שאלה בנושא ארה"ב

BrokenLight

New member
שאלה בנושא ארה"ב

ראיתי שקיימות שאלות העוסקות במאפייני המהגרים. האם מה שכתוב בסיכום מהאתר מספיק כדי לענות על שאלה כזו או שצריך להרחיב יותר? באופן כללי, הסיכום מעולה אך יש קטעים שנראים לי מתומצתים מדי, כמו מאפייני המהגרים, או תהליכי האמריקניזציה שעברו על המהגרים, שחלקו כתוב רק בנקודות. השאלה אם זה מספיק? *אני חייבת לציין שאני לומדת רק מהסיכום כי אני רק מתחילה ללמוד היום (ומקווה לטוב), לכן חשוב לי לדעת שהוא מפורט מספיק. תודה רבה!
 
נראה לי שרוב חברי הפורום יסכימו - ללמוד מהספר

הסיכום של ארה"ב מתומצת מדיי בחלקים מסוימים. אם אין לך את הספר לפחות מעוד סיכומים או תשובונים של גבע.
 
הפרק השלישי על הניו דיל וגם האחרון דיי טובים.

כל מקרה אני ממליצה ללמוד לפי נושא, ללמוד את כל מה שישי עליו בספר ואז להעזר בסיכום ופשוט לעבור כמה פעמים ולנסות לזכור כמה שיותר. קחי בחשבון שאנחנו כבר כמה ימים לפני הבגרות אין טעם להכין סיכומים חדשים שיגזלו את רוב זמנך ולא ישמשו ללמידה עתידית. זה השני סנט שלי ! בהצלחה!
 

BrokenLight

New member
אוקיי, תודה לך

נראה לי שאני אלמד את גטו קרקוב היום שעליו יש לי סיכום מפורט ביותר ומחר אחליט מה עושים עם ארה"ב.. :) או שאחליף נושא.
 
סיכום נושא הסיכום על ארה"ב

הסיכום מכסה את החומר ומבוסס ישירות על תכנית הלימודים. הסיכום כולל את כל הפרקים הנכללים בתכנית הלימודים. נכון, רוב הפרקים בסיכום אמנם מתבססים על הספר הישן (אך גם על מקורות נוספים ואיכותיים), אך יש לזכור שהעובדות עצמן לגבי הנושאים הללו לא ממש השתנו ובשנים האחרונות תלמידים רבים השתמשו בסיכומים על ארה"ב והגיעו להישגים יפים. הספר של פלורסהיים לא סותר את התכנים בספר הישן (על חלקם הוא אפילו מתבסס) אלא רק מוסיף/מעדכן/עורך מחדש. מובן, שלמידה המשלבת את הספר שאליו מכוון משרד החינוך (פלורסהיים) עם הסיכומים המתכון האידיאלי. בנוסף, ללמידה טובה, כדאי, בעיני, לתרגל גם מענה על שאלות מבגרויות או מקורות אחרים.
 

BrokenLight

New member
השאלה אם הסיכום לא מתומצת מדי בחלקים מסויימים

זו ההתלבטות הכי גדולה שלי בשאלה אם להתבסס עליו או לא..
 
הסיכום

ברוב המקומות, הסיכום נותן מענה די מלא לטעמי ולעתים אף יותר מכך (כלומר במקומות מסוימים הוא נותן מענה כשהספר לא). עם זאת, בואי נזכור שכשמו כן הוא "סיכום" ולכן הוא מיועד בעיקר לשלב האחרון של הלמידה, אחרי שמכירים את הנושא יותר לעומק באמצעות הספרים המיועדים והמומלצים. אחזור על ההמלצה הקבועה שלי - לשלב. שלב ראשון - הספר, שלב שני - הסיכום.
 
למעלה