שאלה בקשר לסרט אפקט הפרפר

מה הכוונה "להרוס"? ../images/Emo58.gif

אני לא אמרתי שלא אהבתי אותו, הוא דווקא ממש השפיע עלי והמשכתי לחשוב עליו כמה ימים רצופים... אבל זה היה דבר מאוד טיפשי מצידם לעשות כי הם לא היו חייבים את זה בשביל העלילה, הם יכלו למצא דרך אחרת שישיג את היומנים בלי לעשות "פלאים". חוץ מזה, זה באמת לא כל-כך שולי בעיניי, כל הרעיון פה הוא שיש לו יכולת לשנות את חייו כל פעם אבל אף אחד לא יכול להבין אותו ולהאמין לו (חוץ מאבא שלו). אין לו שום יכולת להוכיח ולהראות את זה לאנשים! לכן דבר כזה נוגד את כל הרעיון.
 

GK_FF

New member
חח בוקר טוב....... ../images/Emo58.gif

ומה עם הטעות שהוא עושה לעצמו חור בבטן וזה לא משנה שום דבר בחיים שלו עד לאיפה שהוא נמצא בשום פרט......? (הרי כל הקטע שכל דבר קטן שהוא משנה כל החיים שלו משתנים עד להווה, כאן הוא עשה לעצמו חור בבטן וזה לא שינה כלום..... בהחלט מעוף פרפר עושה הוריקן.)
 
לא, זה לא אותו דבר.

אם הבנתי למה התכוונת, אז זה לא היה חור אלה כוויה קטנה מסיגרייה שגם אם היא השפיעה- פשוט אי אפשר היה לשים לב להבדל בחיים עם הכוויה ובלי... לעומת זאת תקיעת חודים בכפות הידיים מול עיניי המורה....
 

GK_FF

New member
שמעי........... ../images/Emo58.gif

יש משהו במה שאת אומרת, אבל אני מקווה שאת מבינה שאפילו אם את הולכת למקום מסוים, ובאמצע הדרך תחליטי פשוט לעמוד במקום דקה (על השעון), כבר חלק עצום מהחיים העתידיים שלך יכול להשתנות.............. (העובדה שתאחרי בדקה, הדברים שתראי בזמן שתעמדי, הדברים שתחשבי, איך שאנשים יסתכלו עלייך, באמת שממש לא חסר!!) אדרבה סרט שפותח עם המשפט הפלצני על מעוף הפרפר צריך להבין את זה, אבל לא...............
 
אה... כמובן שאני מסכימה...

פשוט לא קראתי לזה "טעות" אלא נתתי להם להניח שבמקרה הזה יצא כך שבכל זאת לא השתנה שום דבר נראה לעין... כמובן שבסיפור של בראדברי ("והיכה רעם?" - לא יודעת איך זה בעברית) שממנו כנראה נלקח הרעיון, האפקט הרבה יותר חזק. כאן, מרוב אפשרויות, הם הפסיקו לייחס משמעות ראויה לכל אחת מהן ולכל שינוי.
 

GK_FF

New member
תשובה.. ../images/Emo58.gif

בפעם הראשונה שהוא חוזר בזמן הוא מפיל על הגוף שלו את הסיגריה שהוא עישן, וזה עשה לו כוויה מאוד אסטטית.
 

GK_FF

New member
כלב..? ../images/Emo58.gif

בפעם הראשונה שהוא חוזר, פעם ראשונה שהוא קורא ביומן, הוא שוכב בחדר שלו במעונות נדמה לי, ואז הוא חוזר לקטע שהוא וחבריו מסתכלים על תיבת הדואר שבתוכה הנפץ. ואז הסיגריה נופלת לו על החולצה.
 

KaRnAf ReShAtOt

New member
דברייך מעניינים.

זה באמת לא הגיוני (בעיקר א'). אבל יכול להיות שזו הייתה פשוט חזרה בזמן שהיא יותר קצרה מאחרות, מעין "גיחה קצרה" כזאת ולכן זה שינה פחות. ועדיין, זה לא הסבר מספיק מספק, ההסבר שלי. אולי זה באמת פאק בסרט. ושאלה יותר חשובה-מי לעזאזל מחזיק מכשירים כאלה בכיתה של ילדים בני 7?!
 

GK_FF

New member
.........

קראתי, וזאת שפתחה את השירשור צדקה לחלוטין, ומה שאתה כתבת נשמע סתם כדי להצדיק את הסרט. היא אמרה שכשסרט יוצר לעצמו תאוריה, הוא לא יכול לשבור אותה, וזה פשוט נכון! אהבתי מאוד את המשפט הזה.
דבר אחד שאהבתי במה שאתה אמרת, שהסרט לא מתיימר להיות מדעי, אלה הכל בו "קסום" מדי.. אתה צודק, אהבתי את הטענה הזאת, אבל.. לא.. הסרט הזה פשוט כ"F מטופש.. אני לא יכול לתת לו פלוס על זה. (לעומת קסם מעשי לדוגמא, ששם המון דברים לא מוסברים.. אבל זה קסם!!) זהו. ^_^
 

BluePrint

New member
הכל טוב ויפה

אבל איפה בדיוק "הסרט יוצר לעצמו תאוריה"? הסרט כאן, ואין צודקים וטועים מלבד היוצרים, אנחנו מתווכחים על דעות אישיות. אז אם יש מי שטוען שהקטע הנ"ל לא מסתדר עם שאר המקרים בסרט, אני יכול באותה מידה לטעון שאותו קטע הגיוני לחלוטין, ואף יכול להיות מוסבר לפי אותה "תאוריה שהסרט יוצר לעצמו".
 

GK_FF

New member
.............

אני לא מסכים שמה שהיוצרים אומרים קובע משהו בקשר ליצירה.
 

BluePrint

New member
אז....

ואן גוך לא צייר חמניות? הוא צייר אסם תבואה? ומה עם Megadeth? השיר Hangar 18 הוא לא על קנונית החיזרים, אלא על מסיבה בתל-אביב? איך לא הבנתי.
 

TheCharm

New member
משדרים אותו מדי פעם ב-yes

ואם אני לא טועה הוא קיים גם בDVD.
 
למעלה