שאלה בעניין חיבוקים - למי שמבין

אמא125

New member
שאלה בעניין חיבוקים - למי שמבין

לכל מי שמבין, יש לי פעוט בן שנתיים וחצי. הוא ילד מאוד עצמאי ומאוד אוהב את החופש שלו. אף פעם לא אהב הרבה על הידיים. מצד אחד הוא לא אוהב לתת לי או לאבא שלו או למבוגרים אחרים קרובים הרבה חיבוקים (גם כשאני באה לקחת אותו מהגן אחרי שלא התראינו כל היום הוא לא רוצה ואומר 'אמא אני לא רוצה חיבוק', 'אמא אל תרימי') זה קצת מעליב וקצת מסב לי עצב ואני לא מבינה איך אין לו צורך ריגשי כזה (הוא מאוד קשור אלי וזה קצת לא מסתדר יחד). מצד שני, ילדים בני גילו הוא מאוד אוהב לחבק, הוא מחבק אותם חזק עד לכדי הצקה ולפעמים הם נופלים ואני תמיד צריכה להיות שם בסביבה ולנתק אותו מהם. הייתי מאוד שמחה להבין מה עומד מאחורי ההתנהגות הזו. תודה ושבת שלום
 
הי אמא

את כותבת מצד אחד על הימנעות ממגע ומצד שני על חיבוקים חזקים . כיצד מתייחס בנך למרקמים שונים כמו דשא, חול, משחק בבצק, מרקמים של מאכלים, בגדים מבדים שונים ( מגרד? מציק?) ריחות שונים. ביקשתי מנאוה רמון המרפאה שלנו בעיסוק להתיחס לשאלתך ובינתיים אני מניחה שמענה לשאלות הנ"ל יוכל לתת לה כיוון חשיבה שבת שלום
 

אמא125

New member
ענת/ נאוה רמון

בהקשר למרקמים: דשא- אין לו בעיה. חול- בשניה הראשונה, במגע הראשון הוא נרתע ואז משחק בכיף (עד לפני 3 ימים החול היחיד שהיה מרגיש זה בים פעם בשבועיים או שלושה, כעת יש לו חול בגן). משחק בבצק- אוהב. מרקמי מאכלים- כשהיה קטן יותר שמתי לב שלא אוהב מרקמים רכים של דיסות ויוגורטים. כעת אוכל מעדנים כמו דני, דייסות שוב לא ניסיתי. עם יתר המרקמים אין לו בעיה. ריחות- נראה לי שהוא קטן מדי, הוא מעולם לא אמר לי דבר על ריח (לא יחיוב ולא לשלילה). לעניין הפרדוקס שמצד אחד לא אוהב לחבק מבוגרים ומצד שני מאוד אוהב לחבק ילדים קטנים חזק זה אחד הדברים שלא מובנים לי.... צריך לפנות למרפאה בעיסוק שתראה אותו ותיתן חוות דעת? שוב תודה על הסיוע
 

נאוה ר

New member
אמא 125 שלום!

דבר ראשון שנכון לגבי כולנו וחשוב לציין - אף אחד לא מרגיש את מה שהוא עושה לאחרים כמו מה שהוא עושה לעצמו. כלומר העובדה שאני לא רוצה לקבל חיבוקים לא אומרת שאני לא יאהב לקבל חיבוקים. (לא אצל מבוגרים ובטח לא אצל ילדבן שנתיים וחצי). דבר שני שחשוב לדעת - היכולת לדעת כמה עוצמה להפעיל היא יכולת מתפתח. כמו שמפתחים את כל הכישורים. וכיוון שאין מספיק פידבאק מהמערכת ועדיין רגשית הם לא מובנים להתחשב באחרים - הם נותנים חיבוק בעוצמה שנעימה להם. כמו כל כישור חיים כדאי לנסות ללמד אותם. באורך רוח ובסבלנות. אפשר גם לתת סימנים כמו - כשנופלים אז סימן שזה חיבוק לא נעים או כשמיה צועקת שתפסיק סימן שצריך להפסיק..... מתי פונים למרפאה בעיסוק? - פונים כאשר יש קושי ביותר ממערכת חוש אחת או כאשר מרגישים שזה פוגם באיכות החיים או בתפקוד שלכם או של הילד. ספיציפית לבן שלך - כאש הוא אומר אל תחבקי אותי. יתכן שזה נובע משליטה או בגלל סיבה תחושתית או בגלל שהוא בגיל השליטה. אז נסי את להגיד לו - בסדר אני לא אחבק אותך. בוא אתה תחבק אותי. הרבה חיבוקים נעימים ומקווה שעזרתי נאוה רמון מרפאה בעיסוק
 
למעלה