עוד שאלה אחת ואחרונה האם אפשר לעשות חופשי יומי או חופשי חודשי כשיש לי ערך צבור כזה כמו שציינתי כמו שקל שקל וחצי או שאין קשר בין זה לזה פשוט יש דברים שאני לא נתקלתי בהם אף פעם אז לכן חשוב לי לשאול פה שוב פעם תודה רבה
כפי שענו - ערך צבור וחוזים לפי תקופה הם שני דברים מקבילים ונפרדים.
הבחירה במה להשתמש היא לשיקולך לפי הנסיעות שלך.
כך אם אתה נוסע באופן קבוע במשך חודש או שבוע - קנה חוזה שבועי (יכול להתחיל בכל יום) או חודשי (יש חודשי קלנדרי לפי החודש הלועזי ברוב החברות ויש חוזה 30 יום שיכול להתחיל בכל יום שתרצה שאפשר להטעין ותקף להבנתי בכל האמצעים אך המפעיל שלו הוא רכבת ישראל).
אם אתה נוסע מזדמן אבל אתה יודע איפה אתה נוסע ומתכוון לעשות נסיעות מרובות כולל הלוך ושוב בינעירוני באותו היום - תוציא חופשי יומי. לנסיעה בינעירונית ארוכה שאתה חוזר באותו היום עדיף להוציא חופשי יומי דו אזורי כמו "גוש דן - ירושלים" או "גוש דן חיפה" שכולל את הנסיעה הבינעירונית ונסיעות בטבעות 1-3 של שני הערים. יש גם חופשי יומי "כל הארץ". אילת קצת מסובכת אז אני מקווה שיסבירו.
ערך צבור טוב לנסיעות מזדמנות ביותר, נסיעות לכיוון אחד וכו'. יש להדגיש שהערך הצבור צריך לכסות את כל הנסיעה. כך אם יש לך חופשי של אזור 1 בגוש דן למשל ואתה נוסע להרצליה שנמצאת באזור 2.1 (אזור 2 מחולק למספר תתי אזורים - צפון, מזרח, דרום) אז אתה צריך לשלם על כל הנסיעה בערך הצבור כאשר החופשי לא נחשב לחלק מהנסיעה שבאזור 1. באוטובוסים עם תחנות בשני האזורים צריך לבחור בתיקוף מיוחד או לבקש את התיקוף הנכון מהנהג. ברכבת אינני בטוח אם הכל אוטומטי או אם עדיין צריך לתקף מראש (אני מניח שיסבירו).
להבנתי הכל עובד חלק בתעריף רגיל, אבל היו בעיות בפרופילי הנחה כמו פרופיל סטודנט (שרוב הכירטוס התקופתי לא קיבל את ההנחה הנכונה בהטענה לפרופיל) ואינני בטוח אם פרופיל אזרח וותיק מקבל את כל החוזים התקופתיים בחצי מחיר בצורה אוטומטית וחלקה, אני מקווה שגולשים אחרים יבהירו.