שאלה בקשר לחיים ביקום

שאלה בקשר לחיים ביקום

ספר הזהר אומר לפי הפסוק שחיים יש רק פה, ספר הברית אומרשיתכ שיש חיים גם גם בכוכב מרוז, וידוע לנו לפי מה שכתוב שבכימה 100 כוכבים, וידוע לפי המדע שיש יותר, וה100 האלה הם מרכזיים. בלינק הזה http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=454248 יש כתבה שיש כוכב עם תנאים וטמפרטורות כמו בכדור הארץ. מה דעתכם...?
 

Blackpanter1י

New member
דעתי שזה שטיות

כי זה לא תנאים כמו אצלנו, זה רק "דומה"... לא היינו יכולים לחיות כאן אם כח משיכה היה בעוצמה כפולה מעכשיו (כמו הכוכב בכתבה) ועוד כמה עשרות תנאים אחרים שלא ציינו, כמו אחוזי החמצן ,הציר המשופע של 23.5 מעלות של כדור הארץ וכו' אפשר להאריך עוד הרבה... ובכלל המחשבה שמה שצריך זה תנאים דומים, וכל השאר זה נתון ליד המקריות זה מחשבת הכופרים חסרי הדעת... זה חסר סיכוי שבכלל יש כוכבים שהם עם תנאים בדיוק כמו כדוה"א שלנו. כאן תוכל להוריד הרצאה של צבי ענבל בנושא "האם יש חיים בכוכבים אחרים" http://s03dl.castup.net/server12/91094613-13.mp3?cu=070B2217-5243-489E-91C7-16C22338D01D וכך הם דברי המדרש: "מעשה שבא מין אחד ואמר לרבי עקיבא: העולם הזה מי בראו? אמר לו: הקב"ה. אמר לו: הראיני דבר הוכחה ברור. אמר לו: למחר בוא אלי. למחרת בא אליו. אמר לו רבי עקיבא: מה אתה לובש? אמר לו: בגד. אמר לו: מי עשאו? אמר לו: האורג. אמר לו: איני מאמין לך, הראיני דבר ברור! אמר לו המין: ומה אראך? אין אתה יודע שהאורג עשאו?! אמר לו: ואתה אינך יודע שהקב"ה ברא את עולמו?! נפטר (הלך אותו המין). אמרו לו תלמידיו לר' עקיבא מה היא ההוכחה האמיתית? אמר להם: בני, כשם שהבית מעיד על הבנאי, והבגד מודיע על האורג, והדלת על הנגר - כך מודיע העולם על הקב"ה!!! (מדרש תמורה בסופו)"
 

אופירA

New member
מנהל
דעתי

שצריך להתרכז ב-2 עניינים: א. מה תכלית החיים בכלל, לא חשוב על איזה כוכב. והאם כשמבינים את תכלית החיים (בריאת העולם, בריאת האדם), יש משמעות והיגיון לאפשרות של חיים על כוכב אחר. ב. והיה אם מעבר להיגיון ולסיכויים בכל זאת יימצאו חיים בכוכב אחר, משום שחוכמתו העצומה של האלוקים חשבה שכך נחוץ, באופן ששכלנו אינו מסוגל להתחיל לתפוס למה - מה זה בדיוק משמעותי עבורי בבואי לבצע את תפקידי כאדם עלי אדמות, ברואו של אלוקים ועבדו? חומר למחשבה: כשגילינו את אמריקה (קולומבוס וכל החבר'ה) שמחנו מאוד מאוד! הנה יש עוד אדמה בעולם, ויהיה לנו פחות צפוף. אנשים התחילו להגר בהמוניהם לאמריקה, בנו מדינה חדשה ונהיו מאושרים. אבל האמהות והדודים שלהם היו פחות שמחים, כי הם התגעגעו אליהם. אז במשך מאות השנים הבאות הם עסקו בלפתח אוניות, מטוסים ואמצעי תקשורת כדי לתקשר עם אלו שהם מתגעגעים אליהם (שאם לא היו מגלים את אמריקה, בכלל לא היו צריכים להתגעגע אליהם...). כתוצאה מכך, מתים אנשים בתאונות תחבורה, נהיים חולים מרוב הסלולר, משתעבדים כלכלית לאמצעי התקשורת וחוטפים ג'ט לג (יעפת) בטיסות טרנסאטלנטיות... לכן הם מפתחים את תעשיית התרופות - התעשייה הרווחית ביותר בעולם - כדי לרפא את כל הצרות שנהיו מכך. החולים מתרפאים מהצרות, הרופאים והכימאים מתעשרים מהן, וכולם שמחים ומאושרים... הם היו שמחים ומאושרים גם לפני כן, אז למה כל הבלגן? מה יוסיף לנו בלגן נוסף בכוכב אחר?
 

promter

New member
אם אתה מחפש הסתברות סטטיסטית אז אין

שום היגיון בעובדה שמתוך כל היקום האדיר והבלתי נתפס הזה שנברא עם טריליון 64 ביליון ו- 340 מיליארד כוכבים (היום יש יותר) ישנה רק פלנטה אחת מאוד קטנה שרק עליה יש יצורים חיים, "למה מה קרה?" אם מסתכלים בזה אחרת, הרי ישנם הרבה פירושים למה נברא יקום כזה מפלצתי (לא מצאתי תיאור אחר...) בגודלו אבל הקב"ה החליט שדווקא כאן ורק כאן הוא רוצה את הנבראים שלו שנבראו לתכלית מסויימת וכו' וזה הכל. כמה שידוע לי על מרוז נאמר אורו מרוז מלשון ארורים שלא קיימו איזושהי הבטחה או לא באו לעזרה בשעת הצורך שהיו זקוקים להם, ישנה מחלוקת עם זה כוכב או קהילה רחוקה או כינוי לדבר אחר, אני לא בקיא בזה, חכמי ישראל היו בדעה שאין חיים בכוכבים אחרים אבל לא כולם פסלו את זה על הסף אם כי היו מעטים, תשובה חד משמעית בעניין הזה לדעתי איין. לגבי כימה, לא ברור לי למה התכוונת, איך כתוב שזה 100 ובמציאות עפ"י המדע יש יותר? אם כן אז לשון הגמרא בברכות נ"ח "מאי כימה אמר שמואל מאה כוכבי" מבינים שזה מאה ואם תביט על רש"י שם הוא כותב שזה רק הכוח המרכזי בהם ובמציאות יש הרבה יותר, כמו שרואים היום, תקיש "הפליאדות" או M45 בגוגל ותספור לבד... לגבי הכוכב ההוא, כל פעם יש חגיגה שטלסקופ האבל מוצא דברים כאלה זה נותן להם דלק להמשיך בחיפושים, למה לא מוזכר מה הרכב האטמוספירה שלו?! שזה פרט קטן אבל מעניין מאוד, מזכיר לי שלפני עשרות שנים חשבו שבנוגה יש חיים כי הנה הוא כמעט זהה לארץ והוא מכוסה עננים ואיך נוצרים עננים? ומה מורידים עננים? מסקנה יש חיים בנוגה! רק שלקח להם קצת זמן לבדוק מה ההרכב של העננים האלו... מסקנה? אפשר להסיק לבד נראה לי.
 
יש 100 כוכבים מרכזיים חוץ מהנוספים שיש

אני חובב אסטרונומיה, בכימה רואים בעין 7 כוכבים, ובטלסקופ החלל האבל ראו המון.
 

אופירA

New member
מנהל
טלסקופ האבל

בחילופי אותיות - הוא טלסקופ אהבל. הוא אהבל, מפני שהוא חושב שהוא יודע מה שהוא רואה. אבל למעשה, הוא רואה כל מיני דברים, ולא יודע להבין אותם נכונה (אלו שמסתכלים בו לא יודעים לתרגם נכון את מה שהם רואים). חושבים שמה שרואים זה מציאות (במושגי החשיבה המקובלים), כלומר שאם יש כוכב עם תנאים דומים, מן הסתם שגם קיימים עליו חיים בדומה. אבל לא מבינים שהאמת נמצאת לא במה שרואות העיניים, אלא במה שהמחשבה והשכל מתרגמים את מה שרואות העיניים עפ"י כללי האמת. האמת נקבעת עפ"י הפרשנות שהחשיבה נותנת למה שרואות העיניים, וזה שאנשים לא מודעים לפרשנות מוקדמת שנמצאת אצלם, ושהיא העומדת בבסיס המסקנות אליהן הם מגיעים - לא מבטל את עובדת קיומה של פרשנות מוקדמת בלתי מודעת כזו. והחוכמה האמיתית - היפך האהבל - היא לעשות פרשנות מודעת למה שרואות העיניים, ולכוונה לעבר תכלית האמת וידיעות האמת וסוד האמת. והחתירה לאמת היא שמזכה את האדם ללמוד ולדעת את תכלית האמת וידיעות האמת וסוד האמת.
 

אלי ו.

New member
מה הקשר להלכה?

התורה אינה ספר ביולוגיה/פיזיקה או הסטוריה, התורה היא ספר אמוני שכלל אינו מנסה ללמד אותנו על המציאות הפיזית. זו תמיד היתה הגישה היהודית, להבדיל מהגישה הנוצרית שסברה שאם כתוב "והארץ לעולם עומדת", צריך להבין שהארץ אינה סובבת סביב השמש. לאמונה היהודית כלל לא משנה אם יש חיים בכוכבים אחרים או אין (המאמר שהבאת אומר שלא מצאו כוכב עם חיים אלא כוכב שהתנאים עליו אולי מאפשרים חיים) כל מה שאותנו מענין, מבחינה אמונית, זה שמי שברא את אותם כוכבים ויצר עליהם חיים (אם באמת יש שם חיים) הוא הקב"ה.
 

new tone

New member
לתשומת ליבך...

את הזהר לא תמיד אפשר לקרוא בפשט. הזהר מספר לא בא לספר לנו סיפורים נחמדים או עובדות מדעיות... כל כולו מלמד על דברים רוחניים נשגבים אז לכן כשהרב כדורי ע"ה זצ"ל למד את הזהר- צאמין לי שהוא לא למד שם סיפורים או מעשיות הוא למד את רובד הסוד. אז לכן כשאתה שומע על כוכב מרוז הזה, אז אל תסתכל כ"כ על הפשט כי תזכור שיש גם יצורים רוחניים רבים מאוד (שדים, רוחות, נשמות, מלאכים, שרפים, אופנים...) אז לא תמיד אפשר להבין לפי הפשט.
 
איפה נמצא כוכב מרוז.?

אחי התעניין במציאתו, היכן הוא נמצא אם אפשר לדעת עליו פרטים כמו קבוצת כוכבים דרך מפה
 
למעלה