גרירת קרונות קומותיים
אני לא רוצה להכנס לויכוח מטופש ומיותר שוב עפ הד"ר, אבל אני בכל זאת אזכיר לו את התמונה בצילמתי בנוכחותו(!) של קטר G12 דוחף(!) מערך קומותיים (בנסיעה תפעולית, לא בקו ראשי). ולגבי קו ראשי - כמו שכבר כתבתי, ניתן להסיע כל קרון נוסעים, כולל קומותיים, במערך של רכבת משא על ידי העברת מצב הבלמים מ-'נוסעים' (P) ל-'משא' (G), וכך אכן עשו ברכבת שכבר כתבתי שראיתי עם G12 שגורר קרון קומותיים ואחריו רכבת משא רגילה מחיפה ללוד דרך תל אביב מרכז. נכון הוא שאין בעיה לגרור קרונועים עם קטרים, אחרת מה הטעם במחבר המיוחד, אבל כשמו כן הוא, מדובר במחבר לשעת חירום, כלומר יש להשתמש בו בשעת חירום בלבד. הסיבה הכי ברורה לעין מדוע לא מומלץ להשתמש בשגרה בחיבור הזה: לקטרים יש פגושים (Buffers) בעוד שלקרונועים אין. אמנם המצמד האוטומטי (coupler) של הקרונועים מסוגל לספוג הרבה מאוד עוצמה, אבל המצמד הרגיל של הקטרים לא יכול, וכזכור, מחבר החירום הוא הדבר היחיד שמחבר בין שני הגופים, ולו עצמו אין יכולות 'פיגוש' מלאות. כך, אם קטר דוחף קרונוע בצורה לא זהירה, הפגושים שלו עלולים לפגוע בגוף הקרונוע, מאחורי הכרית השחורה. (אביתר, אתה לא חייב להסכים איתי, אבל אתה גם לא חייב לכתוב שאני טועה באופן מוחלט!!!! אין לדברים שחר!!!!!!! לא יודע על מה אתה מדבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אמרת כבר את מה שיש לך, ואני אמרתי מה שיש לי, שנינו לא סמכויות אמיתיות בנושא זה, למרות הפלאברה שאנחנו כל הזמן עושים, ולכן אין טעם לויכוח מעבר לזה)