שאלה בנושא בידוד ואקוסטיקה

שאלה בנושא בידוד ואקוסטיקה

יש לי מקלט מתחת לאדמה, אבל מעליו יש דירת שכנים. השכנים טוענים שעובר אליהם רעש וגם האקוסטיקה הפנימית במקלט גרועה מאוד. עפ"י המאמרים שקראתי כאן, נשמע לי שהטק-סאונד תהיה טובה ותקטין מאוד את הרעש, אם אתלה אותה על התקרה ואולי גם על הקירות. השאלה שלי היא האם יש כאן מישהו שמשתמש ביריעה הזו או בסונקס, ויכול להמליץ לי?
 

OmriZ

New member
יש כמה דברים

אני אישית לא משתמש בשני הדברים שהעלת אבל יש לי ידע נרחב אחרי שבדקתי את הנושא למקלט אצלי ביישוב. 1. יש הבדל גדול בין אקוסטיקה לאיטום- בעיקרון אין קשר ביניהם, כלומר יכול להיות לך מקלט מבודד אבל עם אקוסטיקה נוראית, ויכול להיות לך במקלט אקוסטיקה נהדרת אבל עם זליגות סאונד החוצא, ויש את המצב המושלם שיש סאונד מעולה ולא בורח החוצה. 2. כדי ליצור אקוסטיקה או במונח הנכון (אקוסטיקה- תורת הקול) מניעת הידהוד או מניעת תהודה יש לשים ספוגים אקוסטיים לרוב במקומות מסויימים, בגדלים וצורות שונים על מנת להגיע לתוצאה הכי טובה, אבל אפשר להסתפק בלשים גם על התקרה וגם קצת על הקירות בגובה האוזניים. אין ספק שכאשר תהיה לך אקוסטיקה טובה יותר עוצמות הסאונד בחדר ירדו פלאים ויש סיכוי שפחות יברח החוצה. 3. כדי למנוע בריחת הקול יש לבדוק מאיפה הוא בורח, דלתות, חלונות, חורי אוורור וכד'. אותם יש לאטום עם חומרים יעודיים בעלי מסה גדולה, בד"כ כדי לאטום חדר בונים קירות כפולים, דלתות כפולות או חלונות כפולים.. שלא תבין לא נכון, אם תשים ספוגים או את היריעה הזאת, זה יקטין אתהעוצמה וגם יקטין את בריחת הקול החוצה, אבל לא ימנע אותה לחלוטין! מקווה שעזרתי.
 
עזרת מאוד, אבל עוד שאלה קטנה

איך אני בודק בדיוק מאיפה בורח קול? ושנית, מה אתה עשית כדי שלא יברח קול אצלך במקלט?
 

OmriZ

New member
תשובות תשובות....

1. איך אני בודק מאיפה הקול בורח- די פשוט, לוקחים חבר שיתופף על המערכת (אם אין מישהו לעזרה אפשר לשים מערכת בפול ווליום בתוך במקלט) סוגרים את כל הפתחים ויוצאים לסיבוב מחוץ למקלט, תנסה לבדוק מאיפה יוצאים הקולות תבדוק בעיקר בחלונות, בדלת, וכו'. גך תדע מאיפה פחות או יותר בורח הצליל, כל מקום שיצא ממנו אוויר גם יצא ממנו צליל! אצלנו במקלט עיקר בריחת הצלילים היית מחורי האוורור של המקלט ולא מהדלת או החלונות שדווקא היו אטומים למדי. 2. מה עשיתי, ת'אמת שכלום, המלחמה קצת תקעה אותי ולא נסיתי לשכנע את היישוב להשקיע מזה כסף. כדי לסתום את חורי האוורור צריך לשים משהו בעל מסה גדולה בתוך החורים, או לסתום את הפתחים עם משהו (גבס, ברזל וכו'), אבל יש גם שיטה אחרת, שכן אם תסתום את החורים לא יהיה אוויר- שמים "וונטה" אם אתה יודע מזה, מאוור שבמקום להוציא אוויר מהמקלט לשים אותו הפוך שיכניס אוויר למקלט (שמים אותו בתוך הצינור) ככה האוויר כמעט ולא יוצא מחורים, וכך הצלילים לא יוצאים מהחורים... פשוט מאוד. הדלת במקלט היית מפלדה עבה שהיה לה גומי בקצוות ככה שהיא הייתה אטומה למדי. כנ"ל לגבי החלונות, היה גם חלון אלומיניום רגיל וגם חלון פלדה ככה שזה היה מצויין. הבעיה הכי גדולה של המקלט היית הדהוד מטורף במקלט וככה גם היית מנגן ממש חזק כי לא היית שומע אף אחד, לכן הטיפול ספציפי במקלט הזה היה לשים ספוגים אקוסטיים על התקרה והקירות, זה היה הפתרון הזול יחסית, אבל שייתן את התמורה הטובה היותר לכסף שכן המקלט הוא לא אולפן הקלטות.
 
למעלה