כבר היה פעם רכבת לערים האלו.שאלה בענין רכבות לחברים היקרים
האם מתוכננת הנחת מסילת רכבת לערי הצפון, כמו עפולה, נצרת, בית שאן, טבריה וכרמיאל ? לדעתי, אם תהיה רכבת שתחבר את חלק מערים מרכזיות אלו למרכז הארץ, זה יתן דחיפה לכלכלה בצפון.
בגלל שהיתה בעבר רכבת יש תוואי ואיןכבר היה פעם רכבת לערים האלו.
חוץ מכרמיאל. רכבת העמק. אנששלה שיחשבו גם על הצפון. מה יש גם להם מגיע רכבת זבל כמו שמתכננים לדרום. סתאם להרגיע .הומור רק הומור.
לא מדויק לגבי עפולה.בגלל שהיתה בעבר רכבת יש תוואי ואין
צורך לתכנן תוואי חדש, על פי הידוע לי השטח בו עברה רכבת העמק שייך עדיין לרכבת ישראל ואין צורך להפקיע אדמות. אני יודע שעפולה חצויה לכל אורכה על ידי "גן הרכבת" ובאחד המקומות יש שלט ובו כתוב שזהו שטח בבעלות רכבת ישראל.
בתוך עפולה התוואי פנוי לחלוטין,לא מדויק לגבי עפולה.
תוואי המסילה בתוך עפולה אינו פנוי לחלוטין. עד כמה שהבנתי, יש בניינים שחוסמים אותו. בנוסף, יש שדה תעופה צבאי שחוסם את התוואי.
לא ניתן להעביר את הקו בתוך עפולהבתוך עפולה התוואי פנוי לחלוטין,
הוא חסום על ידי עצים, שיחים, ומתקני שעשועים אשר הוצבו ב"גן הרכבת". עם זאת, יכול להיות שאם באמת תחודש "רכבת העמק" היא לא תחצה את העיר, אלא תעבור בקו משיק לעיר, על מנת שלא לגרום למטרד. אבל כאשר הזכרתי את התוואי, כוונתי היתה, שלא צריך להפקיע אדמות בדרך שמחוץ לעיר. לילה טוב לכולם.
Icelandic?לא מדויק לגבי עפולה.
תוואי המסילה בתוך עפולה אינו פנוי לחלוטין. עד כמה שהבנתי, יש בניינים שחוסמים אותו. בנוסף, יש שדה תעופה צבאי שחוסם את התוואי.
אני לא יודע איסלנדית, אבלIcelandic?
I'm trying to understand the Icelandic....Could you please help me?
עתיד 'רכבת העמק'בגלל שהיתה בעבר רכבת יש תוואי ואין
צורך לתכנן תוואי חדש, על פי הידוע לי השטח בו עברה רכבת העמק שייך עדיין לרכבת ישראל ואין צורך להפקיע אדמות. אני יודע שעפולה חצויה לכל אורכה על ידי "גן הרכבת" ובאחד המקומות יש שלט ובו כתוב שזהו שטח בבעלות רכבת ישראל.
אכן הצדק עימך , מעולם לא נבנהעתיד 'רכבת העמק'
כידוע למי שמכיר אותי, אני לא אוהב את הכינוי 'רכבת העמק' בהקשר ההיסטורי, בין היתר מפני שהוא מחמיץ למדי את מהות המערכת. לעומת זאת, כינוי זה מתאים לדעתי במדויק לקו העתידי המתוכנן באיזור, זה שבמקום לפנות צפונה לסוריה דרך הירמוכ, יפנה דרומה לירדן אחרי בית שאן. ולעניינו - אמנם חלק מהתוואי שייך כבר לרכבת ישראל, אבל חלקו כבר נתפס (לדוגמא, הקטע שלפני צומת העמקים שכוסה על-ידי כביש לפני כמה שנים) ובחלקים אחרים בכלל מתוכנן תוואי אחר. הדוגמאות הבולטת ביותר - הקו העתידי יעבור בסמוך ליקנעם במקום דרך כפר יהושע, והוא יעקוף את עפולה, בין היתר בגלל שזכויות הדרך לא נשמרו כראוי. תיקון קל - למיטב ידיעתי לא נבנה מעולם קו רכבת בסמוך לנצרת, וכמובן שהקו החג'אזי בין חיפה לדמשק עובר די רחוק משם. הקו לנצרת שמתוכנן כבר שנים רבות, הוא לדעתי אחד מהקווים החשובים ביותר באיזור הצפון, חשוב יותר גם מ-'רכבת העמק' (לפחות יותר מהקטע עד עפולה) ואולי גם יותר מהקו לכרמיאל. הסיבה מאוד פשוטה - נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה.
הקו לנצרת באמת יותר חשוב.אכן הצדק עימך , מעולם לא נבנה
קו רכבת בסמוך לנצרת , בימי הרכבת החיג'זית שימשה תחנת עפולה גם את הצרכים הרכבתיים של הנצרתים . ב' קטינקא אף כותב בספרו שבימי מלה"ע 1 ישבה בנצרת חלק מההנהלה הטורקית של הרכבת החיג'זית כמו גם חיילים גרמנים שהיו חלק מן הברית טורקיה-אוסטריה-גרמניה . כשהיו צריכים לנוע ממקום למקום בא"י ומזרחה לה , ירדו מנצרת לעפולה ( לפי סיפורי קטינקא ותמונות מארכיון המלחמה האוסטרלי, הייתה בעפולה תחנה גדולה מאוד ) ונסעו משם . שאלה: ע"פ מה נקבע כי נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה? האם זהו נושא שנבדק מבחינה סטטיסטית?
נצרת כמקור לתנועהאכן הצדק עימך , מעולם לא נבנה
קו רכבת בסמוך לנצרת , בימי הרכבת החיג'זית שימשה תחנת עפולה גם את הצרכים הרכבתיים של הנצרתים . ב' קטינקא אף כותב בספרו שבימי מלה"ע 1 ישבה בנצרת חלק מההנהלה הטורקית של הרכבת החיג'זית כמו גם חיילים גרמנים שהיו חלק מן הברית טורקיה-אוסטריה-גרמניה . כשהיו צריכים לנוע ממקום למקום בא"י ומזרחה לה , ירדו מנצרת לעפולה ( לפי סיפורי קטינקא ותמונות מארכיון המלחמה האוסטרלי, הייתה בעפולה תחנה גדולה מאוד ) ונסעו משם . שאלה: ע"פ מה נקבע כי נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה? האם זהו נושא שנבדק מבחינה סטטיסטית?
רכבת קלה מחיפה לנצרתאכן הצדק עימך , מעולם לא נבנה
קו רכבת בסמוך לנצרת , בימי הרכבת החיג'זית שימשה תחנת עפולה גם את הצרכים הרכבתיים של הנצרתים . ב' קטינקא אף כותב בספרו שבימי מלה"ע 1 ישבה בנצרת חלק מההנהלה הטורקית של הרכבת החיג'זית כמו גם חיילים גרמנים שהיו חלק מן הברית טורקיה-אוסטריה-גרמניה . כשהיו צריכים לנוע ממקום למקום בא"י ומזרחה לה , ירדו מנצרת לעפולה ( לפי סיפורי קטינקא ותמונות מארכיון המלחמה האוסטרלי, הייתה בעפולה תחנה גדולה מאוד ) ונסעו משם . שאלה: ע"פ מה נקבע כי נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה? האם זהו נושא שנבדק מבחינה סטטיסטית?
שאלה: כמה זמן לוקח להגיע מבית שמשרכבת קלה מחיפה לנצרת
אחת הפתרונות המוצעים ע"י מתכנני הרכבת הקלה בחיפה, הוא לבנות רכבת קלה שתעבור דרך קרית אתא, שפרעם ותגיע לנצרת. מכיוון שרוב האיזור שם מיושב, יהיה יותר קשה להפקיע שם תוואי עבור רכבת בין עירונית, ולכן רכבת קלה עדיפה. היא תוכל להשתלב בצירים העירוניים בקלות, והיא יותר גמישה מבחינת תדירות ועצירות בתחנות (פחות זמן להאיץ ולהאט). את הקו לכרמיאל למשל , יותר כדאי להפעיל באמצעות רכבת ישראל. זה גם נחשב איזור מרוחק מלב מטרופולין חיפה, לעומת נצרת ושפרעם שהם בטבעת הקרובה יותר לחיפה.
בעפולה בככר העצמאות נמצא גן הרכבת?בגלל שהיתה בעבר רכבת יש תוואי ואין
צורך לתכנן תוואי חדש, על פי הידוע לי השטח בו עברה רכבת העמק שייך עדיין לרכבת ישראל ואין צורך להפקיע אדמות. אני יודע שעפולה חצויה לכל אורכה על ידי "גן הרכבת" ובאחד המקומות יש שלט ובו כתוב שזהו שטח בבעלות רכבת ישראל.
תחנת רכבת - רעיון נוסףבעפולה בככר העצמאות נמצא גן הרכבת?
ככר העצמאות אינו נמצא בתחום הרכבתבעפולה בככר העצמאות נמצא גן הרכבת?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.