שאלה בענין רכבות לחברים היקרים

מצב
הנושא נעול.

BUGO 54

New member
שאלה בענין רכבות לחברים היקרים

שאלה בענין רכבות לחברים היקרים
האם מתוכננת הנחת מסילת רכבת לערי הצפון, כמו עפולה, נצרת, בית שאן, טבריה וכרמיאל ? לדעתי, אם תהיה רכבת שתחבר את חלק מערים מרכזיות אלו למרכז הארץ, זה יתן דחיפה לכלכלה בצפון.
 

ה דרומי

New member
כבר היה פעם רכבת לערים האלו.

שאלה בענין רכבות לחברים היקרים
האם מתוכננת הנחת מסילת רכבת לערי הצפון, כמו עפולה, נצרת, בית שאן, טבריה וכרמיאל ? לדעתי, אם תהיה רכבת שתחבר את חלק מערים מרכזיות אלו למרכז הארץ, זה יתן דחיפה לכלכלה בצפון.
כבר היה פעם רכבת לערים האלו.
חוץ מכרמיאל. רכבת העמק. אנששלה שיחשבו גם על הצפון. מה יש גם להם מגיע רכבת זבל כמו שמתכננים לדרום. סתאם להרגיע .הומור רק הומור.
 

BUGO 54

New member
בגלל שהיתה בעבר רכבת יש תוואי ואין

כבר היה פעם רכבת לערים האלו.
חוץ מכרמיאל. רכבת העמק. אנששלה שיחשבו גם על הצפון. מה יש גם להם מגיע רכבת זבל כמו שמתכננים לדרום. סתאם להרגיע .הומור רק הומור.
בגלל שהיתה בעבר רכבת יש תוואי ואין
צורך לתכנן תוואי חדש, על פי הידוע לי השטח בו עברה רכבת העמק שייך עדיין לרכבת ישראל ואין צורך להפקיע אדמות. אני יודע שעפולה חצויה לכל אורכה על ידי "גן הרכבת" ובאחד המקומות יש שלט ובו כתוב שזהו שטח בבעלות רכבת ישראל.
 

איליה.

New member
לא מדויק לגבי עפולה.

בגלל שהיתה בעבר רכבת יש תוואי ואין
צורך לתכנן תוואי חדש, על פי הידוע לי השטח בו עברה רכבת העמק שייך עדיין לרכבת ישראל ואין צורך להפקיע אדמות. אני יודע שעפולה חצויה לכל אורכה על ידי "גן הרכבת" ובאחד המקומות יש שלט ובו כתוב שזהו שטח בבעלות רכבת ישראל.
לא מדויק לגבי עפולה.
תוואי המסילה בתוך עפולה אינו פנוי לחלוטין. עד כמה שהבנתי, יש בניינים שחוסמים אותו. בנוסף, יש שדה תעופה צבאי שחוסם את התוואי.
 

BUGO 54

New member
בתוך עפולה התוואי פנוי לחלוטין,

לא מדויק לגבי עפולה.
תוואי המסילה בתוך עפולה אינו פנוי לחלוטין. עד כמה שהבנתי, יש בניינים שחוסמים אותו. בנוסף, יש שדה תעופה צבאי שחוסם את התוואי.
בתוך עפולה התוואי פנוי לחלוטין,
הוא חסום על ידי עצים, שיחים, ומתקני שעשועים אשר הוצבו ב"גן הרכבת". עם זאת, יכול להיות שאם באמת תחודש "רכבת העמק" היא לא תחצה את העיר, אלא תעבור בקו משיק לעיר, על מנת שלא לגרום למטרד. אבל כאשר הזכרתי את התוואי, כוונתי היתה, שלא צריך להפקיע אדמות בדרך שמחוץ לעיר. לילה טוב לכולם.
 

אביב ש

New member
לא ניתן להעביר את הקו בתוך עפולה

בתוך עפולה התוואי פנוי לחלוטין,
הוא חסום על ידי עצים, שיחים, ומתקני שעשועים אשר הוצבו ב"גן הרכבת". עם זאת, יכול להיות שאם באמת תחודש "רכבת העמק" היא לא תחצה את העיר, אלא תעבור בקו משיק לעיר, על מנת שלא לגרום למטרד. אבל כאשר הזכרתי את התוואי, כוונתי היתה, שלא צריך להפקיע אדמות בדרך שמחוץ לעיר. לילה טוב לכולם.
לא ניתן להעביר את הקו בתוך עפולה
ממספר סיבות: א) זה יהיה מטרד ענק. מדובר באמצע של האמצע של עפולה: הרעש של הרכבת יפריע לתושבים, והרכבת תאלץ לחצות הרבה צמתים, דבר שיפריע לתמונה. ב) התוואי אינו פנוי באופן מלא. במרכז חדרה יש אכן את "גן הרכבת", אך מסביב בנויה עפולה גם על תוואי מסילת הרכבת. לכן, הרבה יותר עדיף להעביר את המסילה מסביב.
 

Eric10

New member
Icelandic?

לא מדויק לגבי עפולה.
תוואי המסילה בתוך עפולה אינו פנוי לחלוטין. עד כמה שהבנתי, יש בניינים שחוסמים אותו. בנוסף, יש שדה תעופה צבאי שחוסם את התוואי.
Icelandic?
I'm trying to understand the Icelandic....Could you please help me?
 
עתיד 'רכבת העמק'

בגלל שהיתה בעבר רכבת יש תוואי ואין
צורך לתכנן תוואי חדש, על פי הידוע לי השטח בו עברה רכבת העמק שייך עדיין לרכבת ישראל ואין צורך להפקיע אדמות. אני יודע שעפולה חצויה לכל אורכה על ידי "גן הרכבת" ובאחד המקומות יש שלט ובו כתוב שזהו שטח בבעלות רכבת ישראל.
עתיד 'רכבת העמק'
כידוע למי שמכיר אותי, אני לא אוהב את הכינוי 'רכבת העמק' בהקשר ההיסטורי, בין היתר מפני שהוא מחמיץ למדי את מהות המערכת. לעומת זאת, כינוי זה מתאים לדעתי במדויק לקו העתידי המתוכנן באיזור, זה שבמקום לפנות צפונה לסוריה דרך הירמוכ, יפנה דרומה לירדן אחרי בית שאן. ולעניינו - אמנם חלק מהתוואי שייך כבר לרכבת ישראל, אבל חלקו כבר נתפס (לדוגמא, הקטע שלפני צומת העמקים שכוסה על-ידי כביש לפני כמה שנים) ובחלקים אחרים בכלל מתוכנן תוואי אחר. הדוגמאות הבולטת ביותר - הקו העתידי יעבור בסמוך ליקנעם במקום דרך כפר יהושע, והוא יעקוף את עפולה, בין היתר בגלל שזכויות הדרך לא נשמרו כראוי. תיקון קל - למיטב ידיעתי לא נבנה מעולם קו רכבת בסמוך לנצרת, וכמובן שהקו החג'אזי בין חיפה לדמשק עובר די רחוק משם. הקו לנצרת שמתוכנן כבר שנים רבות, הוא לדעתי אחד מהקווים החשובים ביותר באיזור הצפון, חשוב יותר גם מ-'רכבת העמק' (לפחות יותר מהקטע עד עפולה) ואולי גם יותר מהקו לכרמיאל. הסיבה מאוד פשוטה - נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה.
 

יהוושע

New member
אכן הצדק עימך , מעולם לא נבנה

עתיד 'רכבת העמק'
כידוע למי שמכיר אותי, אני לא אוהב את הכינוי 'רכבת העמק' בהקשר ההיסטורי, בין היתר מפני שהוא מחמיץ למדי את מהות המערכת. לעומת זאת, כינוי זה מתאים לדעתי במדויק לקו העתידי המתוכנן באיזור, זה שבמקום לפנות צפונה לסוריה דרך הירמוכ, יפנה דרומה לירדן אחרי בית שאן. ולעניינו - אמנם חלק מהתוואי שייך כבר לרכבת ישראל, אבל חלקו כבר נתפס (לדוגמא, הקטע שלפני צומת העמקים שכוסה על-ידי כביש לפני כמה שנים) ובחלקים אחרים בכלל מתוכנן תוואי אחר. הדוגמאות הבולטת ביותר - הקו העתידי יעבור בסמוך ליקנעם במקום דרך כפר יהושע, והוא יעקוף את עפולה, בין היתר בגלל שזכויות הדרך לא נשמרו כראוי. תיקון קל - למיטב ידיעתי לא נבנה מעולם קו רכבת בסמוך לנצרת, וכמובן שהקו החג'אזי בין חיפה לדמשק עובר די רחוק משם. הקו לנצרת שמתוכנן כבר שנים רבות, הוא לדעתי אחד מהקווים החשובים ביותר באיזור הצפון, חשוב יותר גם מ-'רכבת העמק' (לפחות יותר מהקטע עד עפולה) ואולי גם יותר מהקו לכרמיאל. הסיבה מאוד פשוטה - נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה.
אכן הצדק עימך , מעולם לא נבנה
קו רכבת בסמוך לנצרת , בימי הרכבת החיג'זית שימשה תחנת עפולה גם את הצרכים הרכבתיים של הנצרתים . ב' קטינקא אף כותב בספרו שבימי מלה"ע 1 ישבה בנצרת חלק מההנהלה הטורקית של הרכבת החיג'זית כמו גם חיילים גרמנים שהיו חלק מן הברית טורקיה-אוסטריה-גרמניה . כשהיו צריכים לנוע ממקום למקום בא"י ומזרחה לה , ירדו מנצרת לעפולה ( לפי סיפורי קטינקא ותמונות מארכיון המלחמה האוסטרלי, הייתה בעפולה תחנה גדולה מאוד ) ונסעו משם . שאלה: ע"פ מה נקבע כי נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה? האם זהו נושא שנבדק מבחינה סטטיסטית?
 

אביב ש

New member
הקו לנצרת באמת יותר חשוב.

אכן הצדק עימך , מעולם לא נבנה
קו רכבת בסמוך לנצרת , בימי הרכבת החיג'זית שימשה תחנת עפולה גם את הצרכים הרכבתיים של הנצרתים . ב' קטינקא אף כותב בספרו שבימי מלה"ע 1 ישבה בנצרת חלק מההנהלה הטורקית של הרכבת החיג'זית כמו גם חיילים גרמנים שהיו חלק מן הברית טורקיה-אוסטריה-גרמניה . כשהיו צריכים לנוע ממקום למקום בא"י ומזרחה לה , ירדו מנצרת לעפולה ( לפי סיפורי קטינקא ותמונות מארכיון המלחמה האוסטרלי, הייתה בעפולה תחנה גדולה מאוד ) ונסעו משם . שאלה: ע"פ מה נקבע כי נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה? האם זהו נושא שנבדק מבחינה סטטיסטית?
הקו לנצרת באמת יותר חשוב.
נצרת+ נצרת עלית גדולות בהרבה מהערים של קו רכבת העמק (קרית טבעון, יקנעם, עפולה, בית שאן) גם יחד, ולכן חשיבותו גדולה יותר.
 
נצרת כמקור לתנועה

אכן הצדק עימך , מעולם לא נבנה
קו רכבת בסמוך לנצרת , בימי הרכבת החיג'זית שימשה תחנת עפולה גם את הצרכים הרכבתיים של הנצרתים . ב' קטינקא אף כותב בספרו שבימי מלה"ע 1 ישבה בנצרת חלק מההנהלה הטורקית של הרכבת החיג'זית כמו גם חיילים גרמנים שהיו חלק מן הברית טורקיה-אוסטריה-גרמניה . כשהיו צריכים לנוע ממקום למקום בא"י ומזרחה לה , ירדו מנצרת לעפולה ( לפי סיפורי קטינקא ותמונות מארכיון המלחמה האוסטרלי, הייתה בעפולה תחנה גדולה מאוד ) ונסעו משם . שאלה: ע"פ מה נקבע כי נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה? האם זהו נושא שנבדק מבחינה סטטיסטית?
נצרת כמקור לתנועה
הקביעה שלי נעשתה על סמך מחקר שנערך במכון לחקר התחבורה לפני מעט יותר מעשור ובו תוכניות לפיתוח התחבורה באיזור חיפה בעתיד. לצערי, בערך שום דבר ממה שהומלץ במחקר לא נעשה מלבד סלילת כבישים מאסיבית. עותק של המחקר נמצא בארכיון מוזיאון הרכבת. (בעפולה היתה תחנה מאוד גדולה מפני שהיא היתה גם תחנת צומת חשובה מאוד בין הקו חיפה-דרעא לקו עפולה-שכם והמשכו לטול כרם, לוד באר שבע, עזה והסיני)
 

seffic

New member
רכבת קלה מחיפה לנצרת

אכן הצדק עימך , מעולם לא נבנה
קו רכבת בסמוך לנצרת , בימי הרכבת החיג'זית שימשה תחנת עפולה גם את הצרכים הרכבתיים של הנצרתים . ב' קטינקא אף כותב בספרו שבימי מלה"ע 1 ישבה בנצרת חלק מההנהלה הטורקית של הרכבת החיג'זית כמו גם חיילים גרמנים שהיו חלק מן הברית טורקיה-אוסטריה-גרמניה . כשהיו צריכים לנוע ממקום למקום בא"י ומזרחה לה , ירדו מנצרת לעפולה ( לפי סיפורי קטינקא ותמונות מארכיון המלחמה האוסטרלי, הייתה בעפולה תחנה גדולה מאוד ) ונסעו משם . שאלה: ע"פ מה נקבע כי נצרת מהווה את המקור לתנועה הגדולה ביותר מול מטרופולין חיפה? האם זהו נושא שנבדק מבחינה סטטיסטית?
רכבת קלה מחיפה לנצרת
אחת הפתרונות המוצעים ע"י מתכנני הרכבת הקלה בחיפה, הוא לבנות רכבת קלה שתעבור דרך קרית אתא, שפרעם ותגיע לנצרת. מכיוון שרוב האיזור שם מיושב, יהיה יותר קשה להפקיע שם תוואי עבור רכבת בין עירונית, ולכן רכבת קלה עדיפה. היא תוכל להשתלב בצירים העירוניים בקלות, והיא יותר גמישה מבחינת תדירות ועצירות בתחנות (פחות זמן להאיץ ולהאט). את הקו לכרמיאל למשל , יותר כדאי להפעיל באמצעות רכבת ישראל. זה גם נחשב איזור מרוחק מלב מטרופולין חיפה, לעומת נצרת ושפרעם שהם בטבעת הקרובה יותר לחיפה.
 

david80

Member
שאלה: כמה זמן לוקח להגיע מבית שמש

רכבת קלה מחיפה לנצרת
אחת הפתרונות המוצעים ע"י מתכנני הרכבת הקלה בחיפה, הוא לבנות רכבת קלה שתעבור דרך קרית אתא, שפרעם ותגיע לנצרת. מכיוון שרוב האיזור שם מיושב, יהיה יותר קשה להפקיע שם תוואי עבור רכבת בין עירונית, ולכן רכבת קלה עדיפה. היא תוכל להשתלב בצירים העירוניים בקלות, והיא יותר גמישה מבחינת תדירות ועצירות בתחנות (פחות זמן להאיץ ולהאט). את הקו לכרמיאל למשל , יותר כדאי להפעיל באמצעות רכבת ישראל. זה גם נחשב איזור מרוחק מלב מטרופולין חיפה, לעומת נצרת ושפרעם שהם בטבעת הקרובה יותר לחיפה.
שאלה: כמה זמן לוקח להגיע מבית שמש
לירושלים בתוואי S בסוגי הרכבות הבאים: - רכבת רגילה? - רכבת טילטינג? - רכבת קלה?
 

ה דרומי

New member
בעפולה בככר העצמאות נמצא גן הרכבת?

בגלל שהיתה בעבר רכבת יש תוואי ואין
צורך לתכנן תוואי חדש, על פי הידוע לי השטח בו עברה רכבת העמק שייך עדיין לרכבת ישראל ואין צורך להפקיע אדמות. אני יודע שעפולה חצויה לכל אורכה על ידי "גן הרכבת" ובאחד המקומות יש שלט ובו כתוב שזהו שטח בבעלות רכבת ישראל.
בעפולה בככר העצמאות נמצא גן הרכבת?
 

singera

New member
תחנת רכבת - רעיון נוסף

בעפולה בככר העצמאות נמצא גן הרכבת?
תחנת רכבת - רעיון נוסף
האם התוואי של המסילה עובר ליד צומת גולני אחד הצמתים החשובים בצפון אם לא החשוב שבהם כמו כן יש שם גם מסופון לאוטובוסים עד כמה שזכור לי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה