שאלה בקשר לפינוי מטוס תקוע

  • פותח הנושא LLEM
  • פורסם בתאריך

LLEM

New member
שאלה בקשר לפינוי מטוס תקוע

שלום לכולם. יש לי עוד שאלה שמציקה לי זמן מה: בפמ"ת, בחלק משדות התעופה (או בכולם, לא בדקתי) כתוב הדבר הבא: "באחריות בעל המטוס/טייס לקבל אישור מהחוקר הראשי לפני פינוי מטוס המעורב בתאונה ממקום האירוע." נניח שהתאונה קרתה בשדה בו קיים מסלול אחד בלבד (למשל הרצליה או שדה דב) והמטוס נשאר תקוע על המסלול (במקרה של נ"א עקב כשל מנוע בחד מנועי או נחיתה עם גלגל לא נעול וכיוצ"ב). השאלה היא מה קורה עכשיו? האם באמת צריך להתקשר ולקבל אישורים לפינוי, או קודם לפנות את המטוס מהמסלול כדי לאפשר את המשך זרימת התנועה? פשוט זה נשמע לי מוזר "לתקוע" שדה תעופה שלם בגלל טלפון קטן... תודה מראש!
 
אתה עדיין מחפש הגיון?

אין כל חובה להגיון בתקנות של הפקידונים בקשר לתעופה הכללית בארץ - ומוטב שתפנים את זה לפני שתגיע לד"ר רייכר.
 
הגיוני מאד

ואפילו מחוייב המציאות . חקירת תאונה לכל פרטיה ופרטי פרטיה תמנע את התאונה הבאה ולכן כלום לא יקרה אםייסגר השדה עד שמישהו יצלם את המטוס ויתחקר כמה שצריך . במקרה פחות מזה כל שנותר למגדל זה להרים טלפון לחוקר הראשי ולסכם איתו מה ואיך עושים ומיד אחר כך לקרוא ברמקול לטמבל שיזיז את המטוס ומיד .
 

LLEM

New member
ממש לא...

1. אני לא מחפש הגיון. שאלתי שאלה פשוטה. בסה"כ אני רוצה לדעת מה תכלס קורה. לא מה אתה חושב ש א מ ו ר לקרות. אם (חס וחלילה) אני מבצע נ"א ונתקע על המסלול, מה אני אמור לעשות קודם? 2. כשאני רואה הוראה בפמ"ת, אני לא מתייחס אליה כאילו "פקידונים" כתבו אותה, או whatever you meant. 3. למה אתה (טייס בעל נסיון אני מניח) כבר ממריד אותי (טייס חסר נסיון) נגד המערכת? 4. ללכת לד"ר רייכר זה צ'ופר. * אם העלבתי או פגעתי, אני מתנצל. זאת לא הייתה הכוונה.
 
רק להרגיע אותך, LLEM

"פקח בגרוש" מימיו לא הטיס מטוס כטיס מפקד במושב שמאל.הוא בילה הרבה שעות במושב האחורי ולפעמים גם במושב ימין. זכורים לי גם מספר רגעים שבהם הוא אפילו נגע בהגאים ועשה "ווום..פרררררר".
 

LLEM

New member
למי שלא הבין

את התשובה הקודמת עניתי ליורי גאגארין, ולא ל"פקח בגרוש". אני מתנצל על אי הנעימות. בכל מקרה "פקח בגרוש" הבהיר את העניין ואני דיי מסכים איתו. תודה רבה על ההתייחסות! אשמח כמובן לקבל עוד תגובות (לא בהכרח דומות).
 
לא כל נ.א הוא תאונה

לדעתי, וזאת דעתי בלבד, נ.א כתוצאה מכשל מנוע שלא נגרם בו כל נזק נוסף לא צריך למנוע פינוי המטוס מהמסלול, אם הנחיתה היתה על מסלול, כי גם אחרי הפינוי התקלה שגרמה לכשל המנוע לא נעלמה והחוקר יוכל לאתר אותה גם במכון הבדק ואל במקום בו נעצר המטוס על המסלול.
 

טל ר

New member
בארה"ב החוק אף לא מחייב שום דיווח

על כשל מנוע שלא נגרם בו כל נזק נוסף.
 
למעלה