שאלה בנושא בקרת הפעלה של רכבות

מצב
הנושא נעול.

urielp

New member
שאלה בנושא בקרת הפעלה של רכבות

שאלה בנושא בקרת הפעלה של רכבות
הבנתי שכל האחריות על המסילות הינה על מרכז הבקרה, ואילו לנהג נותר רק להאט או להאיץ, הכל על פי הרמזורים והאיתותים. האם ישנה בקרה שמא הנהג אכן עצר את הרכבת ולא חלילה המשיך בנסיעה ופגע ברכבת אחרת? מהי אותה מערכת בקרה על פעולות הנהג? האם ניתן לשלוט בקטר מרחוק? (לדוגמא - הנהג חטף חלילה התקף, לא עלינו) - האם ניתן להשתלט על הקטר?
 
בקרה על נהג הרכבת

שאלה בנושא בקרת הפעלה של רכבות
הבנתי שכל האחריות על המסילות הינה על מרכז הבקרה, ואילו לנהג נותר רק להאט או להאיץ, הכל על פי הרמזורים והאיתותים. האם ישנה בקרה שמא הנהג אכן עצר את הרכבת ולא חלילה המשיך בנסיעה ופגע ברכבת אחרת? מהי אותה מערכת בקרה על פעולות הנהג? האם ניתן לשלוט בקטר מרחוק? (לדוגמא - הנהג חטף חלילה התקף, לא עלינו) - האם ניתן להשתלט על הקטר?
בקרה על נהג הרכבת
מאוד בקצרה (אני משוכנע גם שגיורא ישמח להרחיב בנושא): בתאי הנהג המודרניים של רכבת ישראל ישנו מתקן הנקרא באנגלית Dead Man's Device ומטרתו היא בדיוק להשגיח על עירנותו של הנהג - אם הנהג לא מבצע פעולה מסוימת כל פרק זמן נתון (לדוגמה - לחיצה על דוושה כל דקה) הוא מקבל התרעה ולאחריה מופעלת בלימת חירום. ברכבת ישראל מותקנת גם מערכת Indusi (קיצור של Induktive Sicherung) שמטרתה לזהות תנועה של רכבת שלא בהתאם למצב האיתות והגבלת המהירות במקום, אולם סמכויותיה מוגבלות יחסית - אפילו אם נהג עבר באדום והמערכת 'רוצה' לעצור את הרכבת, הוא יכול לעקוף אותה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה