שאלה בקשר לברית

Apfelwein

New member


דוגמה מצוינת.
 

notMaria

New member
כי באפריקה אין סבון או קונדומים?

מודה מראש שאני לא כבר מתעמקת במחקרים האלה כי את ההחלטה שלי כבר עשיתי, אבל מכל מה שקראתי הרושם שלי הוא שהיתרונות הרפואיים של מילה הם כאלה שאפשר "לעקוף" אותם באמצעות חינוך הילד להיגיינה נכונה ואחר כך לשימוש באמצעי מניעה מתאימים.
אם יש איזו תוכנית למול באפריקה לצורך הגבלת האיידס, אני מניחה שפשוט קל יותר למצוא מימון לניתוח חד פעמי מאשר לממן אספקה שוטפת של מוצרי היגיינה ולממן ולהתגבר על מאות שנים של נזק מיסיונרי שמנע קונדומים מלהיות מצרך נגיש.
בכל מקרה, אם מילה היתה מונעת איידס, איך את מסבירה את החולים היהודים? או את האמריקאים הנימולים שנדבקו?
 

para aduma

New member
... או את האירופאים שלא נדבקו?

האירופאים לא מלים ושם אין יותר איידס מבכל מקום אחר
 
איפה ראית שכתבתי ״מונעת״?


ואת באמת חושב שתכנית רפואית מוציאים לפועל בגלל מחסור בסבון??? לא עדיף פשוט לתת סבון במקום? נו באמת. ונדגמה שידוע לי מוצרי היגיינה זולים יותר מניתוחים.
הרושם שלך הוא הרושם שלך. לא אמרתי לאף אחד למול את הילד שלו. אמרתי מהם השיקולים שלי ועל אילו דברים הם מסתמכים.אני לא מבינה למה את ואחרות מרגישות שהן כל כך חייבות להניע אותי מהבחירות שלי? דרשתי ממך למול את הילד שלך? הבעתי חוסר אמון באידיאולוגיה שלך? רק הסברתי את המניעים שלי והאמונות שלי.
מסתבר שגם זה אסור פה
 

notMaria

New member
לא לא, זה לא מה שהתכוונתי


אני ממש לא מנסה לשנות את החלטתך, ואני מקבלת אותה. להיפך - בין התומכות במילה את דווקא מצטיירת כזאת שהחליטה בצורה מודעת ותוך שקילת האפשרויות. אמנם הפעולה באופן כללי מעציבה אותי, אבל אני מקבלת את ההחלטה של אחרים ללכת אחרי האמונה והמסורת שלהם.
אני חושבת שהגיבו לך בעיקר, כי את בעצמך כתבת בהגיון ולעניין, ולא ענית ב'אוי תנוחי'..
ולגבי האפריקה - אכן עדיף לתת סבון וקונדומים, אבל טבע העולם הוא כזה שהרבה יותר קל למצוא אנשים שיתרמו מזמנם ומומחיותם (רופאים ללא גבולות, לדוגמא) ולהתארגן על מבצעים ממוקדים, מאשר למצוא גופים מסחריים שיסכימו להתחייב על סכומים גדולים לאורך זמן.
 

ssdd120

New member
הבלבול שלך נובע מזה

אם מחקר מוצא יתרון רפואי, לא אומר בהכרח שהדבר הוא בריא.
כלומר נניח שיש לסיגריות יתרון רפואי, אבל גם אם יש הוא ממש זניח יחסית לחסרונות הרפואיים ולכן סיגריות נחשבות ללא בריאות.
ארגוני הרפואה מכירים את המחקרים בעד כנראה יותר טוב מאיתנו, וגם את המחקרים נגד. הם קבעו שאין הצדקה רפואית אפילו שיש יתרונות רפואיים.
למעט כמובן העמדה של WHO על מילה באפריקה שהיא דיי שנויה במחלוקות, אבל במדינה מערבית נכון להיום אין הצדקה רפואית.

האמתי קשה לי להאמין שמי שאומר שיש מחקרים לשני הצדדים באופן שקול שמראים תוצאות מנוגדות לחלוטין, באמת קרא/ה את אותם מחקרים באנגלית.
מאמרים לדוגמה נוטים לבלבל, אם ימצאו יתרון רפואי הם ירשום שX הוא בריא בשביל הכותרת.
 
רפואה ומשפחה

זה שפסלת אותם לא אומר שהם לא שם.
ווב קשר למשפחה שלי- אני יודעת, כי אנחנו משפחה קרובה וישירה, כי הם בחיים לא יגידו לי מה לעשות עם איבר המין של הילד שלי, כי זה ברור שאין להם בכלל מילה בנידון!
אני כבר אמא, זו לא הפעם הראשונה שלי בהורות. כבר ראיתי איך המשפחה שלי מגיבה והם גם ראו איך אני מגיבה בחזרה לדברים שלא מוצאים חן בעיניי שהם עושים
 

אמלי12

New member
אם כך כל הכבוד לך


לא כל אחד ואחת מסוגלים לעמוד בזה,
מקווה שיהיה לי את הכוח בבוא-העת (במהרה בקרוב.)
 
בקרוב אז קודם כל לידה קלה לך


דובקשר לכוח- תאמיני לי את עוד תפתיעי את עצמך
לאימהות יש כוחות מופלאים ומיסתוריים.
 

אמלי12

New member
תודה רבה

אבל הבמהרה בקרוב היה בתקווה להריון, אני עוד לא בשלב הלידה.

זה נכון שלפעמים אנחנו מוצאים כוחות מדהימים בדברים שחשובים לנו.
לידה קלה גם לך.
 

rotemor10

New member
זה בדיוק המצב אצלי

ואחרי שהחלטתי שאעשה ברית,
כל שרשור כזה מוציא אותי משלוותי ומערער לי את הבטחון.
כי הגעתי למסקנה שהכי נכון יהיה לומר, שמדובר בהליך כירורגי שאין לו צידוק רציונלי.
והמסקנה מכך היא שאני עושה את זה מתוך קונפורמיזם טהור.
אני שונאת את זה.
זה דומה למה שקרה שהוביל אותי להתחתן רבנית. ההתחשבות הזאת במשפחה (שהיא חילונית כופרת וחינכה אותי להיות מי שאני! ועדיין איכשהו חתונה וברית הן חשובות. שלא כמו עליה לתורה וכל השאר)

לא קרה לי שום דבר רע מזה, אבל אני מרגישה שאני משתפת פעולה עם כפיה דתית.
במקרה של ברית, זה הרבה יותר חמור, כי מדובר בבן שלי ובאיבר מגופו.
רק היום מישהי מהעבודה סיפרה שהגננת של הבן שלה אמרה שהוא כנראה יצטרך ניתוח (בהרדמה מלאה) להרחבת פי השפכה (הבנתי שמדובר בתופעה שכיחה בעקבות מילה).

קשה להיות אדם חושב ומטיל ספק. זה מעייף.
 
אני אנחם אותך במה שהאיש מנחם אותי

זו לא דרמה גדולה ככה או ככה.

זה הסיכון לנזק גופני קל (סטטיסטית, אם עושים את זה אצל כירורג) מול הסיכון לנזק רגשי קל (פוטנציאלית, לילד).


ומובן שנעשה את הפרוצדורה אצל רופא כירורג ובלי מסיבות. אין מה לחגוג במאורע הזה.
 

אמלי12

New member
מבינה אותך

גם אני מרגישה כמוך, שמצד אחד חינכו אותי בצורה מסויימת לחשוב עם ראש פתוח ומצד שני בדברים מסויימים המשפחה שלי מאוד מקובעת.
וגם אני קצת מרגישה חרטה על כך שהתחתנתי ברבנות, כי לא רציתי לתמוך במוסד המיושן והשוביניסטי הזה.
זה מעייף להטיל ספק ולחשוב על כל דבר, במיוחד בעידן של הצפת מידע שכל רגע מגיעים אליך נתונים שונים שאת צריכה לנווט בינהם ולקבל החלטה.
אבל לדעתי זה עדיף מאשר לא לחשוב בכלל ולתת לאחרים להחליט עבורך.
גם אני חוששת לטלטל ולהכעיס, אבל לאחר שקראתי קצת בפורום מוותרים על ברית מילה מניסיונם של אנשים אחרים, אני מבינה שאם העמדה שלנו תקיפה דיה ולא מתפשרת, אז שאר המשפחה תתיישר ותשלים עם ההחלטה עם הזמן, גם אם לא תקבל את זה לחלוטין.
בנוסף, ממה שאני מבינה מהפורום הזה ומפורומים אחרים ומהחיים, במיוחד כשיש ילדים, אי-אפשר להימנע מחילוקי דעות בתוך המשפחה וכדאי להראות נחישות ולהתעקש על העמדה שלך, כי אם זה לא יהיה על ברית-מילה, זה יהיה על דברים אחרים..
בהצלחה.
 
גם אני התחתנתי רפורמית

בחתונה שלנו היה זוג שאמר באמצע "זו לא חופה אמיתית!". אחרי זה אמרתי לבן זוגי, "אתה רואה זוג החשוכים האלה זאת הסיבה שרציתי את זה כך. אנשים שמנכסים לעצמם סדרי עולם יהודיים". לגבי ברית, המצב הוא שונה. אני אעשה זאת במקרה של בן, לא בגלל המשפחה, לא בגלל שיקול בריאותי (איידס נמנע בזכות קונדום), אלא כי זה פשוט יותר אסתטי. ופלוס נוסף הוא שאף אחד לא מחייב אותנו, נכון, אז פה את באמת יכולה לבחור, לא צריכה "למרוד" כביכול במה שמצופה ממך. תביאי כירורג, זה לא משהו מסובך, ותסגרי עניין.
 

HouseAtreides

New member
זה לא נכון לומר שקיימת בחירה חופשית בעניין.

חוץ מלכוון לאם הטריה אקדח לרקה, החברה והסביבה הקרובה עושה הכל כדי לשכנע אותה לעשות ברית מילה, אם באופן גלוי ("איך אפשר לא לעשות ברית?? הילד שלך יהיה מסכן!!") ואם באופן סמוי (אוירה משתיקה שלמשל מקשה על גברים לומר בפומבי שהם לא מרוצים שנימולו). צריך הרבה נחישות ואומץ כדי בכלל להתעניין באופציה השניה, וגם מי שמתחילים להתעניין נדרשים להתגבר על הרבה מחסומים רגשיים. אחר כך זה כבר קל מאד, אבל קודם צריך להגיע לשם כדי להבין זאת.
זה לא נקרא בחירה חופשית.
 
אני יודעת שקשה לך להשלים

עם זה שיש כאלה שמלים מבחירה, נכון. אז אם לא עקבת, אני נגד דתות, השוויתי ~אותך~ לחב"דניק! בגלל הפאשן שבהטפות שלך. לא התחתנתי דרך הרבנות, אני אשמח להפרדת דת ומדינה ואני יוצאת נגד כל דבר שמריח כפייה.הטפה. קיצוניות... ובשבילי זאת לגמרי בחירה שלי, וגם חבורת המטיפים שמנסה ללמד אותי מה כדאי לי לעשות, יכולה לקפוץ לי :9 באמת, מספיק בריתות ליום אחד עבורי. אגב "גברים שחוששים לומר בפומבי שהם לא מרוצים שנימולו", נשמע כמו ילדים שלא מרוצים שלא הניקו אותם/כן הניקו אותם. מדובר על דברים שקרו בגיל שבוע בקושי. איך אפשר להשוות בכלל לגופו של עניין ועוד לא להיות מרוצים בדיעבד. אבל אוקיי, כל אחד והתסביך שלו.
 

HouseAtreides

New member
טעות בידך: זו לא שאלה של קושי להשלים

אני פשוט לא רואה שום סיבה בעולם להשלים עם תופעה חברתית הזויה ואכזרית. למה לי? כדי שלא אקבל תגובות כמו שלך? בקטנה, תאמיני לי. עשרות שינויי דעה שראיתי במהלך השנים הם הפרס שלי, ושינוי דעה אחד הוא שווה ערך בעיני למאה הכפשות.

ובנוגע ל"כל אחד והתסביך שלו" - כריתת העורלה משפיעה ללא שום ספק גם על התחושה באיבר המין, לכל החיים. זה בנוסף לסבל שהיה מנת חלקו של מי שנימול כתינוק, שהוא אמנם שייך לעבר אך עדיין התרחש, עדיין התבצע ללא שום סיבה רציונלית וזו עדיין הפרת זכות האדם על גופו. מאד טבעי שיהיו מי שזה יפריע להם, בדיוק כמו שייתכן שיהיה מי שיפריע לו שלא מלו אותו.
 
מה עם הפליטים?

האיראנים?
העובדה בשעוד 50 שנה יש פה רוב חרדי ומוסלמי ואין מדינה?
מה עם משבר הדיור?
האני, אי אפשר לחפור על הכל תמיד. כל אחד ומה שקרוב יותר ללבו. אני חיה רק פעם אחת ואני לא אבלה שנייה מחיי בניסיון לשכנע אחרים כיצד עליהם לחיות. מה שאתה מנסה לעשות
 

HouseAtreides

New member
זה בסדר גמור לחיות במוד הישרדות

המציאות אכן אכזרית, ולפעמים אין מנוס מלדאוג ל- Survival שלך ולסדר לך פינה קטנה שבה הכל הולך כפי שאת רוצה. אבל ברגע שאת מתבוננת בזחיחות בפעילים חברתיים ומכנה אותם "חופרים", זה כבר גולש לז'אנר הנרקיסיזם המאוס.
אבל יש בעיה אחת: כבר כמעט שכנעת אותי שמדובר בעניין ממש קליל ופשוט. לא ביג דיל הישרדותי כמו הגרעין האיראני והפטריארכליה המרימה ראש. הבחירה ממילא חופשית לחלוטין, אפילו צחקת עלי כשאמרתי שזה לא ממש כך. אז אם זה כל כך לא ביג דיל, מה הסיפור פשוט לוותר על זה? פתאום את מזכירה ברית מילה יחד עם פצצת אטום איראנית?
 
רגע אתה עכשיו פעיל חברתי?

כי אתה נגד ברית מילה ואתה כותב שפורום הריוניות ומצ'כנע אותן לשמור על הבולבולים שלמים? ואני זאת עם הנרקיסיזם המאוס??!!! במסגרת הפעילות וההסברה האם מחולקים ויברטורים לא נימולים בצבע ורוד לפעילות למען יראו כי טוב? לא, באמת. מה זה קשור עכשיו.
איראן הייתה דוגמה לנושא יותר אקטואלי שעל סדר היום, לא מעבר, אגב. לא מעבר. טווב הלכתי לראות חדשות, ביי
 
למעלה