שאלה בקשר יתרה ברב קו

אוקי שלום לכולם רציתי לשאול מה עושים במצב כזה אם נותר ברב קו שקל או שקל וחצי ואין שום עלות נסיעה במחיר זה
אז מה עושים במצב זה למה אני שואל כי לפי החישוב שלי זה הולך לקרות לי מצב שכזה בקרוב ואני רוצה לקבל טיפים או ייעוץ מה לעשות יש לציין שזה פעם ראשונה שאני הולך להיתקל בזה מאז שאני עשיתי רב קו בשנת 2016 תודה רבה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אוקי שלום לכולם רציתי לשאול מה עושים במצב כזה אם נותר ברב קו שקל או שקל וחצי ואין שום עלות נסיעה במחיר זה
אז מה עושים במצב זה למה אני שואל כי לפי החישוב שלי זה הולך לקרות לי מצב שכזה בקרוב ואני רוצה לקבל טיפים או ייעוץ מה לעשות יש לציין שזה פעם ראשונה שאני הולך להיתקל בזה מאז שאני עשיתי רב קו בשנת 2016 תודה רבה
לא עושים
טוענים עוד כרגיל והכל מתחבר
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מה קשה להבין ?
יש לך יתרה של שקל
אתה מטעין את הרב קו ב 100 ש"ח
יתרה לאחר ההטענה 101 ש"ח
יש יתרה של 1.00 ערך צבור (פרופיל רגיל לדוגמא זו)
אתה מטעין ₪100, שהם 125.00 ערך צבור רגיל
יתרה לאחר טעינה 126.00 ערך צבור
כנ"ל עם טעינה בכל שווי אחר
 
כעת הכל מובן תודה רבה על המענה
עוד שאלה אחת ואחרונה האם אפשר לעשות חופשי יומי או חופשי חודשי כשיש לי ערך צבור כזה כמו שציינתי כמו שקל שקל וחצי או שאין קשר בין זה לזה פשוט יש דברים שאני לא נתקלתי בהם אף פעם אז לכן חשוב לי לשאול פה שוב פעם תודה רבה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
עוד שאלה אחת ואחרונה האם אפשר לעשות חופשי יומי או חופשי חודשי כשיש לי ערך צבור כזה כמו שציינתי או שאין קשר בין זה לזה פשוט יש דברים שאני לא נתקלתי בהם אף פעם אז לכן חשוב לי לשאול פה שוב פעם תודה
אין כפל הנחות
הנחת פרופיל לערך צבור מקבלים בטעינה
 

GoldenEyes

Well-known member
עוד שאלה אחת ואחרונה האם אפשר לעשות חופשי יומי או חופשי חודשי כשיש לי ערך צבור כזה כמו שציינתי כמו שקל שקל וחצי או שאין קשר בין זה לזה ואפשר לעשות כל חוזה אחר פשוט יש דברים שאני לא נתקלתי בהם אף פעם אז לכן חשוב לי לשאול פה שוב פעם תודה רבה
יש חוזים
יש חוזה ערך צבור
יש חוזה חופשי יומי
יש חוזה חופשי חודשי
 

Bus Nerd

Active member
עוד שאלה אחת ואחרונה האם אפשר לעשות חופשי יומי או חופשי חודשי כשיש לי ערך צבור כזה כמו שציינתי כמו שקל שקל וחצי או שאין קשר בין זה לזה פשוט יש דברים שאני לא נתקלתי בהם אף פעם אז לכן חשוב לי לשאול פה שוב פעם תודה רבה
אפשר לעשות חופשי יומי או חודשי, אבל התשלום עליהם הוא לא מתוך הערך הצבור. הערך הצבור הוא רק ערך צבור.
 

Ccyclist

Well-known member
עוד שאלה אחת ואחרונה האם אפשר לעשות חופשי יומי או חופשי חודשי כשיש לי ערך צבור כזה כמו שציינתי כמו שקל שקל וחצי או שאין קשר בין זה לזה פשוט יש דברים שאני לא נתקלתי בהם אף פעם אז לכן חשוב לי לשאול פה שוב פעם תודה רבה

כפי שענו - ערך צבור וחוזים לפי תקופה הם שני דברים מקבילים ונפרדים.

הבחירה במה להשתמש היא לשיקולך לפי הנסיעות שלך.

כך אם אתה נוסע באופן קבוע במשך חודש או שבוע - קנה חוזה שבועי (יכול להתחיל בכל יום) או חודשי (יש חודשי קלנדרי לפי החודש הלועזי ברוב החברות ויש חוזה 30 יום שיכול להתחיל בכל יום שתרצה שאפשר להטעין ותקף להבנתי בכל האמצעים אך המפעיל שלו הוא רכבת ישראל).

אם אתה נוסע מזדמן אבל אתה יודע איפה אתה נוסע ומתכוון לעשות נסיעות מרובות כולל הלוך ושוב בינעירוני באותו היום - תוציא חופשי יומי. לנסיעה בינעירונית ארוכה שאתה חוזר באותו היום עדיף להוציא חופשי יומי דו אזורי כמו "גוש דן - ירושלים" או "גוש דן חיפה" שכולל את הנסיעה הבינעירונית ונסיעות בטבעות 1-3 של שני הערים. יש גם חופשי יומי "כל הארץ". אילת קצת מסובכת אז אני מקווה שיסבירו.

ערך צבור טוב לנסיעות מזדמנות ביותר, נסיעות לכיוון אחד וכו'. יש להדגיש שהערך הצבור צריך לכסות את כל הנסיעה. כך אם יש לך חופשי של אזור 1 בגוש דן למשל ואתה נוסע להרצליה שנמצאת באזור 2.1 (אזור 2 מחולק למספר תתי אזורים - צפון, מזרח, דרום) אז אתה צריך לשלם על כל הנסיעה בערך הצבור כאשר החופשי לא נחשב לחלק מהנסיעה שבאזור 1. באוטובוסים עם תחנות בשני האזורים צריך לבחור בתיקוף מיוחד או לבקש את התיקוף הנכון מהנהג. ברכבת אינני בטוח אם הכל אוטומטי או אם עדיין צריך לתקף מראש (אני מניח שיסבירו).

להבנתי הכל עובד חלק בתעריף רגיל, אבל היו בעיות בפרופילי הנחה כמו פרופיל סטודנט (שרוב הכירטוס התקופתי לא קיבל את ההנחה הנכונה בהטענה לפרופיל) ואינני בטוח אם פרופיל אזרח וותיק מקבל את כל החוזים התקופתיים בחצי מחיר בצורה אוטומטית וחלקה, אני מקווה שגולשים אחרים יבהירו.
 

846

Active member
כפי שענו - ערך צבור וחוזים לפי תקופה הם שני דברים מקבילים ונפרדים.

הבחירה במה להשתמש היא לשיקולך לפי הנסיעות שלך.

כך אם אתה נוסע באופן קבוע במשך חודש או שבוע - קנה חוזה שבועי (יכול להתחיל בכל יום) או חודשי (יש חודשי קלנדרי לפי החודש הלועזי ברוב החברות ויש חוזה 30 יום שיכול להתחיל בכל יום שתרצה שאפשר להטעין ותקף להבנתי בכל האמצעים אך המפעיל שלו הוא רכבת ישראל).

אם אתה נוסע מזדמן אבל אתה יודע איפה אתה נוסע ומתכוון לעשות נסיעות מרובות כולל הלוך ושוב בינעירוני באותו היום - תוציא חופשי יומי. לנסיעה בינעירונית ארוכה שאתה חוזר באותו היום עדיף להוציא חופשי יומי דו אזורי כמו "גוש דן - ירושלים" או "גוש דן חיפה" שכולל את הנסיעה הבינעירונית ונסיעות בטבעות 1-3 של שני הערים. יש גם חופשי יומי "כל הארץ". אילת קצת מסובכת אז אני מקווה שיסבירו.

ערך צבור טוב לנסיעות מזדמנות ביותר, נסיעות לכיוון אחד וכו'. יש להדגיש שהערך הצבור צריך לכסות את כל הנסיעה. כך אם יש לך חופשי של אזור 1 בגוש דן למשל ואתה נוסע להרצליה שנמצאת באזור 2.1 (אזור 2 מחולק למספר תתי אזורים - צפון, מזרח, דרום) אז אתה צריך לשלם על כל הנסיעה בערך הצבור כאשר החופשי לא נחשב לחלק מהנסיעה שבאזור 1. באוטובוסים עם תחנות בשני האזורים צריך לבחור בתיקוף מיוחד או לבקש את התיקוף הנכון מהנהג. ברכבת אינני בטוח אם הכל אוטומטי או אם עדיין צריך לתקף מראש (אני מניח שיסבירו).

להבנתי הכל עובד חלק בתעריף רגיל, אבל היו בעיות בפרופילי הנחה כמו פרופיל סטודנט (שרוב הכירטוס התקופתי לא קיבל את ההנחה הנכונה בהטענה לפרופיל) ואינני בטוח אם פרופיל אזרח וותיק מקבל את כל החוזים התקופתיים בחצי מחיר בצורה אוטומטית וחלקה, אני מקווה שגולשים אחרים יבהירו.
אתה טועה ומטעה!
אם יש לנוסע חופשי חודשי / יומי שתקף לחלק מהנסיעה, הוא צריך לשלם מערך צבור רק על החלק שמחוץ לגבולות החופשי
 
למעלה