שאלה בנושא הפיכת גל קול לגל אלקטרומגנטי וההפך

Awsome Dude

New member
שאלה בנושא הפיכת גל קול לגל אלקטרומגנטי וההפך

שלום לכולם. מעניין אותי לדעת איך עובד התהליך של הפיכת אות קול לאות חשמלי וההפך. לדוגמא ברדיו, השדרן מדבר אל מיקרופון, שהופך את גלי הקול לגלים אלקטרומגנטיים(אני מניח), שמשודרים בתדירות מסוימת ונקלטים על מקלטים שמכוונים לקלוט גלים אלקטרומגנטיים בתדירות שהמשתמש בוחר(מספרי התחנות, לדוג' 91.8 FM) ואז הגלים האלקטרומגנטיים מומרים חזרה לגלי קול. קודם כל, אשמח לדעת אם התהליך שציינתי נכון. שנית, רציתי לדעת איך עובד התהליך של הפיכת גל קול לגל אלקטרומגנטי וההפך. בנוסף, אם אנחנו כבר בנושא, אשמח לדעת איך עובד טלפון סלולרי. כאשר אני מחייג מספר, נשלח גל אלקטרומגנטי לאנטנה הסלולרית הקרובה, אך משם כיצד הגל מגיע למכשיר הסלולרי אותו אני מחפש? בנימה אישית יותר, גיליתי את הפורום הזה אתמול אחרי שהמון זמן חיפשתי מקום בו אפשר יהיה לשאול שאלות בפיזיקה ולקבל תשובות מלומדות
תודה רבה.
 

montag26

New member
בגדול התהליך נכון

אבל יש הרבה אלקטרוניקה בדרך שעושה את הדברים האלה. בקשר למיקרופון - שני הסוגים הנפוצים הם כנראה כזה שמבוסס על השראות (גלי הקול מרעידים דיאפרגמה שמחוברת לסליל בתוך מגנט, זה יוצר השראה ולכן זרם חשמלי, הוא זה ש"ממיר" את גלי הקול לאות חשמלי) וכזה המבוסס על קבל, תוך כדי הרעידות (שיוצר גל הקול) הקיבול שלו משתנה מה שיוצר זרם http://artsites.ucsc.edu/EMS/music/tech_background/te-20/teces_20.html בסלולרי - זה עובר דרך הרשת הסלולרית (שאחרי האנטנה האלמנטים שלה מחוברים בכבלים) יש מערכת ניהול שמוצאת את הלקוח המתאים לפי כרטיס הSIM ובאיזה איזור הוא נמצא, ואז האנטנה הקרובה ביותר אליו משדרת. ציינת כאן די הרבה רכיבים חשמליים, אם תרצה עוד פירוט לגבי משהו ספציפי, תגיד...
 

Awsome Dude

New member
תודה רבה על התשובה המהירה

לצערי כרגע כמעט ואין לי זמן להתעמק בה, אבל מקריאה ראשונה נראה שזה מסביר יופי מה שרציתי לדעת. אם לא אבין משהו בהמשך אשאל פה
 
למעלה