שאלה בנוע לזיהום אוטובוסים

מצב
הנושא נעול.
עלותם של אוטובוסים היברידיים גבוהה מאוד

מישהו יכול להסביר לי למה אין יותר אוטובוסים היברידים?
המטרונית למשל הביאה כמה כאלה לניסוי ולא ברור מה עלה בניסוי הזה...
גם בדן ובאגד היו ניסויים וגם שם לא ברור מה קרה...
&nbsp
למה מדינת ישראל מתעקשת לא לצעוד לכיוון של רכבים היברידיים?
&nbsp
ושאלה נוספת, למה אין אוטובוסים שמונעים בגז טבעי?
עלותם של אוטובוסים היברידיים גבוהה מאוד
ובתנאי ההפעלה הנוכחיים, ככל הנראה לא שווה להפעילם.
באשר לאוטובוסים ממונעי גז, הרי שעד כה המשרד לביטחון פנים טירפד כל נסיון לייבא כאלו מסיבות בטחוניות. לאחרונה נערך ניסוי (נוסף) שהפריך את החשש, אך טרם הוחלט על הצטיידות שכזו.
 

איטלקי8

New member
אז בשביל מה עושים ניסויים באוטובוסים היברידים?

עלותם של אוטובוסים היברידיים גבוהה מאוד
ובתנאי ההפעלה הנוכחיים, ככל הנראה לא שווה להפעילם.
באשר לאוטובוסים ממונעי גז, הרי שעד כה המשרד לביטחון פנים טירפד כל נסיון לייבא כאלו מסיבות בטחוניות. לאחרונה נערך ניסוי (נוסף) שהפריך את החשש, אך טרם הוחלט על הצטיידות שכזו.
אז בשביל מה עושים ניסויים באוטובוסים היברידים?
מה הטעם בלעשות ניסוי באוטובוס שמלכתחילה העלות שלו גבוהה מידי?
ומה הטעם להבטיח לתושבים שבעתיד תהייה הצטיידות נוספת באוטובוסים היברידים? (להלן הבטחות בקשר למטרונית).
 

olli3

New member
מנהל
שאת המסקנות האלו מגלים בעיקר לאחר הפעלתם ותפעולם השוטף

אז בשביל מה עושים ניסויים באוטובוסים היברידים?
מה הטעם בלעשות ניסוי באוטובוס שמלכתחילה העלות שלו גבוהה מידי?
ומה הטעם להבטיח לתושבים שבעתיד תהייה הצטיידות נוספת באוטובוסים היברידים? (להלן הבטחות בקשר למטרונית).
שאת המסקנות האלו מגלים בעיקר לאחר הפעלתם ותפעולם השוטף
לאורך זמן.
&nbsp
לכן הם נקראים "אוטובוסים בניסוי". אם הניסוי מצליח, יש הצטיידות ברכש. אם לא - לא.
 

איטלקי8

New member
מחיר האוטובוס ידוע לפני הניסוי.

שאת המסקנות האלו מגלים בעיקר לאחר הפעלתם ותפעולם השוטף
לאורך זמן.
&nbsp
לכן הם נקראים "אוטובוסים בניסוי". אם הניסוי מצליח, יש הצטיידות ברכש. אם לא - לא.
מחיר האוטובוס ידוע לפני הניסוי.
הניסוי מטרתו רק לראות אם האוטובוס מתאים לשירות כאן.
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
כן, אבל מה הפרט השולי של טיפולים? בלאי? תקלות וכו'?

מחיר האוטובוס ידוע לפני הניסוי.
הניסוי מטרתו רק לראות אם האוטובוס מתאים לשירות כאן.
&nbsp
כן, אבל מה הפרט השולי של טיפולים? בלאי? תקלות וכו'?
אהה, זה לא פרט שולי, זה מה שחשוב ברכב ציבורי. שהוא יהיה אמין, שלא יתקלקל חדשות לבקרים, שעלויות הטיפול בו לא תהיינה גבוהות וכו' וכו'.
&nbsp
זה שיש תג מחיר לאוטובוס, לא אומר שאתה יודע כמה תבזבז עליו בשוטף אל מול אוטובוס אחר שגם לו יש תג מחיר.
 

בישגד

New member
לפי דעתי רוב הניסויים האלה זה כדי שיוכלו להגיד ניסינו

כן, אבל מה הפרט השולי של טיפולים? בלאי? תקלות וכו'?
אהה, זה לא פרט שולי, זה מה שחשוב ברכב ציבורי. שהוא יהיה אמין, שלא יתקלקל חדשות לבקרים, שעלויות הטיפול בו לא תהיינה גבוהות וכו' וכו'.
&nbsp
זה שיש תג מחיר לאוטובוס, לא אומר שאתה יודע כמה תבזבז עליו בשוטף אל מול אוטובוס אחר שגם לו יש תג מחיר.
לפי דעתי רוב הניסויים האלה זה כדי שיוכלו להגיד ניסינו
אבל זה לא מתאים לתנאים הso-called ייחודיים פה ולכן נמשיך לקנות מה שבא לנו.
ספציפית לגבי אוטובוסים היברידיים לדעתי בכל מקרה לא יקנו כאלה כי הם לא "מטוסים" כמו שאוהבים בארץ
 

איטלקי8

New member
אם בכל העולם זה לא מתקלקל ורק כאן מוצאים סיבות למה זה לא טוב

כן, אבל מה הפרט השולי של טיפולים? בלאי? תקלות וכו'?
אהה, זה לא פרט שולי, זה מה שחשוב ברכב ציבורי. שהוא יהיה אמין, שלא יתקלקל חדשות לבקרים, שעלויות הטיפול בו לא תהיינה גבוהות וכו' וכו'.
&nbsp
זה שיש תג מחיר לאוטובוס, לא אומר שאתה יודע כמה תבזבז עליו בשוטף אל מול אוטובוס אחר שגם לו יש תג מחיר.
אם בכל העולם זה לא מתקלקל ורק כאן מוצאים סיבות למה זה לא טוב
זה אומר דרשני.
&nbsp
העצה שלי במקרה כזה היא תחליפו את המוסך ואת העובדים בו.
לא יכול להיות שרכב נחשב אמין מאוד בכל מדינות העולם ורק בארץ הוא נכנס למוסך על תקלות מרובות.
אם היה כך, החברה המייצרת אותו הייתה קורסת.
&nbsp
לי זה נראה יותר כמו נסיון פשוט להראות כאילו מנסים להתחדש.
 

olli3

New member
מנהל
זו קביעה מחקרית? אתה משווה גם תנאי כביש ותנאי מזג אוויר?

אם בכל העולם זה לא מתקלקל ורק כאן מוצאים סיבות למה זה לא טוב
זה אומר דרשני.
&nbsp
העצה שלי במקרה כזה היא תחליפו את המוסך ואת העובדים בו.
לא יכול להיות שרכב נחשב אמין מאוד בכל מדינות העולם ורק בארץ הוא נכנס למוסך על תקלות מרובות.
אם היה כך, החברה המייצרת אותו הייתה קורסת.
&nbsp
לי זה נראה יותר כמו נסיון פשוט להראות כאילו מנסים להתחדש.
זו קביעה מחקרית? אתה משווה גם תנאי כביש ותנאי מזג אוויר?
אם לתח"צ בישראל תהיה תשתית כבישים כפי שיש במדינות רבות באירופה, הבלאי יהיה פחות מואץ בישראל. החום בישראל גם משפיעה על הבלאי המואץ של הרכב, זה אל חדש. לא סתם מכוניות אירופאיות לא נתפסות כאמינות במדינת ישראל ובאירופה הן מצליחות לא רע, הן פשוט לא הכי מותאמות לאקלים חם.
 

איטלקי8

New member
מי דיבר רק על אירופה?

זו קביעה מחקרית? אתה משווה גם תנאי כביש ותנאי מזג אוויר?
אם לתח"צ בישראל תהיה תשתית כבישים כפי שיש במדינות רבות באירופה, הבלאי יהיה פחות מואץ בישראל. החום בישראל גם משפיעה על הבלאי המואץ של הרכב, זה אל חדש. לא סתם מכוניות אירופאיות לא נתפסות כאמינות במדינת ישראל ובאירופה הן מצליחות לא רע, הן פשוט לא הכי מותאמות לאקלים חם.
מי דיבר רק על אירופה?
כי בסין לא חם? בברזיל לא חם? במערב ארה"ב קר?
&nbsp
תגיד מה שתגיד, זה חשוד שכל הזמן נכשלים כאן ניסויים של רכבים היברידים. לא יכול שלא לתהות מי מרוויח מזה שהרכבים הללו נכשלים.
 
מה זה כל הזמן? כולה ניסו 2 דגמים

מי דיבר רק על אירופה?
כי בסין לא חם? בברזיל לא חם? במערב ארה"ב קר?
&nbsp
תגיד מה שתגיד, זה חשוד שכל הזמן נכשלים כאן ניסויים של רכבים היברידים. לא יכול שלא לתהות מי מרוויח מזה שהרכבים הללו נכשלים.
מה זה כל הזמן? כולה ניסו 2 דגמים
כשאחד מהם אפילו נרכש למטרונית (הפיליאס).
 

נתנאל531

Well-known member
לגבי גז טבעי, יש אפשרות לתדלוק במתנול

מישהו יכול להסביר לי למה אין יותר אוטובוסים היברידים?
המטרונית למשל הביאה כמה כאלה לניסוי ולא ברור מה עלה בניסוי הזה...
גם בדן ובאגד היו ניסויים וגם שם לא ברור מה קרה...
&nbsp
למה מדינת ישראל מתעקשת לא לצעוד לכיוון של רכבים היברידיים?
&nbsp
ושאלה נוספת, למה אין אוטובוסים שמונעים בגז טבעי?
לגבי גז טבעי, יש אפשרות לתדלוק במתנול
שהדרך העיקרית להפקתו היא מגז טבעי, הוא מקביל בביצועיו לסולר, אך מזהם פחות. יתכן ובשנים הקרובות יוקם בישראל מפעל ליצור מתנול מגז טבעי, ואז נראה יותר ויותר רכבים שעוברים מסולר למתנול.
&nbsp
אגב, חברת החשמל כבר עשתה מעבר כזה, והחלה להשתמש במתנול במקום בסולר בטורבינות קטנות להפקת חשמל. בינתיים מדובר בהיקפים זניחים למדי ביחס ליצור החשמל הכללי.
 

איטלקי8

New member
למה זניחים? להבנתי בחדרה ובאשקלון משתמשים רק בגז טבעי

לגבי גז טבעי, יש אפשרות לתדלוק במתנול
שהדרך העיקרית להפקתו היא מגז טבעי, הוא מקביל בביצועיו לסולר, אך מזהם פחות. יתכן ובשנים הקרובות יוקם בישראל מפעל ליצור מתנול מגז טבעי, ואז נראה יותר ויותר רכבים שעוברים מסולר למתנול.
&nbsp
אגב, חברת החשמל כבר עשתה מעבר כזה, והחלה להשתמש במתנול במקום בסולר בטורבינות קטנות להפקת חשמל. בינתיים מדובר בהיקפים זניחים למדי ביחס ליצור החשמל הכללי.
למה זניחים? להבנתי בחדרה ובאשקלון משתמשים רק בגז טבעי
היו על זה כתבות.
 

darkshadow1

New member
דווקא בשתי תחנות החשמל האלה משתמשים בפחם.

למה זניחים? להבנתי בחדרה ובאשקלון משתמשים רק בגז טבעי
היו על זה כתבות.
דווקא בשתי תחנות החשמל האלה משתמשים בפחם.
אבל הן דווקא החריגות- כ-60% מכושר היצור של חברת החשמל הוא מגז טבעי (30% מפחם, 10% מסולר).
 

איטלקי8

New member
אמממ

דווקא בשתי תחנות החשמל האלה משתמשים בפחם.
אבל הן דווקא החריגות- כ-60% מכושר היצור של חברת החשמל הוא מגז טבעי (30% מפחם, 10% מסולר).
אמממ
ייצור החשמל בשנת 2010 לפי סוגי דלקים:
פחם כ-61%, מזוט כ-0.9%, גז טבעי כ-36.6%, וסולר כ- 1.5% (נתוני דצמבר 2010).
&nbsp
מתוך אתר חברת החשמל.
 

נתנאל531

Well-known member
לא מדובר על היחידות הגדולות

למה זניחים? להבנתי בחדרה ובאשקלון משתמשים רק בגז טבעי
היו על זה כתבות.
לא מדובר על היחידות הגדולות
שפועלות על פחם / גז טבעי, אלא על יחידות יצור קטנות יחסית, שמשמשות בעיקר להגדלה מהירה של יצור החשמל במקרה של נפילה פתאומית של יחידת יצור גדולה. יחידות אלו ('טורבינות גז סילוניות') פועלות על סולר יקר ומזהם, ומשתמשים בהם במידה מצומצמת מאוד רק במידת הצורך (בגלל נצילות נמוכה + סולר יקר = עלות יצור חשמל גבוהה מאוד).
&nbsp
חלק מהיחידות האלו הוסבו להפעלה במתנול במקום בסולר, אך מדובר על הפעלה בהיקפים זניחים מאוד, בהשוואה ליחידות היצור הגדולות הפועלות על פחם / גז טבעי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה