שאלה בקשר ללימודי קולנוע

שאלה בקשר ללימודי קולנוע

האם לאהוב לראות טלויזיה וסרטים זה מספיק בשביל להצליח בלימודי קולנוע? :) (או בנימה רצינית - אם אין לך תשוקה בוערת להיות טרנטינו 2 אין טעם ללמוד את זה)
 

אלכס1234

New member
באמת ברצינות

הסיכוי להיות במאי קולנוע מצליח בארץ או בחו"ל הוא בערך כמו לזכות בלוטו, ושום לימודי קולנוע לא יעזרו כאן. אך לעשות סרט בכוחות עצמך בתקציב של בוא נגיד מאתיים אלף דולר אפשרי בדיוק כפי שאפשרי לקחת משכנתא או לפתוח עסק קטן במהלך חייך. עכשיו השאלה האמיתית, מה היא מטרתך, לעשות סרט או להסתמך על מזל?
ברוך הבא לפורום.
 
אם אין לך תשוקה בוערת

אז אין טעם ללמוד שום דבר, לדעתי. בלי קשר קולנוע או לא השאלה היא למה אתה הולך ללמוד? אם זה רק בשביל הלימודים עצמם אז נראה לי מספיק, אם אתה מתכנן קריירה בזה אחר כך, אז אם אין לך תשוקה בוערת אתה לא תצליח להגיע לזה בכל מקרה ועדיף למצוא משהו שבוער בעצמותייך ולהשקיע בו
 
זה נשמע יפה

אבל לא לכולם יש חלום להיות איקס מאז שהם היו בני 5 :\ העניין שלי זה שיש תשוקה, אבל יש יותר חשש ממחסומי כתיבה\ יצירה למינהם ואז מה? :)
 
אף אחד לא דיבר פה על גיל 5

וחששות זה דבר מובן, אבל דיברת על תשוקה (שזה משהו שיכול להגיע גם מאוחר יותר בחיים) ומחסומי כתיבה, לומדים לחיות איתם ולומדים להסתדר איתם. זה לא פשוט אבל כן יש דרכים להתגבר עליהם אם רוצים הכיף הכי גדול במחסומים, זה להשתחרר מהם. מנסיון! אבל אתה לא צריך לתת לחששות לעצור אותך, אחרת לא תעשה כלום
 
באוניברסיטת תל אביב יש אופציה לקולנוע עיוני

כך שאם לא מעניין אותך הצדדים המעשיים של הקולנוע המסלול הזה יכול להתאים לך (בהנחה שאתה רוצה לקרוא המון מאמרים באנגלית, לשמוע הרצאות ולכתוב עבודות ארוכות)
 

gabrielr

New member
אני בטוח שיש צדדים יותר מלהיבים מעיוני

ושזה לא כזה גרוע כמו שתיארת כאן... בעיוני גם יש הרבה יותר חופש לחקור נושאים אחרים הקשורים לקולנוע, לפעמים מפרספקטיבה קצת שונה. חוץ מזה, לגבי החששות, לכולנו יש (ואם לא, רצוי שיהיו), אבל לפני ששמים את כל הביצים ואומרים "זה יהיה המקצוע שלי", אני ממליץ לקחת איזה קורס קצר לטעימה, יש לא מעט בתי ספר שנותנים את האפשרויות האלה, כמו שקלמנטינה כבר ציינה. אל תתן לחששות להשתלט עליך, כי אם לא תעז, אתה גם לא תצליח :)
 

gabrielr

New member
תיקון: צדדים יותר מלהיבים בעיוני

(תסלחו לי, זו השעה המאוחרת)
 

TheWrongGuy

New member
../images/Emo45.gif לשפיץ ולקלמנטינה

התשוקה באמת לא חייבת להתחיל בגיל חמש. התשוקה שלי התחילה בגיל 18, והתגבשה לאיטה בזמן הצבא, וגם היום, היא לובשת צורה שונה משל רב הקולנועיסטים. אבל זו עדיין תשוקה. ואני מצטרף להמלצה של ליאור לקחת קורס כדי לטעום. בשנה שעברה לקחתי שני קורסים באוניברסיטה הפתוחה - תולדות הקולנוע ומבע קולנועי. הצוות שפיתח ומעביר את הקורסים זה הצוות של אוניברסיטת תל אביב (המנחים שלי היו אהרון קשלס וארז דבורה המצוינים, מי שהיה אחראי על פיתוח שני הקורסים היה אינגבר... בקיצור, הרמה גבוהה), ומאחר שמדובר רק בשני קורסים בודדים, אין בהם התחייבות וגם העלות לא בלתי נסבלת (יש הנחות לחיילים והנחות גדולות יותר ללוחמים, עד שנה נדמה לי אחרי השחרור). זו דרך נהדרת לדעת אם זה באמת מעניין אותך וכמה. הסיבה היחידה שאני ממליץ על האוניברסיטה הפתוחה היא שלמדתי שם ומאד נהניתי, וגם למדתי הרבה. אני בטוח שקיימים גם מקומות אחרים טובים מאד שאפשר לקחת בהם קורסים בודדים / קצרים - תריץ חיפוש בגוגל וגם פה בפורום.
 

gabrielr

New member
זה גם מה שאני עשיתי!

לקחתי ב-"חשיפה" 2 קורסים לתסריטאות (יסודות התסריטאות, ופסיכולוגיה בתסריטאות), וזה מה שגרם לי להבין שאני רוצה להרחיב את אופקיי בתחום הזה. אני בטוח שיש עוד מקומות שיכולים לתת דברים דומים (קורס ערב קצר), וזה עדיף גם מבחינת עלות וגם מבחינת עומס, ולכן או חיפוש בדפים הישנים יותר בפורום או חיפוש בגוגל יכול להיות הפתרון כאן.
 

Grand Master G

New member
השאלה היא למה את מתכוון ב"לימודי קולנוע"

אם אתה מתכוון ליצור קולנוע בעתיד אז כדאי שיהיה בך רצון עז להגיע לכך, ואילו אם הכוונה היא ללמוד קולנוע בצורה עיונית - אפשר להסתפק ב"לאהוב לראות טלויזיה וסרטים". הבחירה שלי בחוג שני קולנוע וטלוויזיה באת"א הייתה די ספונטנית ללא שום בדיקה מעמיקה של הקורסים או הרמה, תמיד אהבתי לראות סרטים פה ושם ואף פעם לא בצורה מוגזמת, ובכל זאת סיימתי את התואר בציון טוב ונהנתי מכל רגע.
 
ממש תודה על כל התגובות

וד"א אני בת!! לא בן מעריכה את כל העזרה, העניין עם הקורס קצת לא בא לי, כי אני כבר מתכוונת לעשות כזאת מכינה באמנות בשביל לדעת אם לזה יש לי תשוקה :) בכול אופן, תודה רבה על העזרה
 
למעלה