שאלה בנוגע ל Bike ולסיד

CrazySheep1

New member
שאלה בנוגע ל Bike ולסיד

ממש לפני דק' פייפר יתנגן אצלי במערכת, ותוך כדי שאני שוכב על המיטה ואני שומע את Bike , פתאום מצאתי איפשהו בדימיון שלי (אולי) קשר בין הבית הזה: " I know a mouse he hasn't got a house I don't know why I call him Gerald He's getting rather old but he's a good mouse " לכל מיני איזכורים של השדרים במרתון פינק פלויד, על סיד. כמו, שהוא חשב שהוא בננה ומקפלים אותו, שהוא ישב על עץ עם ציפור....השפעות של סמים נגיד. עכשיו השאלה.. האם גם אז (כשפייפר נכתב) סיד לקח סמים? או שכבר אז הוא סבל מאיזשהו משהו (שאין לי מושג איך הוא מוגדר)...? או... שזה פשוט בית בשיר שאין מאחוריו שום דבר "נסתר" והוא פשוט אותנטי (נגיד) ? כל הסיפור הזה על העכבר בלי הבית, ושאין לו מושג למה אבל הוא קורא לו ג'רלד.. זה נורא מזכיר..
 
בוא נבהיר משהו קודם כל

סיד לא חשב שהוא בננה. הוא לא ישב על עץ עם ציפור. אלו שטויות. חבל שניתן לזה בכלל זמן אוויר, אבל כנראה שזה מה שיש. שנית, סיד בארט היה כותב את bike, עם או בלי סמים. זה חלק מהיצירתיות שלו, מהעולם שבו תמימות ילדותית וסיוטים שמשו בערבוב. השיר הרי נכתב מנקודת מבט של ילד, בן 8 לערך. אתה יכול לקרוא עוד על השיר בפרוייקט השירים שלנו, במאמרי הפורום.
 

CrazySheep1

New member
אוקי

זה הרבה יותר ברור עכשיו. ושאלה אולי קצת יותר ספציפית באותו הקשר... האם אפשר למצוא את הקשר בין הבית הזה (שציטטתי בהודעה הראשונה. ובכלל בשירים של סיד) לבין השיגעון שלו? האם יש שירים שבהם סיד מספר בהם על עצמו (ישירות, או בעקיפין), על הרגשות שלו ועל מה עובר במוחו? הוא משתף בזה? תודה
 
כמובן, כל השירים שלו הם איכשהו על עצמו

אבל מלבד השירים המאוחרים שלו, לא הייתי מחפשת "ראיות" לשגעון שלו בכל שיריו. Bike הוא אחד השירים המוקדמים שכתב. אם אתה מחפש דווקא את הנסיון שלו להתמודד, אומנותית, עם מה שקורה לו, הייתי ממליצה על שירים החל מ-Jugband Blues, וחלק מהשירים באלבומי הסולו שלו, למשל Dark Globe.
 

FunkyMonk

New member
שיר, בדיוק כמו Dark Globe

בכלל, The Madcap Laughs (אלבום), זה האלבום הכי מרגש שנוצר אי פעם.
 
למעלה