Awsome Dude
New member
שאלה בנושא הפיכת גל קול לגל אלקטרומגנטי וההפך
שלום לכולם. מעניין אותי לדעת איך עובד התהליך של הפיכת אות קול לאות חשמלי וההפך. לדוגמא ברדיו, השדרן מדבר אל מיקרופון, שהופך את גלי הקול לגלים אלקטרומגנטיים(אני מניח), שמשודרים בתדירות מסוימת ונקלטים על מקלטים שמכוונים לקלוט גלים אלקטרומגנטיים בתדירות שהמשתמש בוחר(מספרי התחנות, לדוג' 91.8 FM) ואז הגלים האלקטרומגנטיים מומרים חזרה לגלי קול. קודם כל, אשמח לדעת אם התהליך שציינתי נכון. שנית, רציתי לדעת איך עובד התהליך של הפיכת גל קול לגל אלקטרומגנטי וההפך. בנוסף, אם אנחנו כבר בנושא, אשמח לדעת איך עובד טלפון סלולרי. כאשר אני מחייג מספר, נשלח גל אלקטרומגנטי לאנטנה הסלולרית הקרובה, אך משם כיצד הגל מגיע למכשיר הסלולרי אותו אני מחפש? בנימה אישית יותר, גיליתי את הפורום הזה אתמול אחרי שהמון זמן חיפשתי מקום בו אפשר יהיה לשאול שאלות בפיזיקה ולקבל תשובות מלומדות
תודה רבה.
שלום לכולם. מעניין אותי לדעת איך עובד התהליך של הפיכת אות קול לאות חשמלי וההפך. לדוגמא ברדיו, השדרן מדבר אל מיקרופון, שהופך את גלי הקול לגלים אלקטרומגנטיים(אני מניח), שמשודרים בתדירות מסוימת ונקלטים על מקלטים שמכוונים לקלוט גלים אלקטרומגנטיים בתדירות שהמשתמש בוחר(מספרי התחנות, לדוג' 91.8 FM) ואז הגלים האלקטרומגנטיים מומרים חזרה לגלי קול. קודם כל, אשמח לדעת אם התהליך שציינתי נכון. שנית, רציתי לדעת איך עובד התהליך של הפיכת גל קול לגל אלקטרומגנטי וההפך. בנוסף, אם אנחנו כבר בנושא, אשמח לדעת איך עובד טלפון סלולרי. כאשר אני מחייג מספר, נשלח גל אלקטרומגנטי לאנטנה הסלולרית הקרובה, אך משם כיצד הגל מגיע למכשיר הסלולרי אותו אני מחפש? בנימה אישית יותר, גיליתי את הפורום הזה אתמול אחרי שהמון זמן חיפשתי מקום בו אפשר יהיה לשאול שאלות בפיזיקה ולקבל תשובות מלומדות