שאלה בנושא מסילות

  • פותח הנושא kbb
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

kbb

New member
שאלה בנושא מסילות

שאלה בנושא מסילות
אתמול עברתי ליד תחנת "ראשונים" וראיתי שהיא כבר קרובה לסיום. ראיתי שיש כבר שלטים עם שם התחנה על הרציפים. הגימור החיצוני כבר כמעט גמור. ו...יש רמזורי רכבת (סמנורים?). השאלה: אם יש רמזורי רכבת זה אומר שיש גם מסילות? מה קודם לְמה?
 

david80

Active member
עוד שאלה:

שאלה בנושא מסילות
אתמול עברתי ליד תחנת "ראשונים" וראיתי שהיא כבר קרובה לסיום. ראיתי שיש כבר שלטים עם שם התחנה על הרציפים. הגימור החיצוני כבר כמעט גמור. ו...יש רמזורי רכבת (סמנורים?). השאלה: אם יש רמזורי רכבת זה אומר שיש גם מסילות? מה קודם לְמה?
עוד שאלה:
בשבועות האחרונים התחילו להניח את הפסים החדשים בין פלשת לאשדוד, אבל איך עשו זאת, בלי המכונה שמניחה חוליות של פסי רכבת שנוסעת ע"ג שתי פסים מקבילים שמניחים לאלתר?
 
נראה לי....

עוד שאלה:
בשבועות האחרונים התחילו להניח את הפסים החדשים בין פלשת לאשדוד, אבל איך עשו זאת, בלי המכונה שמניחה חוליות של פסי רכבת שנוסעת ע"ג שתי פסים מקבילים שמניחים לאלתר?
נראה לי....
שעם מנוף ומשאית שסוחבת את הפסים
 
הנחת מסילות

עוד שאלה:
בשבועות האחרונים התחילו להניח את הפסים החדשים בין פלשת לאשדוד, אבל איך עשו זאת, בלי המכונה שמניחה חוליות של פסי רכבת שנוסעת ע"ג שתי פסים מקבילים שמניחים לאלתר?
הנחת מסילות
אין לי תשובה נקודתית לגבי התקדמות העבודות באיזור המדובר, אבל אני מניח שדווקא כן השתמשו ב-'פורטאלים' שהזכיר דוד, בתהליך שכמותו מתואר בכתבת המעקב על הקו לבית שמש באתר 'חדשות הרכבת' השבוע. זה פשוט התהליך הכי יעיל וזריז שקיים היום בתחום זה בארץ.
 
הקמת קווי רכבת

שאלה בנושא מסילות
אתמול עברתי ליד תחנת "ראשונים" וראיתי שהיא כבר קרובה לסיום. ראיתי שיש כבר שלטים עם שם התחנה על הרציפים. הגימור החיצוני כבר כמעט גמור. ו...יש רמזורי רכבת (סמנורים?). השאלה: אם יש רמזורי רכבת זה אומר שיש גם מסילות? מה קודם לְמה?
הקמת קווי רכבת
באופן עקרוני אין הכרח להקים דווקא את מערכת האיתות לפני המסילה או להיפך כשבונים קו חדש לחלוטין. עם זאת, מכיוון שהסימנורים וחלקים אחרים במערכת נמצאים בסמוך מאוד למסילה או אפיל בתוואי שלה, מקובל להניח קודם את המסילה בכדי לאפשר את התקנת רכיבי האיתות באופן שלא ייפגע במידת הטעינה (Loading Gauge) של המסילה, כלומר שלא יהיו קרובים מדי למרחב האווירי שמעל המסילה שאמור להשאר פנוי למעבר רכבות.
 

kbb

New member
במילים אחרות, חן, אתה אומר

הקמת קווי רכבת
באופן עקרוני אין הכרח להקים דווקא את מערכת האיתות לפני המסילה או להיפך כשבונים קו חדש לחלוטין. עם זאת, מכיוון שהסימנורים וחלקים אחרים במערכת נמצאים בסמוך מאוד למסילה או אפיל בתוואי שלה, מקובל להניח קודם את המסילה בכדי לאפשר את התקנת רכיבי האיתות באופן שלא ייפגע במידת הטעינה (Loading Gauge) של המסילה, כלומר שלא יהיו קרובים מדי למרחב האווירי שמעל המסילה שאמור להשאר פנוי למעבר רכבות.
במילים אחרות, חן, אתה אומר
שיש כבר מסילות בתחנת ראשונים??? איזה כייף לנו. החלום הופך למציאות...
 
תחנת 'הראשונים'

במילים אחרות, חן, אתה אומר
שיש כבר מסילות בתחנת ראשונים??? איזה כייף לנו. החלום הופך למציאות...
תחנת 'הראשונים'
לא, אני לא זוכר שכתבתי שיש מסילות בתחנת הראשונים. אינני יודע אם אכן יש מסילות שם כיום או שעדיין לא.
 

kbb

New member
לא כתבתי שכתבת שיש מסילות

תחנת 'הראשונים'
לא, אני לא זוכר שכתבתי שיש מסילות בתחנת הראשונים. אינני יודע אם אכן יש מסילות שם כיום או שעדיין לא.
לא כתבתי שכתבת שיש מסילות
בתחנת ראשונים, אלא כתבת שבד"כ קודם שמים מסילות ואח"כ מע' איתות. ומאחר שאני ראיתי מערכת איתות בתחנת ראשונים (אי אפשר לראות אם יש מסילות כי התחנה בנויה על סוללת עפר גבוהה כמו התחנה בכפ"ס) הבנתי שיש כבר מסילות בתחנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה