שאלה בפיסיקה-

edeneden1234

New member
שאלה בפיסיקה-

מי המציא את הדרך להמרת אנרגיה מחום לתנועה והשתמש בה לטובת האדם והחברה? תודה מראש.
 

obafgkml

New member
לא בטוח ב-100%

אבל נראה לי זה ג'יימס וואט כאשר המציא את מנוע הקיטור, אבל אולי היו לפניו, את יכולה לחפש בוויקיפדיה כדי להיות בטוחה.
 

obafgkml

New member
מבחינה היסטורית

האדם הראשון הוא בעצם הרון היווני שהמציא מכונה קטנה שכאשר מחממים את המים בתוכה אז היא מסתובבת אבל אני לא יודע אם היו לזה שימושים אז.
 

edeneden1234

New member
א. אני בן

ב. תודה רבה על התשובה המהירה ג. אני כתבתי עבודה על ג'יימס ואט.. עבודה כמן ש.ב. להגשה אבל זה מאוד חשוב לי.. וכן כתבתי על מנוע הקיטור ד. שמעתי ממישהו גם על הרון ובגלל זה שאלתי כאן שוב.. אבל אולי באמת לא היו לזה תועלת אז אני אשאיר את האבודה על ג'יימס ואט ה. מה זה חוק שימור אנרגיה והאם הוא עובד לפי המכונה של ג'יימס ואט?
 

obafgkml

New member
תשובה

חוק שימור האנרגיה אומר שאנרגיה לא יכולה לצוץ סתם ככה ולא יכולה להיהרס, אנרגיה יכול רק להתגלגל מצורה אחת לאחרת. וכן גם במנוע קיטור יש גלגול אנרגיה מחום לתנועה.
 

edeneden1234

New member
זאת אומרת שהחוק נשמר?

אז בשביל מה המורה נתנה שאלה דפוקה שכזו? אם בכל גלגולי האנרגיה יש חוק שימור אנרגיה. אז כן? תודה אני רושם.
 

edeneden1234

New member
ואם כך.. א-ז?..

איזה תועלת הביא מנוע הקיטור? אני רשמתי הפעלת טורבינות, שאיבת מים, אספקת כוח לתעשייה במהלך כמה דורות, הפעלת רכבות, תנועה של מנופים וגלגלים, תנועה או הזזת ספינות קיטור. והשיפור הראשון שנעשה ב- 1865 (לפני שקיבל פטנט על המצאה זו ב- 1869) הפחית את מחיר השימוש בכוח הקיטור ב- 75%.. ההמצאה הזו הביאה לשיפורים רבים ועמדה בפתח המהפכה התעשייתית.. ואז צירפתי הסבר קצר על המהפכה התעשייתית
 

obafgkml

New member
תשובה

כו חוק שימור האנרגיה הוא חוק אוניבירסלי ובסיסי מאוד שמתקיים תמיד. עם זאת לדוגמא בפצצת אטום יש מה שנקרא יצירה של אנרגיה ממסה וזה בגלל השקילות בין אנרגיה למסה עפ"י E=MC^2, ובפצצת אטום מסה הופכת בעצם לאנרגיה אז אפשר לחשוב שאנרגיה נוצרת מעצמה אבל כאמור זה לא ככה.
 

obafgkml

New member
כנראה שזה בסדר,אני לא יודע בדיוק מה

היו השימושים וכו' אבל כן מה שכתבת זה העיקר.
 

edeneden1234

New member
שאלה חדשה: לגבי השנים..

מתי המציא ג'יימס ואט את מנוע הקיטור? מתי המציא תומס ניוקומן את מנוע הקיטור האטמוספירי שלפני ג'יימס ואט? לענות בשנים.. ותודה רבה ויקיפדיה אומרת- 1774 מסמך שמצאתי אומר על - 1782 ומקור מידע אחר של אתר הסיכומים מתום רון מעיד על - 1787 .. מה הולך כאן?
 
למעלה