שאלה בקשר לברית

moretti

New member
רוב משרדי הבריאות בעולם המערבי מתנגד למילה:

אגודת הפדיאטריים בקנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, בריטניה ומספר גדול של איגודי בריאות ממדינות אירופה טוענים חד משמעית שאין לבצע פרוצדורה של מילת תינוקות זכרים כשגרה, אלא אם כן קיים צורך ממשי, הם מוסיפים שהיתרונות לא עולים על החסרונות, קיימים סיכונים וסיבוכים לצד הפגיעה הוודאית והטלת המום המוכח באיבר המין הזכרי.
מנגד מדינות שבהם משרדי הדתות חזקים ויש להם השפעה גדולה על החקיקה כגון אירן, מצרים, סוריה, לוב, סומליה, ישראל, עיראק, לבנון, מאלי, צ'אד ועוד מספר מדינות, מתירות ניתוחי מילה בתינוקות זכרים וגם בילדות נקבות מתירוצים של חופש/פולחן הדת. מיותר לציין שחופש הדת אינו מתיישב בקנה אחד עם חוק חירות האדם וזכותו על שלמות גופו. מילת ילדים/ות היא ניתוח בלתי הפיך בעוד שהשארת התינוק או הילדה(מדינות ערב) שלם, הוא הפיך לחלוטין ותמיד יוכלו לבחור בעתיד עד כמה רחוק הם מוכנים לעשות ולפגוע בגופם כדי להשתייך לדת/כת/שבט כלשהו.
 

HouseAtreides

New member
קודם כבי את מנגנוני ההכחשה וההדחקה

ואז יהיה עם מי לדון. מכונת הכחשות שמוציאה פלט קבוע של "לא נכון ולא נכון" איננה פרטנר לדיונים.
 

moretti

New member
קישורים לאתרי ארגוני בריאות נגד מילת תינוקות

מצורפים 3 קישורים.
את בדרך אגב, לא תמצאי אפילו קישור בודד שממליץ ותומך במילת תינוקות זכרים. פשוט כי אין ארגון בריאות אחד שפוי שתומך בהטלת מום בתינוקות למטרת פולחן דתי תוך כדי גרימת כאב קיצוני וחריף וללא צורך רפואי.
 
בטח שאין אחד שתומך. מחפשת כאלה שאוסרים

בכל מקרה...

בכל מקרה מחקרים יש לכאן ולכאן. מדובר במנהג בן אלפי שנים שככל הנראה אם למרות התפתחות הרפואה המודרנית הוא עדיין חוקי ואין אזהרות מיוחדות נגדו, אין שום מניעה להמשיך בו. כל אחד וסיבתו הוא. בכל מקרה איבדתי הרבה מזמני על דיון עקר עם חבורת אנשים שאינם כותבי הפורום ושפשוט עטים על כל שרשור בנושא משהו טוקבקיסטים בתשלום. יותר מדי דמגוגיה, יותר מדי מאמץ לשווא בשבילי. לי באמת לא משנה מה ישעו הורים בבולבולי ילדיהם. בלינקים אעיין לעומק כשיהיה לי יותר זמן, אולי אמצא שם משהו שרופאים פספסו בזכותם. יום נהדר!
 

HouseAtreides

New member
כולם אוסרים ברגע שקוראים אותם באופן ביקורתי

והכל מותר כשמכבים את החוש הביקורתי ומסתכלים רק על "מה שקורה בחוץ".
 

HouseAtreides

New member
כן, ממש דומה כריתת 30-50% מהעור של איבר המין

ודווקא החלק המעוצבב והרגיש ביותר למגע.
ל......חור קטן בתנוך האוזן..........
הכחשה והדחקה כבר אמרנו? עוד לא, לפחות לא בשרשור הזה. אז הנה ההזדמנות להכיר את החבר'ה האלה, המאד מוכרים מדיונים על ברית מילה.

נ.ב. לא למול את הילד אין פירושו "לעשות אותו" שונה. זה פשוט לא לעשות לו כלום. להזכירך, איבר המין הגברי הטבעי הוא זה שלא בוצעה בו כל פרוצדורה כירורגית ולא להיפך.
 

HouseAtreides

New member
מתרגלים.........


 

moretti

New member
הוא נראה רע? ואיבר המין הנשי?!

אני מניח שאם היית נולדת לתרבות הערבית/בדואית שבה החיתאן נפוץ, היית גם את יום אחד באמצע הלילה אוספת מספר סבתות, תופסת את ביתך בחוזקה וחותכת לה את שפתי הפות או את הדגדגן- תבחרי, רק כי כך נהוג...ואכן גם הבדואים והמוסלמים בטוחים שאיבר מין נשי "חתוך" ללא שפתיים חיצוניות נראה הרבה יותר טוב, בדיוק באותו האופן המעוות שאת חושבת על איבר המין הזכרי הטבעי שהטבע ייצר.
 
ותקרא את התגובה שכתבתי לבחורה מעליך

לא הדחקה והכחשה כי אם חוסר רצון בכלל למלא לך את הראש ולהידרש לזה. כלומר בבחינה הראשונית של הנושא המוח מאותת לך "אוקיי, לא ביג דיל", ואתה ממשיך בחייך. רוב האנשים ממשיכים בחייהם ולא ממש נתקעים על הנושא. אתה צועק ולא רוצים לשמוע, זה פשוט לא נושא שמטריד אותם או שהם רוצים לדעת עליו עוד. זה חלק מהחיים וצריך להיות בוגרים גם לדעת מתי לסגרת ולהבין שטוחנים מים. כמו עכשיו. אז יום נעים! סורי על התגובות הילדותיות לעתים, אבל זה באמת יותר יפה עם ברית. באמת. תבדקו בגוגל חחחח
 

HouseAtreides

New member
אבל דיברת קודם על סרטוני זוועה

שלא הגיעו לכאן בשום אופן, אבל עדיין. אם זה כל כך לא ביג דיל, כמו למשל לזרוק סוכריות על נער בבר מצווה, מה כל העצבים שלך על הטפה ומסיונריות? זו הכחשה קלאסית. המוח מאותת שזה ממש לא עסק נעים, אבל החשש מתגובות הנאצה הסביבתיות מדכא כל חשק לעסוק בזה מעבר לתירוצים הפתטיים המקובלים. יש מי שהפתרון עבורם הוא לעשות, לבכות ולשחרר, ויש מי שבוחרים אחרת. הדינמיקה הזו לא תשתנה עד שיהיה שיח פתוח וחופשי בנושא.
 
די נו... אתה באמת עם היד על הלב

חושב שהעובדה ש-97% מההורים היהודים בארץ מלים את ילדיהם מתרחשת כי "המוח מאותת שזה ממש לא עסק נעים, אבל החשש מתגובות הנאצה הסביבתיות מדכא כל חשק לעסוק בזה מעבר לתירוצים הפתטיים המקובלים?".

אני לא במתלבטים, אני מאלה שזה לא מזיז להם יותר מדי. זאת האמת - לא כזה אכפת לי. לא כי אני מדחיקה או מכחישה. כי אין לי כוח לחפור בזה, אני יודעת בבירור שדבר שנעשה אלפי שנים לא יכול להיות כה מסוכן (אחרת היו מגלים זאת כבר, הלו!) וכי אני באמת חושבת שלטובת הילד שיהיה נימול.
 

HouseAtreides

New member
אני לא חושב, מבחינתי זו עובדה

אין שום דרך אחרת להסביר את פרץ התגובות הרגשיות שיוצאות מהורים שמגלים בדיעבד שיש מי שלא מלים את בניהם ושתסריטי הזוועה על ילד מסכן ואומלל הם סתם מיתוס שנועד להפחיד. אם זה היה נון-אישיו או דבר נעים כמו למשל לאכול פיצה, לא הייתי נתקל בתגובות כאלה לגבי הורים שלא אוכלים פיצה. ברור שכאן מדובר בעסק לא נעים שרוב ההורים שעשו אותו חיים בהרגשה שהם הקריבו משהו למען החברה, ומכעיס אותם לגלות בדיעבד שיש מי שחושבים שהם עשו שטות מוחלטת וחסרת רציונל.

"דבר שנעשה אלפי שנים לא יכול להיות כה מסוכן". למה זה צריך להיות "כה" מסוכן כדי שתקדישי לזה מחשבה? צריך שכל התינוקות ימותו או יינזקו מזה קשות? לא מספיק שמת תינוק אחד בשנה בישראל לבדה? ושסטטיסטיקת הסיבוכים המיידיים היא 1 ל- 200? ושסטטיסטיקת התופעות המאוחרות היא לכל הפחות 10%? (היצרות פי השופכה, עקמת וכאלה)
ומה צריך לדעתך לגלות שלא גילו? ההגיון הפשוט אומר: כריתת 30-50% מהעור של איבר המין, בדיוק כמו פשיטת וכריתת עור מכל אזור אחר בגוף האדם - מכאיב למשך זמן ההחלמה כלומר כמה ימים או שבועות, ומשנה לרעה את התחושה באזור הכריתה לצמיתות. נכון שאפשר לחיות עם זה ברוב המקרים בשלום - אבל למה להתעסק בזה מלכתחילה אם אפשר שלא?
בעניין טובת הילד - אם מדובר בכניעה ללחץ חברתי, את זה אני מבין.
אבל עדיין מוזר לי שהורים מלים את בניהם גם בחו"ל, שם הילד שלהם יהיה שונה דווקא כי הוא נימול. פתאום הלוגיקה עובדת אצלם הפוך.
ברגע שמבינים שמדובר בהכחשה והדחקה ולא ברציונל אמיתי, הכל פתאום מסתדר.
 
אתה יודע כמה נשים מתות בלידה?

אז בוא נקדים תרופה למכה וזהו, למה צריך את כל הבלגן הזה :)
אתה מזכיר לי פעילי שמאל שלא מבינים איך איך איך לא רואים את הנזק המוסרי שנגרם מהכיבוש! שלא מסוגלים להבין שרבים מאזרחי ישראל לא יודעים איזה כיבוש ואיפה. זה לא שהם בהדחקה, זה לא אישיו עבורם. וככה זה עם עניין הברית, כל מי שלא מסכים איתך אתה חושב שהוא מדחיק/כועס/נכנע לתכתיבי החבר'ה וכו'.. לא מסוגל להכיל שלחלקינו זה נון אייטם. ככה, פשוט
 

HouseAtreides

New member
פורום 1105 'נשים שלא רוצות ילדים'

פורום 54 'אקטואליה'.

אכן אקדים תרופה למכה כדי למנוע סטיות עתידיות מהנושא (פרקטיקה נפוצה אצל מכחישנים ומדחיקים - בריחה לנושא אחר):
פורום 301 'צמחונות וטבעונות.
פורום 360 'זכויות בעלי חיים'
פורום 69 'פילוסופיה לכל'


רגע...... באמת השווית עכשיו בין לידה לברית מילה? אז תסבירי מה בעצם ניסית לומר: אם יותר נשים היו חו"ח מתות בלידה, זה היה מצדיק ברית מילה יותר או פחות? ואם אף אישה לא היתה מתה בלידה, אז זהו, היית מסכימה שאין הצדקה לבצע ברית מילה? מה זה, מין נקמה כזו בתינוק - הסתכנתי למענך, עכשיו תסתכן גם אתה?
מצטער, אין כאן שום שאלה של הסכמה או אי הסכמה, ההשוואה שלך פשוט חלולה וחסרת בסיס. מה שקוראים בעברית: אוטוסוגסטיה ברבע גרוש. אם את מצליחה לשכנע את עצמך בעזרת הטיעונים האלה - סבבה.
 
למעלה