שאלה בנושא קרונות

מצב
הנושא נעול.

singera

New member
שאלה בנושא קרונות

שאלה בנושא קרונות
האם ניתן לחבר סוגים שונים של קרונות ביחד כלומר מודו + קומותיים או כאשר יארכו את הקומותיים האם תיתן לחבר קרונות גנרטור ישנים כדי לתגבר את החשמל למזגנים? האם ניתן לגרור IC בעזרת קטר רגיל או מיוחד עבור תיקון - טיפול אגב איך גררו את IC19 אחרי השריפה??
 
קרונות

שאלה בנושא קרונות
האם ניתן לחבר סוגים שונים של קרונות ביחד כלומר מודו + קומותיים או כאשר יארכו את הקומותיים האם תיתן לחבר קרונות גנרטור ישנים כדי לתגבר את החשמל למזגנים? האם ניתן לגרור IC בעזרת קטר רגיל או מיוחד עבור תיקון - טיפול אגב איך גררו את IC19 אחרי השריפה??
קרונות
לא ניתן לחבר קרונות שונים, מהסיבה הפשוטה שכל המערכות (מחשב,חשמל) שלהם שונות ולא יכולות "לדבר" יחד. אני מניח שניתן לגרור קרונות IC3 עם קטר רגיל.
 

david80

Member
IC3 עם קטר רגיל???

קרונות
לא ניתן לחבר קרונות שונים, מהסיבה הפשוטה שכל המערכות (מחשב,חשמל) שלהם שונות ולא יכולות "לדבר" יחד. אני מניח שניתן לגרור קרונות IC3 עם קטר רגיל.
IC3 עם קטר רגיל???
צריך קטר עם מצמדים מתאימים או 'קרון מתרגם' המתחביר בין הקטר הרגיל לקרונוע! השאלה היא, האם קיים?
 
חיבור סוגים שונים של קרונות

שאלה בנושא קרונות
האם ניתן לחבר סוגים שונים של קרונות ביחד כלומר מודו + קומותיים או כאשר יארכו את הקומותיים האם תיתן לחבר קרונות גנרטור ישנים כדי לתגבר את החשמל למזגנים? האם ניתן לגרור IC בעזרת קטר רגיל או מיוחד עבור תיקון - טיפול אגב איך גררו את IC19 אחרי השריפה??
חיבור סוגים שונים של קרונות
אכן ניתן לחבר סוגים שונים של קרונות רגילים (גרורי קטר, מו-דו, קומותיים ומשא), ואף להפעיל רכבת כך, אולם מערכות החשמל והמחשוב לא תואמות ולכן כנראה לא יעבדו, ובמקרה שמחברים גם קרונות משא, לא ניתן להפעיל את הרכבת במהירות של רכבת נוסעים. דוגמאות לכאלה רכבות מוזרות ניתן לראות לפעמים כשמעבירים קרונות נוסעים לטיפולים בסדנאות הרכבת בקישון (לפחות פעם אחת ראיתי קרון קומותיים בראש רכבת משא שנגררה על-ידי שני קטרי G12 דרך תל אביב מרכז...!) אכן ניתן לגרור קרונועי IC3 במצבי חרום, זאת על-ידי מתאם חיבור מיוחד שנמצא בתא המטען של הקרונועים (יש כזה דבר, מתחת לקרון האמצעי), אבל כמובן שמומלץ להמנע מכך במידת האפשר.
 

singera

New member
מע' חשמל

חיבור סוגים שונים של קרונות
אכן ניתן לחבר סוגים שונים של קרונות רגילים (גרורי קטר, מו-דו, קומותיים ומשא), ואף להפעיל רכבת כך, אולם מערכות החשמל והמחשוב לא תואמות ולכן כנראה לא יעבדו, ובמקרה שמחברים גם קרונות משא, לא ניתן להפעיל את הרכבת במהירות של רכבת נוסעים. דוגמאות לכאלה רכבות מוזרות ניתן לראות לפעמים כשמעבירים קרונות נוסעים לטיפולים בסדנאות הרכבת בקישון (לפחות פעם אחת ראיתי קרון קומותיים בראש רכבת משא שנגררה על-ידי שני קטרי G12 דרך תל אביב מרכז...!) אכן ניתן לגרור קרונועי IC3 במצבי חרום, זאת על-ידי מתאם חיבור מיוחד שנמצא בתא המטען של הקרונועים (יש כזה דבר, מתחת לקרון האמצעי), אבל כמובן שמומלץ להמנע מכך במידת האפשר.
מע' חשמל
כאשר מרכיבים קומותיים כפולה צריך פי 2 חשמל למזגנים השאלה אם ניתן לצרף בין הקטר לקרון הדרומי קרון גנרטור ישן הרי רכבת עובדת על 380V 50HZ כמו בבית
 
חל איסור מוחלט לגרור קרונות דאבל-דק

שאלה בנושא קרונות
האם ניתן לחבר סוגים שונים של קרונות ביחד כלומר מודו + קומותיים או כאשר יארכו את הקומותיים האם תיתן לחבר קרונות גנרטור ישנים כדי לתגבר את החשמל למזגנים? האם ניתן לגרור IC בעזרת קטר רגיל או מיוחד עבור תיקון - טיפול אגב איך גררו את IC19 אחרי השריפה??
חל איסור מוחלט לגרור קרונות דאבל-דק
עם קטרי G12 או G26 עקב בעיות עם מנגנון יבוש האויר שחן שכח לציין. למרות זאת, גוררים קטרים אלה קרונות דבל במסגרת מוסך או עיתוק למרות שההוראה גורפת ומדברת גם על מוסך + עיתוק. אין שום בעיה לגרור קרונועים עם קטרים מכל סוג וסוג ואין עם זה שום בעיה. חן טוען שזה לא מומלץ - בולשיט ענק. ! אף אחד לא אמר שזה לא מומלץ. חל איסור מוחלט לחבר שני קטרי CO-CO ביחד למבנה דו ראשי עקב המשקל הרב העשוי לפגוע בגשרים. הוראה זו הינה חד משמעית. מותר לחבר קטר כזה לקטר G-26 שהוא בעצמו קטר CO-CO על-פי כל ההגדרות.
 

singera

New member
מערכת יבוש האויר מהי??

חל איסור מוחלט לגרור קרונות דאבל-דק
עם קטרי G12 או G26 עקב בעיות עם מנגנון יבוש האויר שחן שכח לציין. למרות זאת, גוררים קטרים אלה קרונות דבל במסגרת מוסך או עיתוק למרות שההוראה גורפת ומדברת גם על מוסך + עיתוק. אין שום בעיה לגרור קרונועים עם קטרים מכל סוג וסוג ואין עם זה שום בעיה. חן טוען שזה לא מומלץ - בולשיט ענק. ! אף אחד לא אמר שזה לא מומלץ. חל איסור מוחלט לחבר שני קטרי CO-CO ביחד למבנה דו ראשי עקב המשקל הרב העשוי לפגוע בגשרים. הוראה זו הינה חד משמעית. מותר לחבר קטר כזה לקטר G-26 שהוא בעצמו קטר CO-CO על-פי כל ההגדרות.
מערכת יבוש האויר מהי??
 

david80

Member
אם כך, ה-IC3 יוכלו לנסוע במהירות

חל איסור מוחלט לגרור קרונות דאבל-דק
עם קטרי G12 או G26 עקב בעיות עם מנגנון יבוש האויר שחן שכח לציין. למרות זאת, גוררים קטרים אלה קרונות דבל במסגרת מוסך או עיתוק למרות שההוראה גורפת ומדברת גם על מוסך + עיתוק. אין שום בעיה לגרור קרונועים עם קטרים מכל סוג וסוג ואין עם זה שום בעיה. חן טוען שזה לא מומלץ - בולשיט ענק. ! אף אחד לא אמר שזה לא מומלץ. חל איסור מוחלט לחבר שני קטרי CO-CO ביחד למבנה דו ראשי עקב המשקל הרב העשוי לפגוע בגשרים. הוראה זו הינה חד משמעית. מותר לחבר קטר כזה לקטר G-26 שהוא בעצמו קטר CO-CO על-פי כל ההגדרות.
אם כך, ה-IC3 יוכלו לנסוע במהירות
200 קמ"ש עם קטר Class 67! תקנו אותי אם אני טועה, אבל הקרונועים מוגבלים ל-180 קמ"ש בגלל המנועים (ובארץ ל-160 בגלל המזגנים) אבל האם השילדה ומערכת המיתלים מתאימים למהירויות גבוהות מ-180 קמ"ש?
 

KatarBoBo

New member
חל איסור מוחלט

חל איסור מוחלט לגרור קרונות דאבל-דק
עם קטרי G12 או G26 עקב בעיות עם מנגנון יבוש האויר שחן שכח לציין. למרות זאת, גוררים קטרים אלה קרונות דבל במסגרת מוסך או עיתוק למרות שההוראה גורפת ומדברת גם על מוסך + עיתוק. אין שום בעיה לגרור קרונועים עם קטרים מכל סוג וסוג ואין עם זה שום בעיה. חן טוען שזה לא מומלץ - בולשיט ענק. ! אף אחד לא אמר שזה לא מומלץ. חל איסור מוחלט לחבר שני קטרי CO-CO ביחד למבנה דו ראשי עקב המשקל הרב העשוי לפגוע בגשרים. הוראה זו הינה חד משמעית. מותר לחבר קטר כזה לקטר G-26 שהוא בעצמו קטר CO-CO על-פי כל ההגדרות.
חל איסור מוחלט
ל חבר שני קטרי Co-Co לפי ספר תקנות רכבת ישראל מותר בקטע נהריה--נען---בית שמש
 
גרירת קרונות קומותיים

חל איסור מוחלט לגרור קרונות דאבל-דק
עם קטרי G12 או G26 עקב בעיות עם מנגנון יבוש האויר שחן שכח לציין. למרות זאת, גוררים קטרים אלה קרונות דבל במסגרת מוסך או עיתוק למרות שההוראה גורפת ומדברת גם על מוסך + עיתוק. אין שום בעיה לגרור קרונועים עם קטרים מכל סוג וסוג ואין עם זה שום בעיה. חן טוען שזה לא מומלץ - בולשיט ענק. ! אף אחד לא אמר שזה לא מומלץ. חל איסור מוחלט לחבר שני קטרי CO-CO ביחד למבנה דו ראשי עקב המשקל הרב העשוי לפגוע בגשרים. הוראה זו הינה חד משמעית. מותר לחבר קטר כזה לקטר G-26 שהוא בעצמו קטר CO-CO על-פי כל ההגדרות.
גרירת קרונות קומותיים
אני לא רוצה להכנס לויכוח מטופש ומיותר שוב עפ הד"ר, אבל אני בכל זאת אזכיר לו את התמונה בצילמתי בנוכחותו(!) של קטר G12 דוחף(!) מערך קומותיים (בנסיעה תפעולית, לא בקו ראשי). ולגבי קו ראשי - כמו שכבר כתבתי, ניתן להסיע כל קרון נוסעים, כולל קומותיים, במערך של רכבת משא על ידי העברת מצב הבלמים מ-'נוסעים' (P) ל-'משא' (G), וכך אכן עשו ברכבת שכבר כתבתי שראיתי עם G12 שגורר קרון קומותיים ואחריו רכבת משא רגילה מחיפה ללוד דרך תל אביב מרכז. נכון הוא שאין בעיה לגרור קרונועים עם קטרים, אחרת מה הטעם במחבר המיוחד, אבל כשמו כן הוא, מדובר במחבר לשעת חירום, כלומר יש להשתמש בו בשעת חירום בלבד. הסיבה הכי ברורה לעין מדוע לא מומלץ להשתמש בשגרה בחיבור הזה: לקטרים יש פגושים (Buffers) בעוד שלקרונועים אין. אמנם המצמד האוטומטי (coupler) של הקרונועים מסוגל לספוג הרבה מאוד עוצמה, אבל המצמד הרגיל של הקטרים לא יכול, וכזכור, מחבר החירום הוא הדבר היחיד שמחבר בין שני הגופים, ולו עצמו אין יכולות 'פיגוש' מלאות. כך, אם קטר דוחף קרונוע בצורה לא זהירה, הפגושים שלו עלולים לפגוע בגוף הקרונוע, מאחורי הכרית השחורה. (אביתר, אתה לא חייב להסכים איתי, אבל אתה גם לא חייב לכתוב שאני טועה באופן מוחלט!!!! אין לדברים שחר!!!!!!! לא יודע על מה אתה מדבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אמרת כבר את מה שיש לך, ואני אמרתי מה שיש לי, שנינו לא סמכויות אמיתיות בנושא זה, למרות הפלאברה שאנחנו כל הזמן עושים, ולכן אין טעם לויכוח מעבר לזה)
 
תגובה: אני מת עליך אח שלי קטנטן !!!

גרירת קרונות קומותיים
אני לא רוצה להכנס לויכוח מטופש ומיותר שוב עפ הד"ר, אבל אני בכל זאת אזכיר לו את התמונה בצילמתי בנוכחותו(!) של קטר G12 דוחף(!) מערך קומותיים (בנסיעה תפעולית, לא בקו ראשי). ולגבי קו ראשי - כמו שכבר כתבתי, ניתן להסיע כל קרון נוסעים, כולל קומותיים, במערך של רכבת משא על ידי העברת מצב הבלמים מ-'נוסעים' (P) ל-'משא' (G), וכך אכן עשו ברכבת שכבר כתבתי שראיתי עם G12 שגורר קרון קומותיים ואחריו רכבת משא רגילה מחיפה ללוד דרך תל אביב מרכז. נכון הוא שאין בעיה לגרור קרונועים עם קטרים, אחרת מה הטעם במחבר המיוחד, אבל כשמו כן הוא, מדובר במחבר לשעת חירום, כלומר יש להשתמש בו בשעת חירום בלבד. הסיבה הכי ברורה לעין מדוע לא מומלץ להשתמש בשגרה בחיבור הזה: לקטרים יש פגושים (Buffers) בעוד שלקרונועים אין. אמנם המצמד האוטומטי (coupler) של הקרונועים מסוגל לספוג הרבה מאוד עוצמה, אבל המצמד הרגיל של הקטרים לא יכול, וכזכור, מחבר החירום הוא הדבר היחיד שמחבר בין שני הגופים, ולו עצמו אין יכולות 'פיגוש' מלאות. כך, אם קטר דוחף קרונוע בצורה לא זהירה, הפגושים שלו עלולים לפגוע בגוף הקרונוע, מאחורי הכרית השחורה. (אביתר, אתה לא חייב להסכים איתי, אבל אתה גם לא חייב לכתוב שאני טועה באופן מוחלט!!!! אין לדברים שחר!!!!!!! לא יודע על מה אתה מדבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אמרת כבר את מה שיש לך, ואני אמרתי מה שיש לי, שנינו לא סמכויות אמיתיות בנושא זה, למרות הפלאברה שאנחנו כל הזמן עושים, ולכן אין טעם לויכוח מעבר לזה)
תגובה: אני מת עליך אח שלי קטנטן !!!
אפשר בלי בעיה לגרור קרונוע עם קטר ישן מנהריה עד באר-שבע. המושג חירום מתייחס למרחקים הרבה יותר גדולים והמחבר המדובר בנוי לסחיבות חירום לאורך מאות ק"מ ובמהירויות גבוהות יחסית. ראיתי את ספר המחבר אצל סמי במדפים שבצד שמאל. אתה מוזמן לעיין. נכון שצריך להיזהר אבל גם בנסיעה רגילה זקוקים לאותה מידת זהירות. אהבתי שכתבת: "אתה גם לא חייב לכתוב שאני טועה באופן מוחלט!!!! אין לדברים שחר!!!!!!! לא יודע על מה אתה מדבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ". אתה מגניב לי את האמא עם השטויות שלך אחי המצומק. תגיד מיד לפול שיכין לך "מאמא עוף" ו...גם לי, מה אני עז ??? אני לא יכול יותר להרביץ לך כי הבטחתי ל- FIREMAN שאפסיק... תודה על הסיוע הטכני מלפני 10 דקות... אחיך, הבוס הגדול שלך !!
 

singera

New member
מה יכולת הסכיבה של ה G12

תגובה: אני מת עליך אח שלי קטנטן !!!
אפשר בלי בעיה לגרור קרונוע עם קטר ישן מנהריה עד באר-שבע. המושג חירום מתייחס למרחקים הרבה יותר גדולים והמחבר המדובר בנוי לסחיבות חירום לאורך מאות ק"מ ובמהירויות גבוהות יחסית. ראיתי את ספר המחבר אצל סמי במדפים שבצד שמאל. אתה מוזמן לעיין. נכון שצריך להיזהר אבל גם בנסיעה רגילה זקוקים לאותה מידת זהירות. אהבתי שכתבת: "אתה גם לא חייב לכתוב שאני טועה באופן מוחלט!!!! אין לדברים שחר!!!!!!! לא יודע על מה אתה מדבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ". אתה מגניב לי את האמא עם השטויות שלך אחי המצומק. תגיד מיד לפול שיכין לך "מאמא עוף" ו...גם לי, מה אני עז ??? אני לא יכול יותר להרביץ לך כי הבטחתי ל- FIREMAN שאפסיק... תודה על הסיוע הטכני מלפני 10 דקות... אחיך, הבוס הגדול שלך !!
מה יכולת הסכיבה של ה G12
הוא בן 1500 כ"ס ולא 3000 כמו החדשים
 
להלן נתוני קטר ה- G12: שים לב:

מה יכולת הסכיבה של ה G12
הוא בן 1500 כ"ס ולא 3000 כמו החדשים
להלן נתוני קטר ה- G12: שים לב:
היצרן: GENERAL MOTORS, E.M.D, LA GRANGE, ILLINOIS 60525, USA קטר קו ראשי: מספרי הקטרים: 104 – 130 דגם: G-12 מספרי הזמנה: 104 – 107: 701065 108 – 110: 701154 111 – 113: 701690 114 – 117: 700155 118 – : ? 119 – : 700794 120 – : 710003 121 – : 710077 122 – : 710078 123 – 124: 710267 125 – 126 : 710543 127 – 128: 702381 129 – 130: 702959 אורך: 14.4 מ' רוחב: 2.79 מ' גובה: 3.70 מ' משקל עצמי: 76.5 טון סידור גלגלים: 0-4-4-0 דגמי המנוע: EMD 12-567C EMD 12-567E EMD 12-645E כוח-סוס: 1,425/1,310 כו"ס מהירות מירבית: 124/105 קמ"ש מהירות מקסימלית מותרת: 104 – 120: 105 קמ"ש 121 – : 122 קמ"ש 122 – : 105 קמ"ש 123 – : ----------- 124 – : 122 קמ"ש 125 – : 140 קמ"ש 126 – 129: 105 קמ"ש 130 – : -----------
 

יהוושע

New member
אַ זוֹי וִי אַ קומפיוטר!!!

להלן נתוני קטר ה- G12: שים לב:
היצרן: GENERAL MOTORS, E.M.D, LA GRANGE, ILLINOIS 60525, USA קטר קו ראשי: מספרי הקטרים: 104 – 130 דגם: G-12 מספרי הזמנה: 104 – 107: 701065 108 – 110: 701154 111 – 113: 701690 114 – 117: 700155 118 – : ? 119 – : 700794 120 – : 710003 121 – : 710077 122 – : 710078 123 – 124: 710267 125 – 126 : 710543 127 – 128: 702381 129 – 130: 702959 אורך: 14.4 מ' רוחב: 2.79 מ' גובה: 3.70 מ' משקל עצמי: 76.5 טון סידור גלגלים: 0-4-4-0 דגמי המנוע: EMD 12-567C EMD 12-567E EMD 12-645E כוח-סוס: 1,425/1,310 כו"ס מהירות מירבית: 124/105 קמ"ש מהירות מקסימלית מותרת: 104 – 120: 105 קמ"ש 121 – : 122 קמ"ש 122 – : 105 קמ"ש 123 – : ----------- 124 – : 122 קמ"ש 125 – : 140 קמ"ש 126 – 129: 105 קמ"ש 130 – : -----------
אַ זוֹי וִי אַ קומפיוטר!!!
 

singera

New member
תודה על נתונים אלו עזרו מאוד

להלן נתוני קטר ה- G12: שים לב:
היצרן: GENERAL MOTORS, E.M.D, LA GRANGE, ILLINOIS 60525, USA קטר קו ראשי: מספרי הקטרים: 104 – 130 דגם: G-12 מספרי הזמנה: 104 – 107: 701065 108 – 110: 701154 111 – 113: 701690 114 – 117: 700155 118 – : ? 119 – : 700794 120 – : 710003 121 – : 710077 122 – : 710078 123 – 124: 710267 125 – 126 : 710543 127 – 128: 702381 129 – 130: 702959 אורך: 14.4 מ' רוחב: 2.79 מ' גובה: 3.70 מ' משקל עצמי: 76.5 טון סידור גלגלים: 0-4-4-0 דגמי המנוע: EMD 12-567C EMD 12-567E EMD 12-645E כוח-סוס: 1,425/1,310 כו"ס מהירות מירבית: 124/105 קמ"ש מהירות מקסימלית מותרת: 104 – 120: 105 קמ"ש 121 – : 122 קמ"ש 122 – : 105 קמ"ש 123 – : ----------- 124 – : 122 קמ"ש 125 – : 140 קמ"ש 126 – 129: 105 קמ"ש 130 – : -----------
תודה על נתונים אלו עזרו מאוד
אבל כוונתי היא האם ניתן לסחוב רכבת בת 9 קונות מודו או 4 דאבל דק בעזרתו במערך המקוצר נסעתי בו לפני שבועיים ושמו לרכבת COCO למה לא לשים את 125?? (אם קיים בו שליטה מרחוק) לגבי שאלתי ממקודם האם הגנרטור של הקרון ניהוג עמד בעומס של המיזוג של 8קרונות מה קורה עם הקרון שנמצא מחוץ למוסך הקומותיים בלוד ראיתי שפורקו ממנו הגרילים של ארונות החשמל והמיזוג האם יש לקרון עתיד?? ומה לגבי חלקים ממערך IC19 פרט מהחוגונים יש עוד חלקים להנצלה (מנועים, מדחס, כרטיסי אלק', מזגנים, ועוד חלקי ריהוט) כיצד ניתן להבחין בין 3 הוורסיות אני ראיתי שאחת מהגירסאות יש מזגן מאוד בולט.
 
ניתן לגרור 8 קרונות מודו עם G12,

תודה על נתונים אלו עזרו מאוד
אבל כוונתי היא האם ניתן לסחוב רכבת בת 9 קונות מודו או 4 דאבל דק בעזרתו במערך המקוצר נסעתי בו לפני שבועיים ושמו לרכבת COCO למה לא לשים את 125?? (אם קיים בו שליטה מרחוק) לגבי שאלתי ממקודם האם הגנרטור של הקרון ניהוג עמד בעומס של המיזוג של 8קרונות מה קורה עם הקרון שנמצא מחוץ למוסך הקומותיים בלוד ראיתי שפורקו ממנו הגרילים של ארונות החשמל והמיזוג האם יש לקרון עתיד?? ומה לגבי חלקים ממערך IC19 פרט מהחוגונים יש עוד חלקים להנצלה (מנועים, מדחס, כרטיסי אלק', מזגנים, ועוד חלקי ריהוט) כיצד ניתן להבחין בין 3 הוורסיות אני ראיתי שאחת מהגירסאות יש מזגן מאוד בולט.
ניתן לגרור 8 קרונות מודו עם G12,
קטרים מופנים לעבודה על-פי זמינותם באותו יום. גנרטור קרון ניהוג מותאם למיזוג של 4 קרונות בדאבל-דק. כדי לשנות נתון זה, יש לבצע שינוי יקר בתוכנות המחשב. הקרון שראית בלוד הוא קרון מס' 457 והוא מושבת לאחר תאונה שארעה במוסך כאשר קטר מס' 601 נכנס בו. הקרון מועמד לתיקון בגרמניה כנראה.
 

singera

New member
למה תוכנת מחשב??

ניתן לגרור 8 קרונות מודו עם G12,
קטרים מופנים לעבודה על-פי זמינותם באותו יום. גנרטור קרון ניהוג מותאם למיזוג של 4 קרונות בדאבל-דק. כדי לשנות נתון זה, יש לבצע שינוי יקר בתוכנות המחשב. הקרון שראית בלוד הוא קרון מס' 457 והוא מושבת לאחר תאונה שארעה במוסך כאשר קטר מס' 601 נכנס בו. הקרון מועמד לתיקון בגרמניה כנראה.
למה תוכנת מחשב??
מה עם כח גנרטורים?? מחשב ישפיע על מע' הכריזה והבלימה אך לא יגרום לגנרטור לספק יותר חשמל!! כיצד נערך הניסוי המפורסם עם 8 קרונות דאבל דק שמו 2 מערכים גב אל גב כאשר הקטר התחבר לאחד מקרונות הניהוג מצד תא הנהג?? האם אכן עשו שינוי במחשב לכבוד ניסוי זה? שמעתי על הוויכוח בינך לחן מלינג ונשמע (אני טכנאי אלק' בצבא שעובד על מערכות שליטה מרחוק) ולי זה נראה לעדכן את מספרי הקרונות במחשב הראשי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה