שאלה בנוגע לשכר מתווך
שלום וחג שמח ! מקרה שקרה : ראיתי דירה דרך מודעה בעיתון, ביקרתי בה, נשאתי ונתתי עם בעל הבית על המחיר. לא הגענו לעמק השווה. לאחר כחודשיים יצר עימי קשר מתווך והציע לי את הדירה הזאת, אמרתי לו שראיתי אותה כבר. הוא מצידו אמר לי שבעל הדירה חתם עימו על חוזה בלעדיות ואם אני רוצה לקנות אותה אז אני חייב לעשות זאת דרכו, משמע , לחתום לו על חוזה של תיווך. חתמתי לו. לאחר שחתמתי לו על החוזה התברר לי פרט שהמתווך שכח (?) לומר, שבעל הדירה חתם עם המתווך על חוזה בלעדיות רק לחודש ! ואילו החוזה שאני חתמתי למתווך לא מוגבל בזמן. אז מה יצא ? שבעוד כמה זמן בעל הדירה אינו מחוייב לשלם למתווך שכר טרחה אם הוא מוכר את הדירה, ואילו אני חייב לשלם לו שכר טרחה במידה ואני קונה את הדירה האמורה, למרות שלא ראיתי אותה דרך המתווך. האם אני באמת חייב לשלם למתווך ? האם העודבה שהוא "רימה" אותי פותרת אותי מהחוזה שלי איתו ? האם עצם העובדה שראיתי את הדירה לא דרך המתווך גם פותרת אותי מתשלום למתווך ? תודה מראש
שלום וחג שמח ! מקרה שקרה : ראיתי דירה דרך מודעה בעיתון, ביקרתי בה, נשאתי ונתתי עם בעל הבית על המחיר. לא הגענו לעמק השווה. לאחר כחודשיים יצר עימי קשר מתווך והציע לי את הדירה הזאת, אמרתי לו שראיתי אותה כבר. הוא מצידו אמר לי שבעל הדירה חתם עימו על חוזה בלעדיות ואם אני רוצה לקנות אותה אז אני חייב לעשות זאת דרכו, משמע , לחתום לו על חוזה של תיווך. חתמתי לו. לאחר שחתמתי לו על החוזה התברר לי פרט שהמתווך שכח (?) לומר, שבעל הדירה חתם עם המתווך על חוזה בלעדיות רק לחודש ! ואילו החוזה שאני חתמתי למתווך לא מוגבל בזמן. אז מה יצא ? שבעוד כמה זמן בעל הדירה אינו מחוייב לשלם למתווך שכר טרחה אם הוא מוכר את הדירה, ואילו אני חייב לשלם לו שכר טרחה במידה ואני קונה את הדירה האמורה, למרות שלא ראיתי אותה דרך המתווך. האם אני באמת חייב לשלם למתווך ? האם העודבה שהוא "רימה" אותי פותרת אותי מהחוזה שלי איתו ? האם עצם העובדה שראיתי את הדירה לא דרך המתווך גם פותרת אותי מתשלום למתווך ? תודה מראש