שאלה בקשר לסרט אפקט הפרפר

YUYOYU

New member
הסוף של הבמאי *ספויילר*

אז ככה.. בסוף הרגיל, כידוע, הוא רואה סרט וחוזר חזרה אחורה בזמן ומקלל את הילדה. בסוף של הגרסת הבמאי, לפי דעתי הסוף הרבה יותר טוב "וחזק".. הוא רואה סרט אחר, לא של היום הולדת - אלא של הלידה, של אמא שלו יולדת אותו. הוא חוזר להיות עובר, מסתובב סביב חבל הטבור, וחונק את עצמו. ככה בעצם הוא מת בלידה.. ואז מראים איך כולם הסתדרו יותר טוב בלעדיו - אמא שלו התחתנה, ונולדו להם ילדים "לא חולים במחלה", הילדה ואחיה לא הכירו אותו בכלל ולכן גרו עם האמא ולא עם האבא וכו' וכו'..סוף הרבה יותר טוב ומעניין.
 
וואו... יפה...

באמת הופתעתי מהסוף המקורי(הרגיל כאילו) וחשבתי שאינו מתאים כי ציפיתי למסר שאי אפשר לעשות שום דבר כדי לשפר את החיים שלהם, שכל אפשרות תהיה גרועה. ובגרסת הבמאי אומנם עדיין יש "סוף טוב" לגבי כל השאר אך בתשלום כבד מאוד מצידו ולכן אי אפשר לומר שבמקרה הזה הוא הצליח "לסדר" את הגורל ולסדר לכולם חיים טובים...
 
עצוב אבל...

כי כך הוא לא חזר לשום הווה ולא יכל לראות את התוצאות ולהבין שהוא באמת הצליח.
 

KaRnAf ReShAtOt

New member
האם את חושבת שהויתור של אוון

על הקשר עם קיילי מהווה מחיר לא מספיק גדול (כמו בסוף ה"רגיל")? לפי הסרט, קיילי והקשר איתה היו חשובים לו מאוד, וזו בהחלט נראית לי כמו הקרבה גדולה מצידו בשביל כולם.
 
נכון, מסכימה, זה היה ויתור ענקי...

אבל עדיין יצא שהוא מצא אפשרות לתת לשניהם הזדמנות לחיים טובים. חייו יהיו בלעדיה אבל לפחות תהיה לו הזדמנות שניה כלשהי...
 

mosh511

New member
הסבר לשואלים על ההבדל בגירסאות

[ספוילר] - שתי הגירסאות הן בדיוק אותו סרט פרט לדקות האחרונות - הסיום להלן ההבדלים - גירסת המפיק : קוצ'ר שלאורך הסרט הדחיק את טראומת הילדות על ידי המצאת עבר משלו מבין שלאן שלא ילך הטראומה תרדוף אותו כמו חלום רע לבסוף הוא נופל על עבר שנראה לו יחסית טוב (הרע במיעוטו) ומחליט להתמודד עם הפחדים (זורק לפח את היומן) ונשאר בעבר הנוכחי סוף טוב הכל טוב כמו שהוליווד אוהבת גירסת הבמאי : קוצ'ר חוזר הכי רחוק שיכול לעבר - כעובר בבטן של אימו הזיכרון הרע חזק מדי לגילו הרך והורג אותו (את קוצ'ר) מה שקינן כמוות נפשי השתלט עתה לגמרי ויצא כמוות פיזי - סוף רע אבל לפחות סוף (לדעתי גירסת המפיק נראית כאילו לא מצאו סיום) - לא כזה הבדל אבל אם היו נותנים לאמנות להתבטא מפיקים לא בהכרח היו תמיד מפסידים (ולמה דווקא קוצ'ר??) אפקט הפרפר 7.5 בסולם מוש (הרעיון מדהים לוקח את הסרט להירהורים שנמשכים גם אחרי - חבל שלא פיתחו אותו רחוק יותר...)
 

mosh511

New member
קשה לענות על רגל אחת

אבל בטח לא מראה רק אפשרויות - את זה כבר עשינו ב"ראן לולה ראן"/"דלתות מסתובבות"
 

mosh511

New member
לדוגמא

לא רק אפשרויות ז"א שלאורך הסרט אנו רואים את קוצ'ר באפשרויות שהוא נותן לעצמו על מנת ליצור לו עבר סביר וזהו הסרט לא מתמקד יותר במה שבדיוק קרה לו בילדות מה מצבו הנפשי מאיזה רקע באה הדמות שלו - אני מתכוון שהסיפור יכל להיות מעמיק יותר ומעניין הרבה יותר - עניתי ?
 

BrEakID

New member
האמת שבגירסת הבמאי יש עוד כמה

הבדלים קלים שניתן ליראות במהלך הסרט משהו בין 2-3 סצינות שהושחלו במהלך הסרט .... לא הבדל משמעותי רק נותן לנו עוד קצת להבין למה בסוף הוא חונק את עצמו.
 
נצל"ש: יש טעות בסרט!

אולי יש עוד אבל יש אחת מאוד ברורה שאחותי שמה לב אליה: זוכרים שכשהוא בכלא- הוא רוצה שבחור אחד יעזור לו, אז הוא חוזר אחורה לשניה לכשהיה בכיתה ודוקר את ידיו. כשהוא חוזר להווה- הבחור רואה את ידיו הופכות למחוררות וחושב שהוא שליח ישו או משהו. עכשיו הטעות: לפי כל שאר הדוגמאות- א. הידיים היו אמורות להיות מחוררות עבור הבחור השני מהרגע שהוא ראה אותו, הוא לא היה יכול לרות שום "קסם" ושום דבר מוזר קורא מול עיניו כי בישבילו הגיבור גדל כל חייו עם הפצעים האלה (כמו שהיה למשל בדוגמא שהוא התפוצץ וכשחזר להווה גילה שהוא נכה וכולם ידעו את זה ואף אחד לא התפלא)... ב.(פחות חשוב) הוא גרם למורה לראות אותו עושה את זה. זה היה יכול לעשות שינוי די משמעותי בחייו (למשל שהיא היתה מספרת על כך לאמו והיא היתה מתחילה להתייחס אליו כאל ילד בעייתי ולוקחת אותו לטיפולים) ולאו דווקא הוא בכלל היה מגיע לאותו כלא עם אותו אדם...
 
כן,אבל עדיין...לא שווה להרוס

את הסרט בגלל פריט קטן ושולי או אולי הוא לא שולי בשבילך
 
למעלה