שאלה בנושא "איזון" כמויות חלב.

  • פותח הנושא nk11
  • פורסם בתאריך

nk11

New member
שאלה בנושא "איזון" כמויות חלב.

יש לי שאלה של מתחילות....

הקטנים (בני 10 שבועות) התחילו בימים האחרונים לעשות לנו קצת נחת ולישון בלילה 6 שעות ברצף (טפו טפו שרק ימשיכו ככה!!!!
). ז"א שהם בעצם "מדלגים" על ארוחה אחת במהלך הלילה.
אבל- למרות השמחה הגדולה, אני כרגע לא באמת יכולה להינות מההתקדמות כי אני נשארת ערה/ שמה לעצמי שעון להתעורר כעבור 3 שעות, כדי לשאוב כמובן ולא "לאבד" את החלב שמצטבר בגוף עבור ההאכלה הזו (בחלב השאוב אני משתמשת למחרת כדי לעשות להם השלמות כי אין לי מספיק עדיין).
אחותי אומרת שאין צורך לעשות זאת כי ברגע שמדלגים על ארוחה אחת ויש יותר ביקוש בארוחות אחרות הגוף למעשה "מתאזן" ומייצר יותר חלב עבור הארוחות האחרות (שזה בדיוק מה שאני רוצה שיקרה...) אבל משום מה קשה לי להאמין בזה וקשה לי להאמין שהגוף שלי יהיה כ"כ חכם... ולכן אני עדיין קמה לשאוב ובעצם לא מצליחה ליהנות מהנס הזה של הימים האחרונים.
זה נשמע לי הגיוני מה שהיא אומרת, מה גם שברור לי שלישון 6 ששעות ברצף ייעשה גם מאוד טוב לתפוקת החלב שלי, אבל עדיין- מרגיש לי כאילו אני "מוותרת" על 100CC שאני יכולה לשאוב לטובת משהו שלא ברור לי אם יקרה בכלל. וקשה לי לוותר מבלי שאהיה בטוחה שהחלב הזה "יחזור" אלי (ואליהם) איכשהוא. להזכירכן, אני ממש לא שופעת חלב ונלחמת על כל טיפה של חלב אם שאני מצליחה לתת להם.

אז מה אתן אומרות מנסיונכן? האם כשהילדים "דילגו" על ארוחות מצאתן עצמכן עם יותר חלב לארוחות הבאות או שהחלב פשוט פחת ו "התמסמס" עם הזמן?
מה כדאי? להמשיך לשאוב? להפסיק וללכת לישון? (נחשו מה אני מעדיפה...)


תודה!
 

tryingitout

New member
מהנסיון הקצר שלי..

גם אני עם תאומים בני 10 שבועות :)
כשאני ישנה את ה 4-5 שעות רצוף, יוצא לי הרבה בשאיבה הבאה.. לא פי 2 אבל בהחלט משמעותית יותר. כמובן שבשאר היום אני מקפידה להמשיך להניק או לשאוב כל 3-4 שעות.
בקיצור בעיני תישני!! זה כל כך שווה את זה...
 
קסם ההנקה - מנפלאות הבריאה

בעיניי ומנסיוני ההנקה היא אחת ההוכחות שיש אלוהים... מנגנון כל-כך מבריק וחכם שהרבה פעמים קשה לנו להאמין בו בגלל הרצון שלנו להיות בטוחות, או לנסות לשלוט בכל מיני משתנים כמו פערי הזמן בין הארוחות, משך הארוחות וכו'.
אני מרגישה שההנקה לימדה אותי שיעור גדול בלהרפות מהנסיון לשלוט ולאפשר לעצמי להאמין, בבורא, בגוף שלי ובעיקר בתינוקות שלי ומתוך האמונה הזו לאפשר להם לינוק לפי דרישה. זאת אומרת שאם הם פותחים פער יותר גדול בלילה, הם ידאגו לצופף הנקות או לפני או אחרי וככה יעדכנו את הגוף לגבי כמויות החלב הנדרשות. מעבר לזה, תאפשרי לעצמך את הנאת השינה הזו כי אין ערבונות כמה זמן זה יימשך ככה !!
בהצלחה וכל הכבוד על מאמצי ההנקה וההענקה !
 

מטית

New member
לא ציינת אם את שואבת או מניקה בשאר הזמן

אם את שואבת, אין לי מושג מה התשובה הנכונה
אם את מניקה, את מציינת דאגה שאני לושבת אין אמא שלא חוותה, וכן, מוזר לשחרר ולתת לטבע לעשות את שלו, אבל באמת זה עובד.
גם בהריון לא יתה לנו שליטה והם גדלו בתוכנו, ןגם בהנקה הקסם עובד טוב מאוד אם לא נפריע לו עם השטויות שלנו...
 

nk11

New member
אני בעיקר מניקה

אבל משתדלת לשאוב גם במקביל- פעמיים- שלוש ביום, גם כדי לנסות להמשיך להגביר ייצור וגם כי לקטנה אני נותנת לפעמים בקבוקים שאובים (היניקה שלה הרבה פחות יעילה ובימים מסוימים היא ממש סרבנית אז אני משתדלת שיהיה לי שאוב בשבילה).
מאז שהתחילו לישון את ששת השעות האלו-זו הזדמנות מצויינת בשבילי לשאוב לה (במהלך היום מאוד קשה לי להגיע לשאיבות). למרות שאני מאמינה שאם יהיה לי יותר חלב בכל הנקה אני אצטרך פחות לשאוב כי גם יהיה לה קל יותר לינוק...

בכל מקרה, טוב לדעת שאני לא היחידה עם החרדות האלו. אני מבינה מהתשובות שלכן שזה אכן קורה. נקווה שאצליח להתגבר על החששות וללכת לישון כמו שצריך!

שיהיה שבוע טוב!
 

מטית

New member
לא ציינת אם את שואבת או מניקה בשאר הזמן

אם את שואבת, אין לי מושג מה התשובה הנכונה
אם את מניקה, את מציינת דאגה שאני לושבת אין אמא שלא חוותה, וכן, מוזר לשחרר ולתת לטבע לעשות את שלו, אבל באמת זה עובד.
גם בהריון לא יתה לנו שליטה והם גדלו בתוכנו, ןגם בהנקה הקסם עובד טוב מאוד אם לא נפריע לו עם השטויות שלנו...
 
איזון כמויות

הי

אז ככה..
מה שאחותך אמרה - נכון חלקית.
כלומר - כשתינוק יונק הנקה מלאה הוא מתאזן עם הגוף והגוף מייצר עבורו את מה שצריך. אבל - אם זו לא הנקה מלאה ומעורבות גם שאיבות -זה כבר קצת שונה.
זה גם תלוי בגיל התינוק. אצל תינוק קטן זה לא בדיוק כך.
כשעוברות שש שעות שבהן החזה לא רוקן - הגוף מקבל איתות שיש פה ירידה בביקוש ומוריד את ההיצע. וזה בדיוק ההיפך ממה שאת רוצה שיקרה.
אני ממש לא בטוחה שהפסקה של שש שעות בגיל 10 שבועות לא תגרום לך ירידה בכמות החלב.
מה שכן - מי כמוני מבין את הצורך בקצת שינה..
אז מה שאת יכולה לנסות זה - לשאוב ו/או להניק לפני השינה ומייד כשאת מתעוררת,
מה דעתך ?

כמה שאיבות את שואבת במהלך היממה ? וכמה הנקות ?
 

nk11

New member
איזה מזל שראיתי את ההודעה שלך בזמן...

בדיוק עמדתי לנסות הלילה לא לשאוב. מזל ששמתי לב שענית לי...

אז ככה-
אני מניקה לפי דרישה את שניהם. מינימום של 7הנקות ביום (כפול שתיים כמובן)- כל 3 שעות מלבד השש האלו בלילה. לרוב יש הרבה יותר הנקות כי הבן מסרב בכל תוקף לקחת תמ"ל (זה החמיר בימים האחרונים) ולכן כשהוא לא שבע הוא דורש שוב כעבור שעה וכעבור עוד שעה ועוד שעה, עד שמתייאש ומסכים לקחת קצת תמ"ל. הלוואי והיה לי מספיק בשבילהם ולא הייתי צריכה להוסיף אבל אין לי. הבת יותר גמישה עם התמ"ל ולכן לרוב יונקת מידי2.5-3 שעות.
השאיבות מאוד לא עקביות אצלי. זה בא והולך בתקופות ובעיקר תלוי אם יש לי עזרה או אם אני לבד איתם. בנוסף, יש גם תקופות שהבת יונקת פחות טוב ואז חשוב לי לשאוב לה ולתת בקבוקים שאובים. בכל מקרה אני לרוב לא מצליחה להגיע ליותר מ-3-2 שאיבות ביום.
עכשיו בשבוע האחרון של ששת שעות השינה, אני עושה באופן קבוע 2 שאיבות אחרי שהם הולכים לישון וכך יש לי 2 בקבוקים שאובים בשבילה עבור יום המחרת.
מה שכן, שמתי לב שכאשר הם קמים אחרי ששת השעות האלו, הם יותר רעבים ואז אין לי מספיק בשבילם (כי אני שואבת הרי...) ולכן חשבתי היום לנסות לא לשאוב. אבל בינתיים הצלחת קצת להפחיד אותי, אני ממש לא רוצה שהגוף יחשוב שיש ירידה בביקוש... ולכן שאבתי שעתיים אחרי ההאכלה האחרונה ולא מתכננת לשאוב פעם נוספת. אני אני אתן לציצי להתמלא 4 שעות (ואשן בהן!!) ואני מקווה שזה יספק אותם בהאכלה הבאה...

אעדכן בהמשך איך זה מתקדם...
תודה!!!
 
למעלה