שאלה בנושא התמחות

avidar4

New member
שאלה בנושא התמחות

בשבוע שעבר זומנתי לראיון למשרד עו"ד פלוני. תחילת ההתמחות היא במרץ 2012.בסוף הראיון נמסר לי כי למעשה המשרד עדין לא החל לראיין מועמדים לתקופה זו ואני הראשון, תשובה אקבל בעוד חודש. יומיים לאחר מכן קבלתי טלפון מהמשרד ובו התבשרתי כי התקבלתי!. שאלתי היא האם עלי להחתים בשלב זה את המשרד על מסמך כלשהו? שהרי אף לא סיכמנו את תנאי ההתמחות. אודה לתגובתכם.
 
אם אני לא טועה, ומתוך נסיוני

אף פעם לא חותמים על תנאי ההתמחות עם הקבלה. יש מקומות בהם חותמים על כך שאתה מודע לכך שהם הסכימו לקבל אותך להתמחות בתאריך X. יש מקומות שאפילו את זה אין, ולא חותמים על כלום (הנסיון שלי: סגרתי עם משרד אחד, ביטלתי אחרי יום וסגרתי עם אחר, ביטלתי וסגרתי בציבורי). יש לך סיבה מיוחדת לחשוב שאולי הם רוצים לתחמן אותך?
 

avidar4

New member
לא. אין לי סיבה מיוחדת

סתם ,המהירות בה הם חזרו אלי מעט הפתיעה אותי. לא יודע אולי הם אהבו את החרפיות שלי והבטחון העצמי- לא יודע.
 

sacrament

New member
כמעט שלא קיימים חוזים כאלה

וטוב שכך...גם בשבילך. מה שכן, יש כאלה ששולחים מכתב או משהו.
 

Atenolol

New member
תחשוב על זה כעל הסכם ג'נטלמני

שערכו מוסרי גרידא. שמעתי רק על מקרה אחד שבו ניסו לאכוף הסכם כזה בכוח... אהמממ.... אהמממממממ!!
 

הייבי

New member
המציאות עולה על כל דימיון

במסגרת הלמידה לבחינות לשכה, יש בספר אתיקה כל מיני החלטות ועדת האתיקה הזויות יותר (והזויות פחות), אחת מהן היא שהתחייבות של מתמחה לבוא להתמחות אינה וביטולה, גם ברגע האחרון, אינה מהווה עבירה אתית... כנראה שמישהו כן ניסה לאכוף חוזה התמחות..
 

Atenolol

New member
בספר שלי נדמה לי שאין את זה...

החברה שאני איתה כנראה מצנזרת הזיות :)
 

הייבי

New member
אין משהו להחתים, בטח לא מהצד שלך

יש משרדים ששולחים מכתב, מקסימום מבקשים שתשלח להם חזרה מכתב שמאשר מבחינתך, אם כי אין לזה שום תוקף מחייב. בעיקרון, תרשום עם מי דיברת ומתי (בשביל השקט הנפשי) ומעכשיו אתה יכול לנוח על זרי הדפנה עד ההתמחות
ולגבי תנאי ההתמחות- בד"כ לא מסכמים תנאים בשלב הזה כי אף אחד לא ממש יכול להבטיח לך מה יהיה בעוד שנתיים. יש משרדים שבראיון קצת מציגים לגבי אופי עבודת המתמחים במשרד, תנאים כלליים.. יש כאלה שלא. אם זה מעניין אותך, אתה יכול לנסות להרים טלפון למשרד ולבקש לדבר עם מתמחה/ לחפש עליהם מידע באינטרנט/ להמתין בסבלנות ותגלה הכל בבוא העת..
 
למעלה