד השני על מנת לשנות כיוון??? אם לא אז איך זה מתבצע? ראיתי באתר של הרכבת שתחנת האוניברסיטה היא תחנת מעבר, אך מכיוון שגשר הרכבת שעובר מעל האיילון לכיוון בני ברק-כפר סבא נמצא צפונית לתחנת האוניברסיטה, אני לא מבין איך מתבצע המעבר. אשמח לתשובות מקצועיות גם מקטר קיטור וגם מקטר BoBo וכמובן אביתר אשמח לראות תמונות אם יש תודה מראש לכל העונים
תחנת תל ברוך
בין תחנת תל ברוך (שכמדומני כבר לא מאוישת) לתחנת תל אביב האוניברסיטה נמצצא קטע מהקו הראשי חיפה-תל אביב. קטע זה מהווה את צלעו המזרחית של משולש מסילות הקיים מסביב לאתר הישן של ה-'דרייב-אין'. לפיכך, רכבת שיוצאת מתחנת ההגנה צפונה לכיוון כפר סבא עוצרת כרגיל בתחנת אוניברסיטה, ולאחריה פשוט עוברת למסילה המסתעפת לכיוון מזרח (הצלע הדרומית של אותו משולש) ללא כל צורך בחיוג (כלומר, הפיכת כיוון נסיעתה) מכיוון שממילא כיוון נסיעתה הוא מדרום לצפון וההתפצלות נמצאת מצפון לתחנת אוניברסיטה, כלומר אחריה עבור רכבת זו. אם היו רכבות מכיוון צפון לכפ"ס הן היו יכולות להשתמש בצלע הצפונית של המשולש על מנת לנסוע ישירות מבנימינה (לדוגמה) לכפ"ס בלי להתחייג בדרך, אולם אם הן היו צריכות לעצור באוניברסיטה אזי הן היו צריכות להתחייג בה מכיוון שהיא נמצא מדרום למשולש. (אם זה לא ברור, תגיד, ומישהו מהחברים בטח יישמח לשרטט מפה)
 

suprman1

New member
עד כמה שזכור לי

תחנת תל ברוך
בין תחנת תל ברוך (שכמדומני כבר לא מאוישת) לתחנת תל אביב האוניברסיטה נמצצא קטע מהקו הראשי חיפה-תל אביב. קטע זה מהווה את צלעו המזרחית של משולש מסילות הקיים מסביב לאתר הישן של ה-'דרייב-אין'. לפיכך, רכבת שיוצאת מתחנת ההגנה צפונה לכיוון כפר סבא עוצרת כרגיל בתחנת אוניברסיטה, ולאחריה פשוט עוברת למסילה המסתעפת לכיוון מזרח (הצלע הדרומית של אותו משולש) ללא כל צורך בחיוג (כלומר, הפיכת כיוון נסיעתה) מכיוון שממילא כיוון נסיעתה הוא מדרום לצפון וההתפצלות נמצאת מצפון לתחנת אוניברסיטה, כלומר אחריה עבור רכבת זו. אם היו רכבות מכיוון צפון לכפ"ס הן היו יכולות להשתמש בצלע הצפונית של המשולש על מנת לנסוע ישירות מבנימינה (לדוגמה) לכפ"ס בלי להתחייג בדרך, אולם אם הן היו צריכות לעצור באוניברסיטה אזי הן היו צריכות להתחייג בה מכיוון שהיא נמצא מדרום למשולש. (אם זה לא ברור, תגיד, ומישהו מהחברים בטח יישמח לשרטט מפה)
עד כמה שזכור לי
אין שם משולש אלא רק הסתעפות שמאלה אם באים מכיוון צפון לדרום, כלומר עד כמה שידוע לי, ותקנו אותי אם אני טועה, רכבת שבאה מצפון (נניח מבנימינה)יכולה להמשיך ישירות לכיוון כפר סבא מבלי לשנות את כיוון הנסיעה, אך רכבת שבאה מדרום צריכה להחליף כיוון אשמח להסבר יותר מפורט תודה
 

yuri22

New member
אין צורך בהחלפת כיוון

עד כמה שזכור לי
אין שם משולש אלא רק הסתעפות שמאלה אם באים מכיוון צפון לדרום, כלומר עד כמה שידוע לי, ותקנו אותי אם אני טועה, רכבת שבאה מצפון (נניח מבנימינה)יכולה להמשיך ישירות לכיוון כפר סבא מבלי לשנות את כיוון הנסיעה, אך רכבת שבאה מדרום צריכה להחליף כיוון אשמח להסבר יותר מפורט תודה
אין צורך בהחלפת כיוון
מיד לאחר שהרכבת יוצאת מתחנת האוניברסיטה היא פונה מזרחה דרך המנהרה אשר עוברת מתחת לאיילון צפון. מכיוון שקטע הזה חסום בקירות לא ניתן לראות מהכביש (איילון) את ההסתעפות הזאת. אם כן, בנסיעתך באיילון צפון תביט לכיוון ימין, תוכל לראות את המסילה אשר יוצאת מתחת לכביש ומתחברת עם השלוחה הצפונית של הקו (שדיברת עליה). בכל מקרה אני ממליץ לך פשוט לנסוע פעם אחת בקו הזה ואז הכל יסתתדר ותבין איך זה עובד.
 

suprman1

New member
תודה, עכשיו זה ברור

אין צורך בהחלפת כיוון
מיד לאחר שהרכבת יוצאת מתחנת האוניברסיטה היא פונה מזרחה דרך המנהרה אשר עוברת מתחת לאיילון צפון. מכיוון שקטע הזה חסום בקירות לא ניתן לראות מהכביש (איילון) את ההסתעפות הזאת. אם כן, בנסיעתך באיילון צפון תביט לכיוון ימין, תוכל לראות את המסילה אשר יוצאת מתחת לכביש ומתחברת עם השלוחה הצפונית של הקו (שדיברת עליה). בכל מקרה אני ממליץ לך פשוט לנסוע פעם אחת בקו הזה ואז הכל יסתתדר ותבין איך זה עובד.
תודה, עכשיו זה ברור
לא ידעתי שסללו מנהרה מתחת לאיילון
 

איליה.

New member
והנה מפה שממחישה את מה שנאמר

אין צורך בהחלפת כיוון
מיד לאחר שהרכבת יוצאת מתחנת האוניברסיטה היא פונה מזרחה דרך המנהרה אשר עוברת מתחת לאיילון צפון. מכיוון שקטע הזה חסום בקירות לא ניתן לראות מהכביש (איילון) את ההסתעפות הזאת. אם כן, בנסיעתך באיילון צפון תביט לכיוון ימין, תוכל לראות את המסילה אשר יוצאת מתחת לכביש ומתחברת עם השלוחה הצפונית של הקו (שדיברת עליה). בכל מקרה אני ממליץ לך פשוט לנסוע פעם אחת בקו הזה ואז הכל יסתתדר ותבין איך זה עובד.
והנה מפה שממחישה את מה שנאמר
 

איליה.

New member
ועד שעשיתי את המפה ../images/Emo4.gif

והנה מפה שממחישה את מה שנאמר
ועד שעשיתי את המפה

כבר כתבת שהכל ברור. אז העיקר שהכל ברור לך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה