שאלה בקשר לברית

אני אומרת לך את האמת - את מגזימה

לי יש את השריטות שלי - למשל בעלי חיים - שאני מוצאת את עצמי גם תורמת כסף לכל מיני כלבלבים פצועים בפייסבוק. ומוכנה לזבל את הקיר שלי במודעות האלה מהבוקר עד הערב. זה קדוש בעיניי. לך יש גם נושאים שהם ברומו של עולם עבורך, וכנראה שזה הנושא הזה. את מבינה - ובלי שמץ של זלזול אני כותבת את זה - שכשאת אומרת שרועדות לך האצבעות לכתוב על הסיבוכים - יש מיליוני נשים שאפילו לא מכירות את הסיבוכים?
אני לא יודעת מה עורר את העניין שלך בנושא, אבל עבורי למשל, ועבור רבות אחרות זה לא עניין גדול. אנחנו - ואני מאמינה שאני מדברת בעד רבות אחרות - *לא* רוצות לשמוע על סיכונים, לא רוצות להיכנס לפורום וללמוד איך מתמודדים עם כך וכך... פשוט לא חשוב לנו מספיק. אין לי דרך אינטליגנטית להסביר לך מדוע. יש גם אנשים שלא שותים חלב לדוגמה, יש ספרים על נזקיו, בטח גם להם יש פורום. חלב מבחינתם מסוכן לבני אדם וטוב לעגלים. שוב, מבחינתי ההתנגדות לברית מילה היא שם, במגירת ההתעקשויות המוזרות והמלחמות בטחנות רוח של אנשים. כלומר, גם אם אני מבינה את השיקולים, ואפילו הם נשמעים לי משכנעים, אין לי את המעורבות המספקת והרצון להיכנס פנימה ולהתחבר. מקווה שאת מבינה אותי, ושמחה שאת מרוצה מההחלטה שלך. בטוחה שאם לי בבוא הזמן יהיה התלבטויות כאלה ואחרוןת אלמד את החומר לעומק.
 

Apfelwein

New member
"גישה בריאה"

לקבור את הראש בחול ולא לרצות לדעת.
אני חייה את חיי אחרת.
אני רוצה לדעת לפני כ-ל הליך רפואי שאני מבצעת בי או בילדי מהם הסיכונים, ההשלכות והנחיצות.
כרגע זאת התעקשות מוזרה, אני מקווה שבעוד 30 שנה זאת תהיה הנורמה.
 
אולי... אבל כיום את מגזימה

אגב - אם הייתה הוראה של משרד הבריאות בארץ או בעולם לא לערוך ברית, לא הייתי מתעקשת. אל תביאי לי כל מיני מאמרים מפחידים על הסיכונים, שהם הרי לעולם מוטים, אלא החלטות של צוותי רופאים על סמך סקירות מחקרים רבות ודיונים ושקילת הנושא? דווקא יש לי נגיעה לעולם הרפואה, ואני יכולה לומר לך שעל כל מחקר שאומר א' יש אחד שאומר ב'. אז השיקול שלי לעשות ברית או לא הוא לא אם זה טוב או רע לבריאות.
 

Apfelwein

New member
אני מגזימה

כי דעתי סותרת את דעתך.
כי משהו שחשוב לי לא חשוב לך.
לא התכוונתי בכלל להביא מאמרים כי השיקול שלך מראש הוא אסטטי בלבד.
את מנסה לגרום לי להרגיש חריגה, מגזימה, מסיונרית. כפי שציינת כאן ובהודעות לגושלים אחרים.
בסה"כ מדובר באנשים שחושבים אחרת. אנשים שחושבים שזה כן ביג דיל.
מתקיים כאן דיון פתוח בו לכל צד יש את הזכות להביע את דעתו.
אם היא לא תואמת את דעת הרוב לא הופך אותה בהכרח למיסיונרית, מטיפה או נודניקית.
הסיבה שאני משקיעה מזמני ומרצי לענות בדיון הזה, היא כי אני יודעת שגולשות כאן עוד עשרות אם לא מאות אמהות מתלבטות.
שכן שואלות שאלות וכן רוצות לדעת. אין לי שום אג'נדה מלבד להעביר מידע הלאה. לכל אחד זכות הבחירה אבל גם הזכות לדעת ולקבל את מלוא המידע לפני קבלת ההחלטה.
 
לי זה לא חשוב. את ב-3% שלא מלים

את הילדים, תעשי את החשבון. זה לא אומר שאני לא צריכה לכבד אותך, כמובן, פשוט תביני מה הסיכוי שמה שתגידי ישכנע אותי. אגב שימי לב שלך אני עונה מאוד יפה, פשוט מר בחור שאמר שהוא קורא סמוי אבל התברר כמטיפן מהמניין (לינק לסרט על ברית בחתימה, העיד על עצמו שהוא לומד את הנושא כבר עשור) קצת העלה לי את הפיוז.
 

HouseAtreides

New member
אוי נו, אל תתחילי עם פרקטיקת ההפרד ומשול

יש מתנגדים למילה שהם נחמדים, מסבירי פנים, משכנעים, את מכבדת אותם מאד..... ויש אחד, מעניין מי, שהעלה לך את הפיוז לאחר שבאופן פרדוקסלי הצליח גם לעקוב אחר נושא מסויים במשך שנים, וגם להיות קורא סמוי בפורום.

נסכים שזו פרקטיקה נפסדת ובעיקר חסרת סיכוי? לילה טוב.
 
טעיתי

זה חבורה קבועה שעטה על כל דיון בנושא עם אותם טיעונים חוזרים ואמוציונליים. פשוט אתה היית בחופש או משהו והיית היחיד שהטפת לפני שהיתר התעוררו. נפלתי בפח :) ללט
 

HouseAtreides

New member
צדקתי

את לא מגיבה לגופו של עניין אלא לגופו של כותב. הביקורת שלך אינה מופנית כלפי התוכן אלא כלפי אישיותו של הכותב. והכל, הכל למטרת השתקה, שלא חס וחלילה תצטרכי להתחיל לחשוב מחדש על מה שנראה לך מובן מאליו.
מביאים לך מידע ומה את חוקרת? מיהו ומהו השליח. האם יש לו חברים, היכן הוא גר, עם מי הוא מסתובב...... ממש מידע ענייני ונחוץ וקשור לנושא.
לא יודע. אותי לימדו שלא משנה שגם היטלר אמר דבר מה, אלא חשוב מה היטלר אמר.
 

HouseAtreides

New member
שכחת לציין שרוב מי שעסקו במחקרים בנושא

מאז ומעולם עד העשורים האחרונים, היו גברים נימולים. את באמת מאמינה שגבר נימול איננו מוטה? שהוא אובייקטיבי?
אז מה אם הוא רופא? או פרופסור? או פסיכולוג ילדים? הוא עדיין גבר, הוא עדיין נימול, והוא עדיין צמח בתוך תרבות בה מילה היא דבר מקובל.
אז על כל מחקר אובייקטיבי שמצביע נגד, יש "מחקר" שהוציאו חבורת בריונים נימולים שמנסים להצדיק בדיעבד את מה שעבר עליהם.
עצם ההנחה שכל הזכרים נולדים עם דפקט באיבר המין ושהם צריכים, מה זה צריכים - חייבים! ניתוח לתיקון הדפקט - היא הזויה ומוטה קשות, וכך כל ה"מחקרים" המגמתיים שיצאו אך ורק מתוך תרבויות מלות ועל ידי גברים נימולים.
 

HouseAtreides

New member
בדקתי על פי גיל ומוצא אתני, זה מספיק.

אין מחקר בעד מילה שיצא למשל משבדיה או מנורבגיה.
יש עשרות מחקרים כאלו שיצאו מארה"ב ב- 100 השנים האחרונות.

אם היה יוצא באיזשהו מקום בעולם מחקר שמוכיח שהסרת אפרכסת האוזן לתינוקות מקטינה את הסיכוי לדלקות אוזניים עד גיל חצי שנה - היית שוקלת לעשות את זה? נכון שלא?
מחקר כזה יכול מלכתחילה להיערך רק אם מדובר במנהג קיים שמישהו מנסה להצדיק אותו בדיעבד. אין מצב שאנשים יתחילו לנתח את הילדים שלהם באופן גורף רק כדי אולי להפחית סיכון לאיזושהי מחלה נדירה בעתיד הרחוק.
 
כל הנשים פה בפורום זה "בן שלהן"

לעומת זאת מה אתה עושה פה? מה באת לקשקש פה? מה אכפת לך מהילדים שלנו? הייתי חושבת שאתה טוקבקיבט בתשלום, אלא שלא נראה לי שמישהו ישלם עבור קשקשת בנושא. זה נון אישיו בישראל, עם כל כמה שזה כואב לך.
 

HouseAtreides

New member
אם זה באמת היה נון-אישיו, אף אחד לא היה עושה.

התבלבל לך- בשבדיה זה נון אישיו. בישראל זה סופר אישיו מושרש באופן חזק ביותר בדת, בתרבות, בחברה ואיפה לא. עד כדי כך מושרש ומוספג מכל כיוון אפשרי, שהרוב פוחדים בכלל להתחיל לחשוב על האפשרות לא לעשות. איך את בעצמך אמרת איפשהו בשרשור הזה? ציטוט: "גם אם אני מבינה את השיקולים, ואפילו הם נשמעים לי משכנעים, אין לי את המעורבות המספקת והרצון להיכנס פנימה".
פסיכולוגיית ההשלכה וההכחשה בגרוש שאת מפעילה ("אתה זר כאן, זה נון אישיו, סתם כואב לך" כאילו את מהאו"ם ואני זה שנאלץ לחתוך בבשרו של הבן שלי ולבכות תוך כדי שזה קורה) היא לא שום דבר יותר ממנגנון הגנה נפשי פרימיטיבי, ואני כאן כדי להזכיר לך בין היתר גם את זה. עוד דבר שצריך להזכיר לך הוא שהאחריות על הבן שלך אכן עלייך, כמה שזה לא הכי נעים.
את דווקא צודקת לגבי מקורות המימון: מאחורי תעשיית המילות עומדים בין היתר גם אינטרסים כלכליים. מאחורי המתנגדים למילות עומד רק רצון טוב ותחושת שליחות. לולא מנגנוני ההגנה הנפשיים שמפריעים לשיפוט שלך, היית כבר מבינה זאת ומתייחסת לפירסומים "בעד מילה" כמוטים, ולא להיפך.
 

HouseAtreides

New member
לכי לשאול רופא שמתפרנס בין היתר ממילות

מה היתרונות הרפואיים של מנהג עתיק שמקורו בכלל לא קשור לסיבות רפואיות. אני בטוח שהוא ישמח לענות לך וגם את תשמחי לשמוע את התשובות....
 
שלום לנסיכה הלוחמת

אני מבין שיש לך נגיעה לעולם הרפואה הייתי רוצה להראות לך את עולם הרפואה מאחורי הקלעים ממבט אמיץ של מנתח שכתב פעם בפורום

שאלה:מה הסיבה שאין רופאים שיוצאים נגד ברית המילה ומעיזים לצאת בפומבי נגד המנהג של טקסי מילה?
אני יכולה להבין שרופאים אורולוגים או כירוגים, כאלו שמלים תינוקות בבוקר ובערב מתקנים נזקי מילה. הם לא ירקו לבאר ממנה הם שותים.
אבל מה לגבי רופאים מתמחים צעירים, כאלו שעשו שעות ארוכות במיון ילדים, ובוודאי טיפלו בילדים שנפגעו ממילה. מדוע אף אחד מהם לא אומר משהו? האם גם בשאר העולם יש כזה קשר שתיקה של רופאים


תשובה מאת מנתח :
התשובה מורכבת מכמה דברים:
ראשית - אוכלוסיית הרופאים בארץ מורכבת מאזרחי ואזרחיות מדינת ישראל. ככאילה אילו שנולדו כאן ינקו מילדותם את שטיפת המוח הרגילה (ואני ביניהם). אילו שלא - מושפעים מקשיים בשל עליה וכיוב' ומקבלים שטיפת מוח אחרת. רופא אינו מסוגל לנתק את עצמו מהיותו אדם. כאדם הוא יצור חברתי הנתון ללחץ חברתי, אמונות (טפלות ושאינן טפלות) ושטיפות מוח וכיו"ב. רופאים אינם נראים כמו השחקנים ב- ER. חלקם נראה זוועת אלוהים בלילה, רובם מקללים חלק מהפציינטים שלהם (מסיבות שונות וכולן אגב מוצדקות), נוטרים להם ושונאים אותם ויש גם מקרים בהם רופא מייחל למותו של פציינט. זה אנושי לא פחות מהורים שרוצים לזרוק את בנם התינוק היישר מחלון הקומה הרביעית לאחר בכי רצוף של 4 שעות זה הלילה השלישי ללא כל סיבה הנראית לעין. רוב ההורים לא מבצעים את זממם ובנ"K לגבי רוב הרופאים. אולם רופא הוא קודם כל אדם. אדם רגיל ולא מורם מעם. אדם שעוסק במשהו. שיש לו מקצוע.
שנית: בלימודים בארץ ברית מילה לא מוזכרת כלל. אם כבר מישהו מהסטודנטים נחשף למשהו הרי שזה יהיה שטיפת המוח הרגילה המבוססת על אמונות ולא על מדע. חלק מבכירי הרופאים והמרצים הינם דתיים וחלק סתם לא יודעים ולא טורחים לברר. מעטים מוכשרים ופתוחים יותר כאשר יראו תינוק שנפגע יפעילו את התאים האפורים וזה אולי אפילו יגרום להם לחשוב. הרוב יגיב כמו כל הציבור שקורא כתבות על כך - אדישות ורחמים ותו לא.
אחרון: הרפואה בארץ נתונה לביקורת ציבורית קשה. במרבית המקצועות התגמול רחוק מלהיות הולם והדבר מתבטא בכמה מישורים - ראשית הירידה ברצון הצעירים ללמוד את המקצוע, שנית -הצורך הבוער להשלים הכנסה בשעות אחר הצהריים ע"י רפואה פרטית - למעשה כל עובדי המערכת הציבורית נאלצים לעשות כן. שלישית - עורכי הדין והעיתונאים כדוגמת רן רזניק המזנבים בכל עובד במקצוע. התוצאה היא שכדי להוציא את לחמו הרופא תלוי לחלוטין בקיום פרקטיקה פרטית או משרה נוספת בקופת חולים ועליו לדאוג היטב שלא לעורר תשומת לב של עיתונאים או עורכי דין.
רופא אשר יותקף ע"י אחד מהנ"ל יאבד את מטה לחמו גם אם מאומה לא יארע לרשיונו. קח בחשבון שאדם העוסק ברפואה מתחיל לראות פירות לעמלו רק בשנות החמישים לחייו ואם בשלב זה תפגע פרנסתו הוא חשוף בצריח.
אחרון חביב - הרפואה בארץ היא פוליטית ומשרד הבריאות נשלט בשנים האחרונות כמעט כל הזמן ע"י ש"ס שמתערבים במערכת בגלוי וגם מתערבים במינוי רופאים טובות הנאה וכיוב'. הרב פירר מהצד השני מעורב מאוד בקביעת מיהו רופא טוב בישראל ומי לא. מכאן כל נסיון לבצע מהלך שיכול להתפרש כפגיעה בדת מבטיחה לרופםא איבוד של מקום מחייתו.
לכן תבין שעל מנת שרופא יצא כנגד מילה גם אם הוא חושב כך בריש גלי ובפרהסיה הוא צריך להיות משוגע (ויש אחד כזה אתה בוודאי יודע מיהו - מאד התפלאתי שלא ראיינת אותו הוא הוציא את דעותיו מהארון כבר מזמן), או שהוא נטש את המקצוע או שהוא מתאבד מקצועית.
אילו אני הייתי עושה מהלך כזה אני יכול לחזות לך במדוייק מה היה קורה: תוך שבוע לכל היותר היו מתחילות להתפרסם כתבות עלי - למשל שאני כשלון מקצועי או היכן נכשלתי אי פעם מה אמרתי כל פציינט שיכול לומר משהו בגנותי היה מרואיין. כמות החולים שאני רוא הומנתח היתה יורדת פלאים. מן הסתם היתי עובר גינוי ע"י הרב פירר. אני כעובד בית חולים גם חייב אגב לקבל מראש ובכתב הסכמה לכל ראיון שאני עושה - ברור לך ששום בית חולים בארץ לא היה נותן רשות כזו ולכן אם הייתי עושה זאת בכל זאת הייתי מוצא את עצמי מפוטר או נזרק לשוליים במחלקה.
קפיש?
 
למעלה