שאלה בנושא מיסי מקרקעין

newmail1

New member
שאלה בנושא מיסי מקרקעין

שלום רב, אני מתעתד לפתוח תיק עצמאי (לא חברה) העיסוק שלי יהיה קניית דירות ישנות\ שיפוצן ומכירתן ברווח. שאלתי היא - חוץ מהמיסים הרגילים, של מע"מ ומס הכנסה האם תחול עליי חובה לתשלום מיסי מקרקעין כמו מס שבח, מס מכירה ומס רכישה? ואם כן - כיצד הדבר מתנהל ומה האחוזים על כל מס שכזה?
 
יש כאן אולי עו"ד שיוכל לענות בודאות

האם אכן על העוסק לגבות מע"מ רק על הרווח כדברי מכובדינו אבי שנער
 

בן זאב

New member
לפני שאתה דואג למיסים

כדאי שתוודא קודם שאתה יודע לייצר בשיטה הזו רווחים, ואני מאחל לך שתצטרך לשלם המון מס הכנסה... אני אומר לך את זה כי היו אנשים ש"איימו" שהם יקנו בזול, ישפצו, ימכרו ברווח - ובסוף המציאות טפחה על פניהם. במידה ואתה מקצוען אמיתי אז אני כמובן לוקח את דבריי בחזרה.
 

newmail1

New member
המשך

לגבי האחוזים של מס שבח והפטורים של האחרים - איפה אני יכול למצוא את זה כתוב?
 
בחוק מיסוי מקרקעין ...

בעשרות ספרי משפט ומס עבי כרס ... וגם בפורום שלנו - בשאלות נפוצות ובקישורים
 

newmail1

New member
לאבי -

אני התכוונתי לגבי מי שהוא עוסק מורשה. קיבלתי תשובה מ"המבולבל" שרשם לי שלגבי עוסק מורשה שמתעסק עם מכירה וקנייה של דירות יש אחוזים קצת שונים ויש גם פטורים מסויימים. השאלה שלי היא איפה אני יכול למצוא את זה כתוב (רק לגבי עוסק מורשה ולא לגבי אדם פרטי). חיפשתי בהמון אתרים ולא מצאתי .
 
לא ראיתי תשובה כזו ...

כל המיסים הרלבנטים קבועים בחוק מיסוי מקרקעין, פקודת מס הכנסה, בחוק מע"מ ובתקנות שהותקנו לפי חוקים אלו. רואים את מס השבח כמקדמה על חשבון מס הכנסה, וסוחר/יזם/קבלן שעיסוקו במקרקעין המחוייב במס הכנסה על רווחיו אינו צריך לשלם גם מס שבח על רווחים אלו. מה שקשור למיסוי מקרקעין תמצא בשאלות נפוצות ... בענייני מס הכנסה ומע"מ חפש בפורום רואי חשבון - מומלץ שתפנה לרו"ח ליעוץ.
 
תשובה לבן ציצית הכסת אבי שנער צודק

השואל מתעתד לעסוק בקניית דירות ישנות\ שיפוצן ומכירתן ברווח. במקרה זה מע"מ יחול על ההפרש בין המכירה לקניה כפי שצויין על ידי אבי שנער. וזאת לדעת: באופן רגיל המע"מ הוא בשיעור 16.5% ממחיר העסקה. אבל בחוק נקבע חריג וזאת לגבי דירה משומשת: בסעיף 5(ב) נקבע החריג, לפיו במכירת דירת מגורים בידי עוסק מקרקעין שנרכשה מאדם פרטי, יהיה מחירה ההפרש בין מחיר המכירה לבין מחיר הרכישה. עו"ד אברהם סימון
 
למעלה