שאלה בקשר ליישום הדיאטה

שאלה בקשר ליישום הדיאטה

אני קוראת פה כבר זמן מה ונדמה לי שמתחילה להבין כמה דברים. אבל מבחינה מעשית, אני לא מבינה איך אפשר להתחיל לתת לבת שלי מאכלים אחרים ולמנוע ממנה את כל מה שהיא אוהבת מבלי לשנות את התזונה לכל הבית. מצד שני, האם זה הוגן ש-4 אנשים ימנעו ממוצרים מסוימים ויצטרכו לאכול אחרים רק בגללה? אני יודעת שיש כאן ילדים קטנים אשר אוכלים מה שנותנים להם אבל הבת שלי היא אכלנית גדולה ואין שום אפשרות להחביא ממנה אוכל, היא תמיד מוצאת את הכל (מטפסת על השיש ועל הארונות אם נדמה לה שיש שם משהו שווה). אז, איך בכל זאת עושים את זה? אני אשמח לשמוע מנסיון.
 
יש רק דרך אחת

להוציא מהבית את כל מה שאסור לילד שעושה דיאטה!!! הבת שלי יודעת שאסור להביא הביתה את כל הדברים שאסורים על גיא ואם היא רוצה לאכול משהו כזה היא יכולה לעשות זאת רק מחוץ לבית ורק כשהוא לא נמצא.
 
זה נכון ולא פשוט כלל להוציא מהבית

מצטרפת לאמירה של איילת, עם הסתייגות אחת- אם הילד קולט מה טוב ומה לא טוב עבורו, אפשר בהדרגה להחזיר, אך לא דברים שהוא אוהב ואסורים לו. לדוגמא- בבית שלנו יש לחם רגיל בכמויות והבן שלי לא ייגע בו, אלא יאכל את שלו. מוצרי חלב- יש רק חלב רגיל ויוגורט שבעלי אוכל ואין פיתויים כמו גלידה חלבית או ממתקים חלביים. שוקולד יש פרווה וממתקים ללא גלוטן. יש תקופה קשה בתחילת הדיאטה שבה הם מש עוברים שלב גמילה ואז ממש חשוב להרחיק פיתויים. זה השלב שהם מנסים לגנוב מה שאסור להם. לרוב, זה עובר אחרי שהגוף מתרגל למצב החדש. פסטות- חזרתי לקנות פסטות רגילות, רק אחרי כמה חודשים ואם אבשל לנו, אעשה גם לילדים את מה שמתאים. בקיצור- לתקופת זמן כלשהיא, אסור להכניס פיתויים הביתה. אחרי זמן מסויים, אפשר. יש קורנפלקס רגיל בבית, אבל לא כזה שימשוך אותו, כמו כריות או שוקולד, אלא קורנפלקס של בריאות שלא "עושה לו" את זה. עדיין אין מוצרי חלב מפתים ולא יכנסו, כדי לא להעמיד אותו בנסיון. חטיפים- נכנסים רק המותרים (הוא אוכל קצת סויה) כמו דוריטוס או תפוחונים. לא צ'יפס שאסור לו, בגלל רגישות לתפו"א וכל היתר. חומוס- אוכלים רק את שלו- מחומוס אורגני, שאני משרה ומבשלת ולא מקופסה. זה לא קל, אבל בהחלט בר ביצוע.
 

razgalili

New member
יישום הדיאטה

אם אנחנו לא יכולים לשמור על דיאטה ואורך חיים שבריא לנו, וכולנו אנשים בוגרים בעלי יכולת והבנה, בלתי סביר לחלוטין לצפות מילד עם בעיות נוירולוגיות להמנע מהמאכלים שהוא מכור אליהם. הדרך היחידה היא למנוע ממנו גישה באופן אקטיבי. אם אתם מוכרחים להחזיק בבית מוצרי מזון שהילדה אוהבת, תחזיקו אותם נעולים תחת מנעול. יש משפחות שמחזיקות את המקרר עצמו נעול ורק למבוגרים יש גישה אליו (לדוגמה משפחות עם ילדים שסובלים מפרדר-ווילי) האם זה הוגן ש-4 אנשים ימנעו מהאוכל שהם אוהבים בשבל הילדה שהם אוהבים? התשובה שלי היא חד משמעית כן. זה לא ויתור גדול כמו שהיית חושבת, אפשר לאכול טוב מאד בתוך הדיאטה. מלבד זה, הדיאטה תועיל גם לשאר בני הבית. ובסופו של ענין - אני בשביל הילד שלי או בשביל האחים שלי הייתי מוכן לתרום כליה, חצי כבד או עין, אז שאני לא אתרום להם חלק מהדיאטה שלי? השיטה להכנס לדיאטה היא בשלבים. קודם כל להתחיל חפש מוצרים שלילדה מותר לאכול בדיאטה. להביא אותם הביתה, ללמוד איך להכין אותם, ולתת לילדה (ולשאר בני המשפחה) הזדמנות להתרגל אליהם ולאהוב אותם. בשלב שני כשיש מספיק דברי מאכל שאפשר לאכול גם בלי הג'אנק, בבת אחת לסלק את הג'אנק ולהשאר רק עם האוכל הבריא.
 
עכשיו אני יותר מבינה

וזה נראה לי יותר הגיוני להכנס לדיאטה בשלבים, וגם המחשבה שאפשר יהיה להחזיר חלק מהמוצרים הביתה מעודדת. תודה לכל מי שהגיב.
 
למעלה