שאלה בספרות לכיתה ז'

linakog

New member
שאלה בספרות לכיתה ז'

ילד שלי לומד בכיתה ז' . קיבל להכין עבודה בספרות על ספר שקרא וחלק מעבודה שזה 50נק'
כתבו את אותיות הא"ב על דף
בחרו עשר אותיות ואפיינו את הדמות הראשית או שתי דמיות משניות מתוך הספר שקראתם.
לכל אות ואפיון יש להוסיף ציטוט והוכחה מהכתוב והסבר בלשנכם.

שאלה מה הקשר של הא"ב ובחירה של עשר אותיות לשאר עבודה ? איך נכון לגשת לשאלה זאות מה הכוונה?
שנה טובה ותודה
 
לי נראה - שתי צפורים במכה אחת

יתכן, ואני רק מעלה השערה - אז זה לא טעון אלא רק השערה - שגילו בשכבת הגיל שלו בעיות עם זיהוי אותיות הא"ב. יתכן והחליטו שזה יותר מעניין מאשר לבקש מהם לכתוב הכללות, שבכלל קשה להם, והעיקר, שכופים עליהם קריאת הספר, וזה הכי מוצא חן בעיניי.
 
לבקש לעשות עבודה אחרת

אני מצטער על הציניות, זה לא קשור לשעה המאוחרת.

הרעיון הוא לתת עשרה אפיונים לדמות הראשית או לשתי דמויות משניות.
יש כאן גם ניסיון לעשות את זה אחר - יצירתי.
הבעיה שהמתודיקה כל-כך גרועה ומעצבנת, שרק גורמת לרצות להתרחק מהספר ומהעבודה.
 

mykal

New member
מה הבעיה במתודיקה ?

נדמה לי שיש מדור בעיתון 'ידיעות אחרונות'
שמסכם חיי 'סלב' ע"פ כל 22 האותיות.

הרבה פעמים 'מעתיקים רעיון' ומשתמשים בו ללמידה.
ממש לא רואה סיבה לרצות להתרחק מהעבודה והספר.

גימיקים עדין לא הורסים חוית למידה.
 
המתודיקה הורסת את חווית הקריאה

לתפיסתי, כשתלמיד בה לכתוב יומן קריאה (ואני דורש כבר מתלמידי בי"ס יסודי להכין שני יומני קריאה בשנה) המטרה היא בראש ובראשונה לעודד קריאת ספרים.
מעניין אותי לדעת מה הייתה חווית הקריאה. אני רוצה ליצור דיאלוג בין הילד לספר וביני ובין הילד.
אני רוצה לאתגר את הילדים שיעבירו בדרך יצירתית את חווית הקריאה שלהם לשאר הילדים.
אני עושה את זה דרך מתודיקה של יומן. אני מבקש מהתלמידים לכתוב על החוויה בנקודות שעצרו את הקריאה בספר.
אני פותח בפניהם כמה שיותר אפשרויות תגובה לספר בכלל ולקטע שקראו בפרט.

התעסקות באפיון דמויות ושאר מוטיבים ספרותיים רק פוגמת בחוויה, אלא אם הילד בוחר לעסוק בהם.
בשיעור, סביב סיפורים קצרים או רומן הנלמד בכיתה, אכניס את המוטיבים ואתן דוגמאות וכן הלאה.
 

mykal

New member
אם כך יש מקום

לתת באמת חופש 'מחשבה מתודית'
לנותן המטלה.
יש מי שרואה בדרך שלך --את המתודה 'הנכונה' והראויה'
יהיה מי שיאמר, אני מחפש שינוי ואחרת ונותן את המרחב הזה בדרך אחרת--
פסול אין כאן.
בכל מקרה את דיברת על כיתות יסוד,
בעוד השאלה התיחסה לכתה ז' חטה"ב--זה גיל שכבר מדפדפים בעיתון.
לכן, יש מקום לחשיבה על מטלה בהקשר גילי.
אתגר הקריאה לצערי, עדין מחפש דרך. מעטים קוראים מרצונם החופשי.
 
למעלה