שאלה בקשר לברית

HouseAtreides

New member
אין לי בעיה להסכים שלא להסכים ולהמשיך הלאה

אבל אבקש ממך לוותר על ביטויים פוגעניים בסגנון "אתה חושב שאני מכשפה". מכשפות שייכות לאגדות ילדים והייתי שמח לסלק אותן גם משם.
 
זה שאנשים עושים ברית רק כדי שלא יצחקו על הילד

זה מראה שאם כולם היו קופצים מהגג הם גם היו עושים את זה...
תחשבי על זה..
 

אמאאהבה

New member
אני לגמרי בעד ברית


לא סתם בארצות הברית ובעוד מדינות בעולם עושים ברית למרות שזה לא ע"פ הדת.
הסיבה שלי היא דתית יותר מהכל
אבל תשבי עם עצמך.. תקראי מחקרים לכאן ולכאן
ותחליטי


בהצלחה
 
אתם עומדים בפני החלטה לא קלה

קונפורמיזם במחיר של הטלת מום בבנכם
או שונות מול החברה עבור פיסת עור שככל הנראה אינה משמעותית במיוחד.

כל מה שכתבו פה לגבי תהליך ההתקרננות נכון, וזה מאוד לא נעים לקרוא,
אישית, דעתי הונחה כשהתברר לי מקור המנהג (מקור משוער) והצלחתי להבחין בינו לבין מילת נשים


להגיד שאני שלמה עם זה לחלוטין? לא
אבל בעלי גרם לי להבין שזה לא משמעותי כל כך לכאן או לכאן,
והמחיר החברתי (עבורנו! לא עבורו) במישור המשפחתי היה מספיק גבוה כדי להכריע על ברית מילה.
 
אבל למה להסיק שמילה= חייב להיות קונפורמיזם?

יש אנשים שמתחברים למסורת, לברית עם ה׳, למשמעות המנהג, המשמעות הרפואית. יכולה להגיד לך שדווקא עניין ה״הרוב עושה את זה״ הכי פחות מזיז לי.
 
כי מי שיש לו צידוק דתי/מסורתי אפילו לא תוהה

גם אם קשה (ואני בטוחה שקשה) הוא מקבל את זה כגזרה משמיים.

אני מדברת מהאני מאמין החילוני המוחלט ומטיל הספק שלי, כמו שאמר מאיר שלו "כאלה שבועלים נידות ואוכלים טריפות ביחד חזקה ובלסת נטויה"
 
את טועה

אין טוטליטריות הכרחית בדת. יש אנשים מאמינים שלא מקיימים כל וכל מצווה. אני חילונית, אמנם שומרת כשרות אבל יותר מתחושה של טעמי קארמה ולא מצווה (תאמיני לי שאני חולה על שרימפס).
יש הרבה דברים בדת שלנו שגורמים לחשוב ולפקפק- להיפך, זה אומר שקיבלת החלטה מושכלת ולא עיוורת.
אני חילונית גאה להיווץ חלק מהעם היהודי מטעמי ציונות וגם היסטוריה ומסורת. התחושות שלי לגביי ברית מילה נובעות משילוב של כבוד, אמונה וגם עובדות מודרניות ששקלתי לעומת העובדות האחרות כנגד. אגב, אני יכולה להגיד לך שאת הרעיון שכל חאפר יכול להיות מוהל אני לא אוהבת, ומתכוונת להזמין כירורג שיעשה את המילה.
 

אמלי12

New member
אם כך השיקולים שלך

כן נובעים מהדת ומהמסורת.
ומה לגבי אנשים חילוניים לגמרי, שלא שומרים שבת, לא שומרים כשרות ואוכלים ורוכבים על אופניים ביום כיפור?
האם זאת הדרך היחידה של אנשים להיחשב יהודיים ולהתחבר לדת?
 
לא. להיות יהודי זה משהו בנשמה.

זה משהו שאינדיביואל צריך להתחבר אליו. נכון, זו דת שנובעת גם מהתורה שלך לתוך העולם הזה וזה בעיני כבר הופך אותו למיוחד (תצחקי עליי אבל אני חושבת שבאמת אנחנו עם נבחר). זו לא ברית המילה שעושה גבר יהודי, ברית המילה היא טקס שמסמל את הייחוד של העם היהודי, לא ההיפך.
וחוצמזה שום דבר לא צריך להתבצע באמונה עיוורת, אנחנו במדינה שאפשר לבחור בה הרבה דברים וטוב שכך. אני בוחרת x את בחרת y. למה להסיק מזה אמונה עיוורת?
 

אמלי12

New member
אמונה עיוורת?

מה פתאום, לא אמרתי אמונה עיוורת, אמרתי דת ומסורת, שזה מה שאמרת שהיו השיקולים שלך.
אם כך, אני מסכימה איתך מאוד שאפשר להתחבר למסורת גם בדרכים אחרות וכל אחד יכול לבחור לעצמו איך הוא רוצה להתחבר.
 

אמלי12

New member
אני חושבת שבמשפט האחרון סיכמת את הכל

המחיר החברתי שההורים נאלצים לשלם עבור ההחלטה הוא בסופו של דבר מה שמכריע את הכף בעד ברית-מילה ברוב המקרים.
לא המחיר שהילדים ישלמו. לדעתי זה עצוב, אך נכון.
 

אמלי12

New member
אני לא שופטת כאן

את עוגה כושית, או מזלזלת בשיקולים אחרים של אנשים אחרים (היא כתבה שזה היה השיקול שלהם),
כי אני יודעת עד כמה לחץ משפחתי יכול להשפיע על כל אחד, במיוחד שרובנו אוהבים את המשפחה שלנו וגם זקוקים לעזרתה במצבים כאלו בחיים.
אני גם לא אומרת שזה הכל בגלל זה, אלא שזה שיקול מרכזי שמשפיע על הרבה מהחילונים המתנגדים לברית-מילה לעשות בסופו של דבר מעשה שהם מתנגדים לו ולא שלמים איתו למען שלום המשפחה.
אני בדר"כ בעד פשרות בעד המשפחה ולא בעד ללכת עם הראש בקיר נגד כולם, אז אני יכולה להבין את זה.
אבל כן לדעתי בסופו של דבר זה השיקול המכריע אצל הרבה אנשים שבהתחלה מתנגדים ואז מתקפלים מהלחץ ומהפחד מהנתק המשפחתי.
לדעתי ההחלטה נובעת בעיקר מלחץ חברתי ומשפחתי, גם אם כביכול מוצאים לכך אח"כ שיקולים אחרים שיצדיקו את ההחלטה, כדי שנוכל לחיות עם עצמנו בשלום..
מהם שיקולים רלוונטיים יותר (שאינם דתיים)?
 
סיבות רפואיות למשל

וכן יש גם מנגד, לכל מחקר כמעט יש מחקר נגדי וסותר אבל אם את מתעמקת את מחליטה איזה מהם בעיניך יותר הגיוני.
המשפחה שלי לא לוחצת לכלום, למה להסיק שאצל רוב האנשים הסיבות לעשות ברית מילה היא צידוק מצפוני? את כן שופטת את ההחלטה של אחרים. ואני לא מבינה למה- אני מכירה המון זוגות שבחרו לא למול את הבן שלהם, וו ההחלטה שלהם ואני מכבדת אותה גם אם לא מסכימה.
 

אמלי12

New member
אין צידוק רפואי

ואין אף ארגון רפואי שנותן המלצה גורפת לבצע ברית-מילה (גם ארגון הבריאות האמריקאי משך את המלצתו ואחוז הנימולים בארה"ב הולך ויורד.)
אז מבחינה רפואית אין צידוק רפואי מספק לחתוך איבר בריא תמורת הגנה בריאותית קטנה שמוטלת בספק.

אמרתי שאני מכבדת את ההחלטה גם אם נעשתה מתוך לחץ חברתי ומשפחתי, כי אני בעד פשרות וחושבת שאנחנו יצורים חברתיים שחיים בתוך החברה,
כך שאני לא שופטת אנשים שמלו את בניהם, אחרת הייתי צריכה לשפוט גם את הוריי ואת רוב החברה בארץ.
פשוט מאוד הרבה מהאנשים ששמעתי שהתנגדו לברית התקפלו בסופו של דבר תחת הלחץ- זאת-אומרת הלחץ החברתי-משפחתי היה זה שהכריע, אח"כ הם מצאו לעצמם צידוקים נוספים כמו מסורת או בריאות.
יכול להיות שאצלך זה היה אחרת..
אגב, איך את יודעת שהמשפחה שלך לא לוחצת? האם אמרת להם שאת לא מתכוונת לעשות ברית-מילה? בוודאי שמי שעושה מה שמקובל לא ירגיש את הלחץ הנגדי.
 
לא היא פסלה אותם, ארגוני בריאות בכל העולם

פסלו.

ועם כל הכבוד ליכולת שלי ושלך לקרוא מחקרים מדעיים מתחום שאינו עיסוקנו המקצועי (גם רופאים לא יביעו דעה נחרצת בנושא רפואי שאינו חלק מתחום ההתמחות שלהם)- אני סומכת יותר על ארגוני הבריאות.
 
למעלה