שאלה בנוגע לתיבת הילוכים

מצב
הנושא נעול.

barak67

New member
שאלה בנוגע לתיבת הילוכים

שאלה בנוגע לתיבת הילוכים
מצורפים 3 סוגי התה"ל בוולוו B12B , והשאלה מהם המספרים המצויינים כיחסי תמסורת, שהם בעצם יחסי העברה של הגיר? אני מניח שזה האורך של ההילוך אבל מה הם המספרים ומה הם אומרים? נדמה לי שהתיבה האמצעית-voith נמצאת גם ב NG363 ולמה לא מופיע בה ההילוך ראשון? ועוד שאלה יחס העברה ארוך הוא בעצם הילוכים קצרים? מקווה שלא סיבכתי יותר מידי...
 

גדדו

New member
X סיבובים בכנסה לתה"ל = סיבוב 1

שאלה בנוגע לתיבת הילוכים
מצורפים 3 סוגי התה"ל בוולוו B12B , והשאלה מהם המספרים המצויינים כיחסי תמסורת, שהם בעצם יחסי העברה של הגיר? אני מניח שזה האורך של ההילוך אבל מה הם המספרים ומה הם אומרים? נדמה לי שהתיבה האמצעית-voith נמצאת גם ב NG363 ולמה לא מופיע בה ההילוך ראשון? ועוד שאלה יחס העברה ארוך הוא בעצם הילוכים קצרים? מקווה שלא סיבכתי יותר מידי...
X סיבובים בכנסה לתה"ל = סיבוב 1
ביציאה מהתה"ל. נתון הילוך ראשון ב vioth, נראה שקפץ שורה ללמעלה.
 

barak67

New member
זאת אומרת 1:2.81 להילוך ראשון

X סיבובים בכנסה לתה"ל = סיבוב 1
ביציאה מהתה"ל. נתון הילוך ראשון ב vioth, נראה שקפץ שורה ללמעלה.
זאת אומרת 1:2.81 להילוך ראשון
בתיבה של ZF זה גלגלי שיניים ,1 בכניסה ו 2.81 ביציאה? אני חייב להגיד שלא ממש הבנתי. נתון ההילוך ראשון חסר גם בתיבה הזאת של ה B7L העירוני כי זאת בדיוק אותה התיבה עם אותם יחסי העברה .
 
מאיפה לקחת את הנתונים הללו?

זאת אומרת 1:2.81 להילוך ראשון
בתיבה של ZF זה גלגלי שיניים ,1 בכניסה ו 2.81 ביציאה? אני חייב להגיד שלא ממש הבנתי. נתון ההילוך ראשון חסר גם בתיבה הזאת של ה B7L העירוני כי זאת בדיוק אותה התיבה עם אותם יחסי העברה .
מאיפה לקחת את הנתונים הללו?
ובעיקר, לאיזה אוטו שייכות התיבות הקודמות?
 
אולי זה קשור איכשהו לחצי ההילוך-כוח

הקודם זה גם כתבתי B12B
הנתונים מאתר וולוו אתה נחשב מומחה יש לך מושג על השאלות הנ"ל? או שהגזמתי הפעם?
אולי זה קשור איכשהו לחצי ההילוך-כוח
שקיים בתיבות של ה-B7L, ה-NL313 וה-NG. אבל הפעם באמת שאין לי מושג... מה הכתובת של האתר שלהם בעברית?
 

barak67

New member
סוג התיבה הספציפי של voith לא זהה

אולי זה קשור איכשהו לחצי ההילוך-כוח
שקיים בתיבות של ה-B7L, ה-NL313 וה-NG. אבל הפעם באמת שאין לי מושג... מה הכתובת של האתר שלהם בעברית?
סוג התיבה הספציפי של voith לא זהה
ל NG 363? א"א להביא קישור ישיר אלא רק לראשי .אז משם >אוטובוסים > וולוו > מפרטים.
 

אורי404

New member
תודה, ברק. נכנסתי לאתר המעניין,

סוג התיבה הספציפי של voith לא זהה
ל NG 363? א"א להביא קישור ישיר אלא רק לראשי .אז משם >אוטובוסים > וולוו > מפרטים.
תודה, ברק. נכנסתי לאתר המעניין,
וממנו לאתר וולוו העולמי. לפי האתר הארצי, בארץ כבר אין וולוו B10B וגם באתר הבינלאומי לא מצאתי כזה אוטובוס. מה שכן, בעולם יש וולוו B12M.
 

barak67

New member
B10M ? עדיין מוכרים את האשפה הזאת?

תודה, ברק. נכנסתי לאתר המעניין,
וממנו לאתר וולוו העולמי. לפי האתר הארצי, בארץ כבר אין וולוו B10B וגם באתר הבינלאומי לא מצאתי כזה אוטובוס. מה שכן, בעולם יש וולוו B12M.
B10M ? עדיין מוכרים את האשפה הזאת?
 

אורי404

New member
B שמאלי=BUS=אוטובוס. הספרות באמצע

וואלה צודק אני רגיל....
אלה הבזבזני דלק הכי גדולים. מה היתרון במנוע מרכזי ? אין מקום לתא מטען בכזה מצב ,אולי כמו במכוניות מאחורה. מה אומר ה M לעומת ה B?
B שמאלי=BUS=אוטובוס. הספרות באמצע
(10, 12 וכו') זהו נפח המנוע בליטרים. B ימנית זה BACK. כלומר, מנוע מאחורה. M=MIDDLE, כלומר מנוע במרכז. וכאשר המנוע במרכז האוטובוס, תא המטען נמצא בסוף האוטובוס. יתרון? אני לא ממש יודע, ונחכה למומחים השונים. אני יכול לשער שמדובר במחיר זול יותר. מנוע במרכז האוטובוס היה גם בטייגרים ואם אני לא טועה גם בכרטיסניות מאן שהיו בדן. חוץ מזה, בשנות השבעים, אם לא קודם לכן, ייצרו מרצדס ומאן מנוע אחורי, ואילו הB10M היה בארץ עד אמצע שנות התשעים, אם לא אחרי זה.
 
L, R - ימין ושמאל

B שמאלי=BUS=אוטובוס. הספרות באמצע
(10, 12 וכו') זהו נפח המנוע בליטרים. B ימנית זה BACK. כלומר, מנוע מאחורה. M=MIDDLE, כלומר מנוע במרכז. וכאשר המנוע במרכז האוטובוס, תא המטען נמצא בסוף האוטובוס. יתרון? אני לא ממש יודע, ונחכה למומחים השונים. אני יכול לשער שמדובר במחיר זול יותר. מנוע במרכז האוטובוס היה גם בטייגרים ואם אני לא טועה גם בכרטיסניות מאן שהיו בדן. חוץ מזה, בשנות השבעים, אם לא קודם לכן, ייצרו מרצדס ומאן מנוע אחורי, ואילו הB10M היה בארץ עד אמצע שנות התשעים, אם לא אחרי זה.
L, R - ימין ושמאל
כמו למשל ה-B7L של מטרודן וקווים בארץ, וה-B7R בלונדון
 

JayZed

New member
לא נכון... L=LOW, ז"א נמוך רצפה.

L, R - ימין ושמאל
כמו למשל ה-B7L של מטרודן וקווים בארץ, וה-B7R בלונדון
לא נכון... L=LOW, ז"א נמוך רצפה.
אלה שבלונדון גם נקראים L, ולא R. רק ששם שם הדו-קומתיים נקראים B7TL, כי השלדה שלהם מעט יותר קצרה מהשלדה הרגילה.
 
מנוע מרכזי אם הדלת אחורית

B שמאלי=BUS=אוטובוס. הספרות באמצע
(10, 12 וכו') זהו נפח המנוע בליטרים. B ימנית זה BACK. כלומר, מנוע מאחורה. M=MIDDLE, כלומר מנוע במרכז. וכאשר המנוע במרכז האוטובוס, תא המטען נמצא בסוף האוטובוס. יתרון? אני לא ממש יודע, ונחכה למומחים השונים. אני יכול לשער שמדובר במחיר זול יותר. מנוע במרכז האוטובוס היה גם בטייגרים ואם אני לא טועה גם בכרטיסניות מאן שהיו בדן. חוץ מזה, בשנות השבעים, אם לא קודם לכן, ייצרו מרצדס ומאן מנוע אחורי, ואילו הB10M היה בארץ עד אמצע שנות התשעים, אם לא אחרי זה.
מנוע מרכזי אם הדלת אחורית
מכיוון שצריך מדרגות שיורדות לדלת יש מגבלה על מיקום המנוע. כשהדלת אחורית המנוע אמצעי וכשהדלת אמצעית המנוע אחורי. בחלק מהמקרים זה לא בעייתי במיוחד, אם המנוע נמצא בצד השמאלי של הרכב (כמו ב-B12B, שמרכיבים עליו אפולו עם דלת אחורית ולא אמצעית). זו גם הסיבה להבדל בין ה-B7L בארץ ל-B7R בבריטניה וכו'.
 

אורי404

New member
כיום, לפי מה שג'קי הסביר לי בעבר

מנוע מרכזי אם הדלת אחורית
מכיוון שצריך מדרגות שיורדות לדלת יש מגבלה על מיקום המנוע. כשהדלת אחורית המנוע אמצעי וכשהדלת אמצעית המנוע אחורי. בחלק מהמקרים זה לא בעייתי במיוחד, אם המנוע נמצא בצד השמאלי של הרכב (כמו ב-B12B, שמרכיבים עליו אפולו עם דלת אחורית ולא אמצעית). זו גם הסיבה להבדל בין ה-B7L בארץ ל-B7R בבריטניה וכו'.
כיום, לפי מה שג'קי הסביר לי בעבר
פה בפורום אז במאנים העירוניים החדשים בעלי דלתות אחוריות (סה"כ שלוש דלתות) המנוע, אכן, נמצא בצד השמאלי של האוטובוס. ולגבי מנוע מרכזי - ישנם אוטובוסים עם מנוע במרכז ודלת במרכז. אלה הוולוואים השונים והטייגרים.
 

barak67

New member
M=MIDDLE ../images/Emo51.gif את זה חיפשתי

B שמאלי=BUS=אוטובוס. הספרות באמצע
(10, 12 וכו') זהו נפח המנוע בליטרים. B ימנית זה BACK. כלומר, מנוע מאחורה. M=MIDDLE, כלומר מנוע במרכז. וכאשר המנוע במרכז האוטובוס, תא המטען נמצא בסוף האוטובוס. יתרון? אני לא ממש יודע, ונחכה למומחים השונים. אני יכול לשער שמדובר במחיר זול יותר. מנוע במרכז האוטובוס היה גם בטייגרים ואם אני לא טועה גם בכרטיסניות מאן שהיו בדן. חוץ מזה, בשנות השבעים, אם לא קודם לכן, ייצרו מרצדס ומאן מנוע אחורי, ואילו הB10M היה בארץ עד אמצע שנות התשעים, אם לא אחרי זה.
M=MIDDLE
את זה חיפשתי
חשבתי שזה אומר עוד משהו.... יש כמה מכוניות מרוץ עם מנוע מרכזי, אולי זה אוטובוס לרייסים?
 

barak67

New member
יש את התחושה ב B12B

יש את התחושה ב B12B
שהמנוע מרעיש כמו משאית של וולוו ,אני מדבר על התחלת סדרה 88 ולא רק, 019 למשל היא לא I-SHIFT ולעומת זאת 120 הנתנייתית היא כן הרעש די דומה . בכ"ז ה 019 נראית לי עם גיר משונה, ודומה שכל הרעש הזה התחיל לפני שנה+- אולי ולאו דווקא כשעלו לכביש וזו תחושה שלי. יש איזה שהוא קשר בין ה FL FM FH ל B12B ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה