שאלה בנוגע לתשלום באפליקציה עבור ילד:

ofirbrill

New member
היי,
אני רוצה לנסוע ברכבת נסיעה חד פעמית עם ילד בן שש. (נטול טלפון חכם או רב קו). יש דרך לשלם על שנינו דרך הסמארטפון שלי?
חיפשתי בכל האתרים ולא מצאתי מלבד אולי להתקין שתי אפליקציות.
אשמח לשמוע אם למשהו יש רעיון.

תודה.
 

שמונו

New member
היי,
אני רוצה לנסוע ברכבת נסיעה חד פעמית עם ילד בן שש. (נטול טלפון חכם או רב קו). יש דרך לשלם על שנינו דרך הסמארטפון שלי?
חיפשתי בכל האתרים ולא מצאתי מלבד אולי להתקין שתי אפליקציות.
אשמח לשמוע אם למשהו יש רעיון.

תודה.
גם אם אפשרי באותה אפליקציה (לא בדקתי) זה יהיה בתעריף מבוגר
 

arseny92

Well-known member
מנהל
גם אם אפשרי באותה אפליקציה (לא בדקתי) זה יהיה בתעריף מבוגר

התחנה:
14. האם אפשר לשלם ביישומון גם על נסיעה של מישהו אחר?
אפשר לתקף ביישומון גם עבור נוסעת או נוסע אחרים בשימוש באוטובוס, המטרונית והכרמלית. כל תיקוף ייחשב כנסיעה בודדת והתשלום עליו יהיה על פי המחיר המלא בעד הנסיעה וללא הנחת 90 דקות. נוסע בעל פרופיל המזכה בהנחה (סטודנט, אזרח ותיק וכו'), המעוניין לתקף עבור נוסעים נוספים, יכול לעשות כן, אולם התשלום עבורם יהיה במחיר מלא, ללא הנחות וללא אפשרות לנסיעות מעבר. ברכבת לא ניתן לשלם על נוסע אחר.
רב-פס:

נסיעה ברכבת ישראל ובכרמלית​

  1. מגיעים אל התחנה, פותחים את האפליקציה ולוחצים על כפתור ״רכבת / כרמלית״.
  2. האפליקציה תזהה את תחנת העליה באופן אוטומטי, יש לאשר או לעדכן במידת הצורך.
  3. על המסך באפליקציה יופיע קוד QR. יש להציג את הקוד לקורא הכרטיסים בשער האוטומטי בכניסה לרכבת.
  4. עולים לרכבת ונהנים מהדרך.
  5. בסיום נסיעה, לוחצים על כפתור ״ירדתי מהרכבת״ במסך הראשי.
  6. האפליקציה תזהה באופן אוטומטי את התחנה אליה הגעת, יש לאשר או לעדכן במידת הצורך.
  7. על המסך באפליקציה יופיע קוד QR חדש. יש להציג את הקוד לקורא הכרטיסים בשער האוטומטי ביציאה מהתחנה.
לתשומת ליבך
  • בכרמלית יש לתקף רק בכניסה לתחנת הכרמלית בתהליך הדומה לזה של הרכבת. אין צורך לתקף ביציאה.
  • יש להקפיד ליצור באפליקציה כרטיס כניסה לרכבת וכרטיס יציאה מהרכבת גם אם השערים בתחנה פתוחים. ללא קבלת מידע זה לא נוכל לדעת מה היה מסלול הנסיעה שלך ונאלץ לחייב אותך בסכום המקסימלי היומי – 58.5 ₪.
  • אין צורך לתקף שנית במקרים בהם יש צורך להחליף רכבת או לעבור רציף במסגרת אותה הנסיעה.
  • ברכבת לא ניתן לשלם על נוסעים נוספים.
  • בדומה לרב-קו, לא ניתן לממש הסדר מעבר 90 דקות בשילוב עם רכבת.
את כרטיס הנסיעה הפעילה ניתן לראות במסך הראשי, ויש להציגו למבקר בעת ביקורת כרטיסים. באחריותך לוודא שהסוללה במכשיר תהיה מלאה למקרה וידרש ממך להציג אסמכתא לביקורת.
מוביט:
בדף אין אזכור על תיקוף נוסעים נוספים אך התמונות מעידות שלא ניתן

ANYWAY:
האם אפשר לצרף נוסעים נוספים לנסיעות שלי?

כן, ניתן לצרף נוסעים נוספים לנסיעות באוטובוס ובכרמלית (נוסעים שמצטרפים ישלמו מחיר רגיל, ללא הנחות). ברכבת ישראל בשלב זה לא ניתן לצרף נוסעים לנסיעה.


איך ילדים ונוער יכולים להשתמש באפליקציה?

ילדים עם טלפון חכם יוכלו להתקין את אפליקציית ANYWAY בטלפון האישי שלהם, להכניס כרטיס אשראי של ההורה/אפוטרופוס/ כל אדם המאשר להשתמש בכרטיסו. כל שצריך לעשות הוא להגדיר פרופיל "נוער מתחת לגיל 18", להוסיף את המסמכים הרלוונטיים ולנסוע באופן פשוט ונוח.
אז שתי אפליקציות, כאשר באפליקציה השניה לפרופיל של הילד מוגדר פרופיל נוער עד 18 ועם כרטיס אשראי של ההורה

בעייתי למי שיש לו יותר מ-3 ילדים כי יש רק 4 אפליקציות ואותה אפליקציה לא יכולה להיות מותקנת פעמיים על אותו מכשיר.
 
עד שלא יתנו הנחות באפליקציות גם לילדים, כדאי ושווה להחזיק רב קו לכל אחד מהילדים, אפילו אם זה לנסיעות פעם ב.
טרחה חד פעמית להצטלם והכל אבל זה נוח והכי משתלם.
 
נותנים הנחה אם הוגדר הפרופיל, אך משום שזה מתפרס על כל האפליקציה, זה בעייתי כי אז כל האפליקציה נחשבת של הילד
אה, לא ידעתי, סליחה. הייתי בטוח שהאפליקציות תומכות רק בפרופיל רגיל של מבוגר.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אה, לא ידעתי, סליחה. הייתי בטוח שהאפליקציות תומכות רק בפרופיל רגיל של מבוגר.
הן תומכות בכל פרופילי הנוסע, כפי שהרב-קו, מגישים מסמכים באפליקציה, מקבלים אישור פרופיל ונוסעים בהנחה, אך משום שהגדרת הפרופיל חלה על כל החשבון כולו שנכנס לאפליקציה, נוצרת בעיה - לאפליקציה אחת לא ניתן להכניס שני נוסעים ראשיים. לנוסע בודד יכולים להיות מספר פרופילים והוא יקבל את ההנחה הגבוהה ביותר, אך לא ניתן להכנס בשנית ולהחליף חשבון נוסע (לכלול באפליקציה אחת שתי חשבונות עם פרופילים שונים)
 

Ccyclist

Active member
הן תומכות בכל פרופילי הנוסע, כפי שהרב-קו, מגישים מסמכים באפליקציה, מקבלים אישור פרופיל ונוסעים בהנחה, אך משום שהגדרת הפרופיל חלה על כל החשבון כולו שנכנס לאפליקציה, נוצרת בעיה - לאפליקציה אחת לא ניתן להכניס שני נוסעים ראשיים. לנוסע בודד יכולים להיות מספר פרופילים והוא יקבל את ההנחה הגבוהה ביותר, אך לא ניתן להכנס בשנית ולהחליף חשבון נוסע (לכלול באפליקציה אחת שתי חשבונות עם פרופילים שונים)
מעניין, אז אם (ביום חמישי אחרי המגיפה) אני מסיע קבוצה הכוללת ילדים לאיזה חנה וסע כדי שלא להכנס ממש למרכזי הערים עדיף לי לוודא שלכולם יש רב קו ?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מעניין, אז אם (ביום חמישי אחרי המגיפה) אני מסיע קבוצה הכוללת ילדים לאיזה חנה וסע כדי שלא להכנס ממש למרכזי הערים עדיף לי לוודא שלכולם יש רב קו ?
אכן, המעוות שזה נשמע, אם רוצים שלכל הילדים תהיה הנחת פרופיל, זה או רב-קו עם פרופיל נוער (נוער יכול להתקבץ לתיקוף קבוצתי באוטובוס), או רב-קווים עם פרופילי נוער לכל ילד (ברכבת לא ניתן לקבץ תיקוף קבוצתי) או אפליקציה עבור כל ילד או מכשיר לכל נוסע (אם יותר מ 3 נוסעים עם פרופיל מיוחד) או לנסות כל מיני טריקים של להתקין את אותה אפליקציה מספר פעמים על אותו מכשיר (בתוך תאי חול שונים - app sandbox)
 

Ccyclist

Active member
אכן, המעוות שזה נשמע, אם רוצים שלכל הילדים תהיה הנחת פרופיל, זה או רב-קו עם פרופיל נוער (נוער יכול להתקבץ לתיקוף קבוצתי באוטובוס), או רב-קווים עם פרופילי נוער לכל ילד (ברכבת לא ניתן לקבץ תיקוף קבוצתי) או אפליקציה עבור כל ילד או מכשיר לכל נוסע (אם יותר מ 3 נוסעים עם פרופיל מיוחד) או לנסות כל מיני טריקים של להתקין את אותה אפליקציה מספר פעמים על אותו מכשיר (בתוך תאי חול שונים - app sandbox)
תיקוף קבוצתי מרב קו נוער אחד פותר את הבעיה. רעננה זוכה להרבה ביקורת בפורום אבל מי שגרים בטווח הליכה מאחוזה יכולים לחיות את רוב חייהם ברגל אז מדובר למעשה ברמת עירוניות שלא מצריכה שימוש תדיר בתח"צ ולכן אני לא בטוח שלכולם יש רב קו.

בגדול אני חושב לשלב רכב ותח"צ תדירה כמו רק"ל ירושלים או המטרונית במקום להכנס ממש לערים הגדולות. לפרברים או מיקומים מחוץ לערים אנהג, למרכזי הערים אני מעדיף שלא להכניס רכב אלא לשלב תח"צ.
 
למעלה