שאלה בנושא אכילה ורזון-מוטרדת

pisikusha

New member
שאלה בנושא אכילה ורזון-מוטרדת

שלום חברי פורום יקרים , ככל שאני מנסה לגוון ולמצוא מאכלים לתאמה,עדיין היא אוכלת מעט מאוד(בת 87,חצי שניצל קטן וכף קוסקוס נחשב להישג בארוחת צהריים). אתמול כשהרמתי אותה מהכיסא הבחנתי שעצמות הגב שלה בולטות מתמיד ,והרגלייםוהידיים מאוד רזו. 1.האם העדר תיאבון הוא חלק מהמחלה הדימנטית? 2.אולי מה שהיא אוכלת לא נספג או מתעכל בגוף? מה עלי לעשות,והאם יש מה לעשות?(אני מאכילה אותה לעיתים גם באנשור) תודה מראש לתגובתכם פיסיקושה
 

רון ו

New member
בדיקות דם לפחות

וכדאי בדיקות הדמיה. אני מאחל ומקווה שלא ימצאו כלום. רופא שבדק את אמי הסביר שירידה דרסטית במשקל ובתאבון היא או מסכרת או סרטן חלילה. מעבר לעובדה שהאלצהימר גורם לאנשים לשכוח איך לבלוע ולאכול חשוב לשלול את האפשרויות הנ"ל.
 
לדעתי...

הפגיעה ביכולת לבלוע,גורמת להם לא לרצות לאכול, או לא לרצות להתמודד עם התוצאות של אי היכולת, אבל צריך לעקוף את זה עם אוכל נוזלי, גם בעלי ירד בצורה דרסטית כ - 20 ק"ג, ועכשיו התייצב במשקל הנוכחי, עם הדייסות והבלנדר, הלחץ דם נעלם, הסכרת נעלמה, ( היית אפילו מעל 400) בקיצור חזר 20 שנה אחורה בבדיקות הדם, עם בדיקות דם בסיסיות אפשר לוודא שאין שום חוסר בגוף מאי הרצון לאכול, תבקשי שיעשו לסבתא בדיקות בסיסיות ותראו איפה אתם עומדים...
 
שלום!!

מניסיוני, אני עברתי עם בעלי,בעיות בבליעה, ואז עברתי לאוכל נוזלי, תתחילי עם כל המעדנים שישנם, ותגווני לה, אפשר גם בבלנדר טחון, אני ממזמן הפסקתי להתעקש על אוכל מוצק, אל תכנעי לה, תני לה לאכול כל כמה דקות משהו , רק בסבלנות ובעיקשות.. דייסות למינהם וכו'... בהצלחה!!!
 
למזלי לא עברתי נסיון כזה אבל לדעתי זה נושא

טיפול דחוף לגסטרו ולפסיכוגריאטר. במצב שאת מתארת יותר חשוב לגרום לה לאכול מאשר לעשות ספקולציות אם המקור אלצהיימר או משהו יותר "טוב".
 
כשהתחילה הבעיה..

לא חיפשתי את הרגלים , מאיפה היא נובעת, וגם בשלב הראשון לא עניין אותי, אותי עניין שלא יהייה רעב, מצד אחד, ומצד שני שיקבל את כל הקלוריות שאפשר לתת, גם לא התייחסתי כ"כ לסכרת, וכל זה על דעת עצמי, אח"כ כמובן שהרופאה הסכימה איתי, ההגיון עבד.. ונתתי שמנת %9 , מיליקי ועוד שטויות, וברוך השם, התאזנו, ויודעים אחרי כמה ניסיונות מה כן ומה לא, והחיים נכנסים לרוטינה... עד הפעם הבאה.
 
../images/Emo24.gifניצה'לה נעשת אלופה בפורום

עשית התמחות על אישך את יכולה להיות כבר אחות של ד"ר אלצהיימר, כל הכבוד לך
 
זה לא אלצהיימר, זנ דימנציה,

באיידיש יש פתגם, אבל הבנתי שזאת לא התפוצה שלך לכן לא אצטט, אותו ח... רק בתפאורה אחרת..
 
לי אין שום ידע על טיב החיתולים

מה זה משנה איזה חיתולים ממלא זה נזרק אז למה שתזרקי יותר כסף ,
 
זה לא העניין,

המצב בלילה שהוא מרטיב את המיטה, ויוצא שאני מחליפה 2 -3 בלילה את המצעים והחיתול וזה משגע אותי, לא מזמן גמרתי עם ההחתלה , אני מקווה להלילה, כבר 3 פעמים. וזה העניין.
 

מיני7

New member
ספיגת חיתולים

מומלץ בליילה להשתמש בחיתול שהסימון שלו ( 5 כוכבים ) לעומת חיתולים ביום של ( 4 כוכבים )
 
אני משתמשת ב 5 כוכבים... ויחד עם זה

רואה מליוני כוכבים בשמיים, אני חושבת שעליתי על הבעיה, נעשה בלילה מחקר על זה....
 
../images/Emo24.gifניצה יש לי חברה מהתמיכה

באלצהיימר שהיא היתה קודם מחתלת בחיתול עם מדבקות בצדדים ועל זה מחתלת עם חיתול מכנס, תנסי בשורות טובות
 

נילי41

New member
ובנוסף, שמה סדיניה סופגת על הסדין

מתחת לתחת של החולה, וכך הצליחה להשיג מקסימום ספיגה בלילה.
 

קורנית

New member
לילה יבש

המטפלת שלנו עלתה על פטנט, רק שהוא יקר חיתול רגיל, ובתוכו חיתול מקופל לשניים, עם הצד הפנימי החוצה. ככה אין זליגה בכלל. זה טוב לאמא כששמים את החיתול השני מאחור, לא יודעת איך יהיה טוב לגבר.
 
לשימחתי...

פתחנו פה דיון על החתלה
עם זה לא היה מדובר ביקרים לו, זה היה הזוי ביותר, אבל כנראה החיים מעל לכל דימיון,, קיבלתי כמה רעיונות טובים שאתחיל לישם אותם, מבטיחה לא להשאיר אותכם ללא מסקנות.. כי הרי יש כאלה שעוד לא הגיעו לשלב הזה ואין חכם כבעל ניסיון, כשאגיע למסקנות סופיות אדווח איך הכי טוב... (ממש הזוי).
 
למעלה