שאלה בעניין setup של ניקון D90

astoler

New member
שאלה בעניין setup של ניקון D90

עד היום עבדתי רק באוטומט....
אני מנסה עכשיו לעבור ל- ( S (shutter speed,
ולעשות setup לניקון D90.
אני רוצה לכוון את המהירות ל- 1/500.
אני מצליחה לכוון רק 500 (ראו בתמונה) ולא 1/500.
האם 500 זה בעצם 1/500?
האם ה- 500 בתמונה זה המהירות?
המון תודה לעונים וסליחה על שאלה של הדיוטא בתחום....
 

shlomki

New member
כן, 500 הכוונה 1/500. בהצלחה


 

astoler

New member
....שלחתי לך את אותה שאלה במייל


ניסיתי לצלם עכשיו בניקון D90, בתנאיי תאורה של 19:30,
במגרש מקורה (קצת חשוך...) ב- (S ( speed shutter ,
במהירות 500 ו- ISO 1600 ויצא לי הכל שחור.
 

ravivme

New member
כנראה שזה לא יילך בהתכתבות

ההצעה שלי עדיין בתוקף.
 

omkgu

New member
אני חושב שהמהירות גבוהה הרבה יותר מדי

בתנאי תאורה קשים, מהירות התריס צריכה להיות נמוכה (בין15-125 בהערכה גסה), עם ISO גבוה יותר, וצמצם פתוח.
כל אלה הם כללי אצבע וצריך להתאים את הכל למציאות

אך כפי שרביב אמר, יש דברים שלא לומדים בהתכתבות
 

ravivme

New member
היא לא סיפרה לך

שהיא מצלמת משחק הוקי גלגיליות.
משחק מהיר מאוד שמחייב מהירויות תריס גבוהות אם רוצים להקפיא את התנועה.
יכול להיות שגם 1/250 יספיק, אבל זה מאוד גבולי.

לדעתי היא הגיעה למגבלות הציוד.
ה- ISO על 1600 (ב- D90 לא כדאי לעלות מעל זה), המהירות מתאימה לסיטואציה ובכל זאת התמונות שחורות.
זה אומר שהיא חייבת להתפשר במהירות או לעבור לעדשה מהירה יותר.
 
משפט המפתח הוא

"אם רוצים להקפיא את התנועה".
ענפי ספורט מהירים צולמו בעבר במצלמות פילם, ב-ASA400 וב-ASA800. אם תעיין בתצלומי ספורט משנות השבעים והשמונים תמצא שברבים מהם התנועה איננה קפואה לגמרי ובכל זאת הם מרשימים. אולי אפילו יותר. הפתרונות היו panning, פלאשים, שימוש בעדשות רחבות יחסית ודחיפה של הפילם (שגרמה כמובן לגרעיניות בולטת), וגם סובלנות למריחת תנועה.
 

omkgu

New member
צודק

בכלל בתור חובב, יש המון דברים שאני לא יודע;
אבל אתה רואה, מתגובה לתגובה לומדים (-;
 

EEstudent

New member
אולי תנסי עדשת 50מ"מ 1.8?

יחסית זולה ותפתור לך חלק מהבעיות
 

astoler

New member
אולי גם אגיע בסוף לקניית עדשה. כמובן

שאצטרך ללמוד קצת מה כדאי.....
תודה:)
 

ravivme

New member
היא תפתור את הבעיה

אני כותב מניסיון כי זה בדיוק מה שאני עושה, ואני יודע איפה היא מצלמת.
עם צמצם F2.8 או במקרים חריגים F2 אין בעיה לצלם שם.
 

EEstudent

New member
ואז האתגר עולה :)

פעם צילמתי משחק קט-רגל על F1.8,למרות שצילמתי מרחוק היו הרבה פספוסי פוקוס והמצלמה לא מספיק מהירה לעקוב אחרי משחק מהיר כזה.
מה אתה עושה כדי לקבל כמה שיותר תמונות בפוקוס?
 
אתה לא יכול לצלם באוטומט בסיטואציה כזאת

עליך להפעיל את הראש: לנבא היכן צפויה התרחשות מעניינת, למקד לאותו מקום ולהמתין לרגע הנכון. זה קל יותר בענפי ספורט שבהם מסלול התנועה ידוע מראש מאשר בענפי מגרש כמו קט-רגל. גם קירבה להתרחשות מסייעת, כי אפשר להשתמש באורכי מוקד קטנים יותר שמגדילים את עומק השדה והופכים את הקומפוזיציה לדינאמית יותר. תצלומי הספורט הטובים ביותר מצולמים מקרוב, בעדשה רחבה.
 

ravivme

New member
עובד עם פוקוס ידני

ההתרחשויות המעניינות מתרחשות כמעט תמיד באזור השער.
אני מתמקם בערך בקו השער, אולי שני מטרים לכיוון מרכז המגרש.
מכוון את הפוקוס הידני על השער ומחכה.
כשמגיעה סיטואציה שעשויה להיות מעניינת אני כבר מוכן עם האצבע על כפתור הצילום.
למעט במקרים נדירים מאוד אין פספוסי פוקוס, במיוחד אם עובדים ב- F2.8 או סגור יותר.
כשיורדים ל- F2 יש קצת פספוסים, אבל גם הם עדיין בגדר הסביר.
 
למעלה