שאלה בענין חברה,

Rene2

New member
שאלה בענין חברה,

אני אשאל אתכם, בענין חברה שלא מפרגנת, בקיצור חברה כייפית לא חברת נפש אבל אחת כזאת שנחמד איתה. כרגע בתחילת הריון, לא עובדת, ומשום מה בכל שיחות הטל' היא מבעסת אותי, על כלמיני קטנות, למשל, שאני מספרת לה שעוד מעט אני אגור אצל חמתי, במקום תגובות, מעודדות, היא מבעסת אותי יותר, היא יודעת שהעבודה שלי עוברת צימצומים, ושאני משתפת אותה בדאגות שלי היא לא ממש מעודדת , היא עונה סטייל, וואו מה תעשי, לגבי הבית שבבניה, לא ממש מפרגנת, בקיצור בשיחה האחרונה, אמרתי לה שהיא ממש מדכאת, שנורא לא נעים לי לדבר איתה, אמרתי לה שגם לה היו חלומות לא טובים בהריון, ושהיא סיפרה לי היא קיבלה ממני המון פרגון, וניסתי לנתב אותה לחשוב מחשבות חיוביות, ככה שההתמודדות תהיה יותר קלה, גם אני עברתי הריונות, ואני יודעת כמה הדברים לא פשוטים, ואני חושבת, שחוסר הפרגון שלה, מאד מקשה עליי. אמרתי לה שגם בהריון הכל יכול לקרות בדיוק כמו שהעסק עם הבית שלי, לא ממש מתקדם לאחרונה, תמיד יכולים לקרות דברים שאנחנו לא צופים. אבל שאני חושבת על זה יש משהו בחוסר הפרגון שלה לא נעים . והאמת אני מצטערת שהעלתי את נושא ההריון, אני יודעת כמה נשים רגישות בתקופות כאלה, אבל זאת דוגמא לכמה אני למשל יודעת לתמוך ברגעים קשים, וכמה היא בניגוד אליי, פחות נותנת. ואני חושבת שקשר בנוי על מערכת יחסים הדדית, וברגע שצד אחד מרגיש לא נוח, זה משנה את כל התמונה. ברגע שהעלתי את הדברים , היא הרגישה לא נוח, היא אמרה שהיא חייבת להספיק לגמור כמה דברים והשיחה הסתיימה. בעקרון, אמרתי מה שחשבתי באותו רגע. השאלה איך ממשיכים. מצד אחד לא רוצה לנתק קשר, מצד שני לא ממש בא לי ליזום כרגע, ואני לא יודעת אם הקשר ידעך, ויגווע. מה אתן אומרות?
 

s h i r k u s h

New member
רנה ../images/Emo24.gif

תני לעצמך להירגע קצת מהכל ושתרגישי מוכנה לנסות שוב את הקשר איתה, אם היא לא תיזום איתך קשר, תיזמי את איתה. אני אישית מבינה אותך כי מכירה אנשים כאלה שתמיד לא מפרגנים- ופשוט אנשים פסימיים כאלה סופם להיות ללא חברים
 

רוני471

New member
רנה יקרתי אני אומרת דבר כזה...|חיבו

הי יקירה! קודם כל ,את נימצאת היום בתקופה רגישה בחייך גם הבלגן הלא מובן בעבודה,שבטח מעסיק את מוחך וליבך,וגם המעבר לחמותך איבוד הפרטיות ,כל הבלגן של ההכנה למעבר שלא קל ביכלל, וכמובן התחלת הבניה שזה לבד כאב ראש גדול, ואת מדברת עם חברתך בתקווה שתבין לליבך ותיזדהה עם מה שעובר עלייך, והיא מבחינתה לא רואה את מה שעובר עלייך מרוכזת כל כולה בעולמה שלה בהריון שלה, אני למדתי מנסיון ומכאבי לב רבים בחיי,שהאנשים האמיתיים ואלה שבאמת איכפת להם ממני הם בן זוגי ומשפחתי, נכון שיש כאלה שהתברכו בחברת נפש, אבל האמת זה בעיקר בסרטים, אוזן קשבת לקטר את תמצאי את חברות אבל תמיכה אמיתית,והזדהות יכול לתת לך רק בן זוגך שעובר את אותה חויה איתך ומשפחתך שאוהבת ואת יקרה לה,אני אומרת אל תפגעי ואל תרגישי רע ,תזרמי איתה ותדעי שבעניני הלב את לא פונה אליה ,אל תנתקי את הקשר איתה כי היא לא שם בשבילך פשוט אל תשטפי אותה ,בענינים הכבדים של חייך זה כנראה גדול עליה, חג חנוכה שמח מחבקת ומקווה שהתקופה הזאת תעבור מהר,ושתשבי עם ילדייך ואהובך בביתכם החדש ,ותסתכלי על הכל מרחוק. רוני
 
יכול להיות שהיא פשוט לא יודעת

להתנהג, מה להגיד, איך להגיב, או שהיא פשוט מקנאה בך. יש לי חברה שמסוגלת לפגוע בלי להיות מודעת לך בכלל. אף פעם לא מנסה להיות אמפתית. אני סולחת לה על הכל כי היא מתוקה באמת, אבל נמאס לי להפגע ולאחרונה חשבתי לנתק איתה את הקשר. לא יודעת מה ליעץ לך. מה ששירקוש כתבה נשמע הגיוני.
 

סמדר ר

New member
רנה מתוקה! פסק זמן זה דבר מעולה

לשם הסדרת המחשבות ועריכתן!! מבינה את הצורך שלך לחלוק עם חברה את מה שעובר עלייך ובהחלט מבינה גם את הצורך בעידוד ובחיזוק בזמנים לא קלים שאת עוברת. את, בניגוד אליה, לא מרוכזת כל כולך בעצמך - ויכולה לעודד ולהקדיש תשומת לב רבה לה ולבעיותיה. לאחר פסק הזמן שאותו תנצלי לחשוב על עיצמך, על ביתך, משפחתך ועבודתך - תוכלי ליזום איתה שיחה, ולומר לה בכנות את שעל ליבך! יכול להיות שהיא כל כך רגילה להיות מרוכזת בעצמה ואינה שמה לב אלייך ולאחרים. אני יודעת שאת עוברת תקופה לא קלה - ודוקא בתקופה הזו, מן הראוי שאותה חברה תשמש לך משענת ואוזן קשבת, לפחות כפי שאת כל הזמן בעבורה!!! מאחלת לך שבת נהדרת וחג אורים שמח !!!
 

Rene2

New member
תודה בנות.

בהחלט סידרתן לי חלק מהמחשבות, ואני גם חושבת שפסק זמן הכי טוב. המון נשיקות. רנה.
 
רנה, תרופה מהירה? ניתוק מוחלט

אם כי יכול להיות זמני! ובכוונה אני רושמת לך שחור או לבן - כי כך אמורה להיות מערכת יחסים של חברות. או שיש פירגון או שאין! אין פה באמצע. יכול להיות שהיא דואגת יותר מימך ממה שאת מספרת לה? יכול להיות שזה באופיה? רק את יודעת וזאת בגלל המערכת הארוכה שיש בניכן. בכל אופן, שקלי שוב ואולי כדאי להכנס לתקופת "צינון" בכדי למלא המצברים בניכן. בהצלחה יקירתי.
 

Rene2

New member
../images/Emo25.gif תודה חמודה, זה כבר פחות

מעסיק אותי, אני לא מתכוונת ליזום שיחה, הרגשתי טוב שהערתי לה באותה שיחה, פשוט היא הוציאה לי את הרוח מהמפרשים באותם רגעים...
 

שש שבע

New member
יש כל מיני חברויות

יש חברות של שיתוף הדדי, סביוזה נהדרת, ויש חברות של פראזיטיות של אחד ששואב מהשני, ולא תורם כלום. כמו בכל דבר בחיים תחליטי איפה את רוצה וצריכה להיות, ובהתאם לזה תפעלי.
 

סמדר ר

New member
ובעניון נצלנות ואגואיזם - חייבת

לספר לכן על מישהי כאן בישוב שנצלנות זה שמה האמצעי.... היא כל כך מחושבת ומתוחכמת והיא מצליחה לגרום לכל לקרות לטובתה. למשל: אף פעם, באף אירוע של הילדים - אין איתה מצלמה!!! ואז היא מבקשת ממספר אנשים במתק שפתיים אם אפשר כמה תמונות לילד... הם כמובן לא מסרבים, מצלמים ואחרי מספר ימים יש לה "סטוק" צילומים מהאירוע/מסיבה ..... היא אלופה בלהתקשר לכל אחת מהאמהות בגן (בתורנות...) בדיוק 5 ד' לפני שסוגרים את הגן ובפיה בקשה: בבקשה תוציאי לי את הילד, לא ידעתי שכך אתעכב במוסך/בפקק/בסידור זה או אחר .... תוך 10 ד' אני מגיעה... עשר הדקות הופכות חיש קל לשעתיים .... ואז היא מגיעה כולה חיוכים והתנצלויות.... לאחר שהיא עשתה לי את זה כמה פעמים ופעם הסתבר לי במקרה שהיא נשארה בבית כי לא התחשק לה לצאת בגשם... הפסקתי לענות לשיחות כמה דקות לפני היציאה לגן. היו מקרים שהגעתי לגן והגננת מסרה שההיא התקשרה וביקשה שאקח את הילד.... טוב, לי בדיוק היו "סידורים" התנצלתי ולא לקחתי את הילד, כשזה יגיע לאי נעימות עם הגננת - שהן תפתורנה את זה יחד. מעולם, מעולם לא טרחה להביא כיבוד למסיבות כפי שכולם עושים. אם קורה ופעם בשנתיים ברצונה להביע את תודתה על כל הניצול - היא מביאה איזו מתנה זוועתית (בונבוניירה שגם בעין בלתי מאומנת ניתן לראות שהוציאו את תאריך התפוגה...), נעלי בית בשלושה מספרים קטנים ובצבע של בת לדוגמא, וזה מיועד לבן... אני מזמן ניתקתי איתה את הקשרים - לשמחתי הרבה, וכל כך חבל לי על ההורים האחרים שממשיכים ליפול אצלה בפח!!
 
למעלה