שאלה בקשר לחשיפה כפולה

masterboy

New member
שאלה בקשר לחשיפה כפולה

קודם כל, מה זאת בכלל חשיפה כפולה? אני חושב שאני יודע אבל אני לא בטוח בקשר לזה. והאם פשוט אפשר לקחת שתי תמונות שצילמתי ולשלב אותן בפוטושופ? ועוד דבר, אני כל הזמן רואה בחשיפה כפולה שיש זוהר מסויים כזה סביב הדברים בתמונה למשל פרחים או מה שלא יהיה שם ורציתי לשאול אם זה נובע משינוי של פוקוס או משהו בין חשיפה לחשיפה
 

einat-z

New member
דווקא מתאים לפורום הזה

זו טכניקת צילום ולכן אני חושבת שמתאים בהחלט לדון בה פה. חשיפה כפולה היא כאשר על אותו פריים חושפים פעמיים. יש מקרים בהם מסתירים חלק אחד של הפריים בכל חשיפה, ואז למעשה יצרת צילום שמורכב מ"הצמדת" שני צילומים. יש מקרים בהם חושפים פעמיים את כל שטח הפריים. בכל מקרה, צריך לתכנן היטב את הפריים השלם, כדי שהמרכיבים/שכבות השונות יתלבשו אחד על/ליד השני בצורה טובה. כשחושפים פעמיים או יותר על אותו פריים, צריל לחשוב מראש ולתכנן את החשיפות. לא להגיע למצב של חשיפת יתר. לדוגמה, אם תנאי התאורה והצמצם שאתה בוחר דורשים חשיפה של 1/125 שניות, אז בחשיפה כפולה - כ"א צריכה להיות 1/250. מצ"ב שני לינקים לדוגמאות והסברים בנושא, מהפורום.
 

havlaz

New member
נצל"ש - חצובה בצילומי נוף ביום..

קראתי כמה פעמים פה בפורום שבצילומי נופים ביום מומלצת חצובה. שאלתי, מדוע? באור יום רוב הפעמים מספיק למצלמה מהירות שהחזקת המצלמה ביד לא משפיעה על מריחת התמונה.. מה ההבדל בין צילום נוף לסתם צילום אדם? מדוע החצובה מתבקשת בצילום נוף ביום?
 
למעלה