שאלה בנוגע לס.ל.

weitzman22

New member
שאלה בנוגע לס.ל.

שלום לכולם. יש לי שאלה: מאחר ויש לי אלרגיה לאבק וקוצר נשימה בזמן מאמץ (השילוב של אלרגיה לאבק ואסתמא הוא שילוב שמאפיין הרבה חולי אסתמא)הודעתי את זה לצבא ושם עשו לי בדיקת תפקודי ריאות ויצא שם שהכל בסדר ואין לי אסתמא אבל אני התעקשתי והלכתי ביוזמתי לבית חולים בילנסון שיבדקו אותי. בבי"ח אחרי בדיקה (קצת יותר ארוכה ומפורטת מזאת שהייתה לי בצבא) כן גילו שיש לי אסתמא והרופאה בבי"ח שבדקה אותי אחרי הבדיקה אמרה לי שאני חייב לקבל פרופיל 64 והיא אמרה שהיא מכירה את הנהלים מאחר והיא עובדת בחר"פ בצריפין(התביישתי לשאול מה זה) במחלקת ריאות. אז איזה פרופיל אני אקבל, האם הצבא יקבל את הבדיקה החדשה או שיסתמך על הבדיקה שלו? כששאלתי את הרופאה איך יכולים להיות הבדלים בין הבדיקות השונות היא אמרה שאין לה מושג ואולי לא בדקו אותי טוב (אני מניח שהיא התכוונה לבדיקה בצבא כי בכל זאת כמה ילדה בת 20 יודעת לבדוק?)
 
מה שקורה זה כך:

בס"ד 1. הרופאה ודאי כתבה לך סיכום בדיקות וממצאים. 2. אם היא רופאה שבקיאה בנושאי הצבא, ייתכן והיא רשמה גם שהיא ממליצה על התאמת הפרופיל שלך לפי סעיף ליקוי ________, שזה מתפרש לפרופיל 64 בגלל אסטמה (סעיפי הליקוי בעצם מפרטים מה הבעיה, ומהי חומרתה, ושיש כללים לקביעת הפרופיל לפי הסעיף) 3. אם היא לא רשמה, עדיין מספיקות כל התוצאות מהבדיקה, ע"מ שיחליטו להוריד לך פרופיל. 4. תכתוב מכתב ללשכת הגיוס האיזורית של ך, בנדון התאמת הפרופיל הפרואי שלך לאור הבידקות הללו, ובוב תפרט את הבעיה, הבדיקה, ורצונך להתאמת הפרופיל שלך לכזה שאכן יבטא את המגבלות הרפואיות שלך. 5. תפקסס את כל המסמכים הרפואיים מהבדיקה+ המכתב שלך ללשכת הגיוס שלך. אני מבין המדברים שרק התחלת את התקשורת שלך עם הצבא.. לכן אין צורך להלחץ. 6. תתקשר אחרי יומיים לוודא שהגיע הפקס... 7. אתה ודאי תזומן לועדה רפואית, שם יבחנו את הממצאים בשנית, ויחולט מה הפרופיל שלך בהצלחה * אגב, חר"פ= חיל רפואה, אבל המשמעות שלו בלשון הדיבור היא למרפ"א= מרפאה איזורית, שזו מרפאה בה יושבים רופאים מומחים והיא פתוחה עד השעה 22:00 (רק חלק החירום שבה, הקבלה), וניתן לראות שם רופא במצבי חירום.
 

weitzman22

New member
היא רשמה לי כך

היא רשמה לי בממצאים שלה:"מתאים לס.ל. 09724 ולס.ל. 59603" היא רופאה בבילנסון.האם זה אומר 64 ולמה יש לי 2 ס.ל. שונים,לא מספיק אחד?
 
תשובה

בס"ד א. איני רופא, ולא רופא צבאי, ולכן אני לא יכול לפרש את הס"ל ל]פרופיל או בעיה. ב. אם היא אמרה לך שצריך להיות 64, מן ההגיון שהיא רשמה המלצה לס"ל שיגדירו פרופיל 64. ג. כל ס"ל מגדיר בעיה רפואית אחת. ייתכן שנמצאו לך כמה בעיות (לדוג', כמו שאמרת, אסטמה+ אלרגיה לאבק), ולכן לכל בעיה מתאים ס"ל שונה. ד. המלצת הרופא האזרחי אינה מחייבת את צהל לשנות לך פרופיל, אבל בטוח שהוא יעשה את זה, במקרה כמו שלך. בכל אופן, ההחלטה הסופית נמצאת בידי רופאי הועדה הרפואית.
 

weitzman22

New member
שאלה

האם סעיף ליקוי שנגמר בספרה 4 לא מעיד על פרופיל 64?
 
למעלה