שאלה בנוגע לסוגי רכבות בארץ

מצב
הנושא נעול.

LG123456

New member
שאלה בנוגע לסוגי רכבות בארץ


שאלה בנוגע לסוגי רכבות בארץ

היי, האם רכבת ישראל מפעילה רכבת מסוג כלשהו בהתאם ליעדה או לאזור בו היא נוסעת? לדוגמה: באיזור נהריה ועכו אני רואה שנוסעות הרבה יותר רכבות חד- קומתיות מאשר דאבליסטיות. תודה!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בהחלט יש חלוקת סוג הנייד

שאלה בנוגע לסוגי רכבות בארץ

היי, האם רכבת ישראל מפעילה רכבת מסוג כלשהו בהתאם ליעדה או לאזור בו היא נוסעת? לדוגמה: באיזור נהריה ועכו אני רואה שנוסעות הרבה יותר רכבות חד- קומתיות מאשר דאבליסטיות. תודה!
בהחלט יש חלוקת סוג הנייד
בהתאם לקווים. לא תמיד ולא בכל הקווים, כמובן. הקצאת הנייד נקבעת לפי רמת הביקוש, זמינות הנייד, אופי הקו וכד'.
למשל בקו לירושלים מופעלים קרונועי IC3 בלבד בשל פרופיל הקו. כנ"ל בקו לדימונה בשל מיעוט נוסעים.
 
מה זאת אומרת לפיא וךיה קו בירושלים?

בהחלט יש חלוקת סוג הנייד
בהתאם לקווים. לא תמיד ולא בכל הקווים, כמובן. הקצאת הנייד נקבעת לפי רמת הביקוש, זמינות הנייד, אופי הקו וכד'.
למשל בקו לירושלים מופעלים קרונועי IC3 בלבד בשל פרופיל הקו. כנ"ל בקו לדימונה בשל מיעוט נוסעים.
מה זאת אומרת לפיא וךיה קו בירושלים?
האם זה בגלל שהרכבת הקומתיים פחות ב טיחותית לאותו מסלול?
 

amit1270

New member
רדיוסים

מה זאת אומרת לפיא וךיה קו בירושלים?
האם זה בגלל שהרכבת הקומתיים פחות ב טיחותית לאותו מסלול?
רדיוסים
קרונות DD וגם הקטריפ שמשמשים את רכבות הנוסעים לא יכולים להתמודד עם הרדיוסים הקטנים בתוואי המסילה.
 

raminec

New member
לפי הגדרות היצרן, גם הקרונועים לא


רדיוסים
קרונות DD וגם הקטריפ שמשמשים את רכבות הנוסעים לא יכולים להתמודד עם הרדיוסים הקטנים בתוואי המסילה.
לפי הגדרות היצרן, גם הקרונועים לא
 
זכורים נסיונות לא מוצלחים כמו קטר 737 לתחנת החאן

בהחלט יש חלוקת סוג הנייד
בהתאם לקווים. לא תמיד ולא בכל הקווים, כמובן. הקצאת הנייד נקבעת לפי רמת הביקוש, זמינות הנייד, אופי הקו וכד'.
למשל בקו לירושלים מופעלים קרונועי IC3 בלבד בשל פרופיל הקו. כנ"ל בקו לדימונה בשל מיעוט נוסעים.
זכורים נסיונות לא מוצלחים כמו קטר 737 לתחנת החאן
בירושלים, דבר שגרם לנזק גדול במקומות רבים של המסילה לירושלים ונזק רב לגלגלים ולחוגונים. מיד לאחר הנסיעה האומללה הזו הוכנס 737 לחריטת גלגלים בסדנאות אפרים בקישון. הדבר נעשה ב-98' ובניגוד להמלצתו של המהנדס הראשי דאז שלא היה בסוד הענין.
לעומת זאת, בתחנת החאן בירושלים ביקרו בעבר קטרים שונים ולא מקובלים לקו זה כגון 604, 607 ו-610. (תמונה יפה של קטר 610 בעליות לירושלים מופיעה בלוח השנה לשנת 1987). קטרים אלה אמנם לא גרמו לנזק והורשו לנסוע לירושלים אך עם הגבלות מהירות רבות ולאחר מכן זה שונה לקטרים 601 עד 609 בלבד. לפני שנים רבות זכיתי לראות את קטר 161 בירושלים (G16 משלל מצרי) ואולם הוא לא הורשה לרדת חזרה במסילה לכיוון תל-אביב לבד ואפילו לא עם קרונות משא אלא רק בצמוד לקטר מספר 124 שלו בלם דינאמי. נאסר על קטרים 161 עד 163 לעלות לירושלים משום אורכם ומשום שלא הותקן בהם בלם דינאמי. למרות זאת עלה 161 לירושלים בעברו ואני מניח שהדבר נבע עקב מחסור חריף בקטר באותו יום. ז'רביב המלך המצחיק ומספר הבדיחות מס' 1 ברכבת היה הנהג שלו באותה נסיעה והוא עלה באיטיות ובזהירות. מה שהפתיע אותי היה שהוא התקשר אלי מבעוד מועד ודרש ממני להגיע מהר אל תחנת החאן כי יש לו הפתעה בשבילי...האינסטינקט שלי היה שהוא מביא לי איזה דגם של קטר אבל לא האמנתי למראה עיניי כאשר ראיתי את 161 נכנס לתחנה. צולמו שתי תמונות ואדאג לפרסמן.
קטרי אסלינגן מס' 227 ו- 228 הרבו להגיע אל תחנת החאן. 227 היה מסופח לתחנת ירושלים כאשר בוצעו בה שדרוגים והוא ירד ללוד עם רכבת "חלק" כלומר רכבת שליחויות קצרה. 228 היה בירושלים תקופה ארוכה לאחר מלחמת ששת הימים והועסק בעיתוקים של קרונות שטוחים ועלייהם כלי רכב מצריים שלל מהמלחמה.
קרונועי IC-3 הגיעו לירושלים כבר בשנת 1992 וזכורות תמונות של נסיעת מבחן זו ע"י איזו עיתונאית מג'רוזלם פוסט.
קטרי הדיזל הראשונים שהגיעו לירושלים היו קטרי "וויטקומב" בשנת 1942. גם תמונות כאלה מסתובבות בשוק.
אכן הקצאת הנייד נקבעת לפי רמת הביקוש אם כי לא תמיד. לעיתים קיימת בעית נייד ויש לאלתר עד שהיו גם מקרים שבהם בוטלו רכבות בגלל תקלות או מצאי. זכורים לי מקרים רבים כאלה בין השנים 1976-1978. כיום זה פחות קריטי.
ודרך-אגב: קרונות הנוסעים שהיו מותאמים הכי טוב לירושלים היו קרונות מספר 681-688. מבנה החוגון, הבלמים החזקים, והאורך הקצר היו לקו זה כמו יד לכפפה. נדיר היה למצוא אותם בקו אך פה ושם הם נראו בירושלים במהלך שנות ה-80 וה-90.
עד כאן. ערב טוב ורגוע.
 
תיקון קל: 1991 = 1992.

זכורים נסיונות לא מוצלחים כמו קטר 737 לתחנת החאן
בירושלים, דבר שגרם לנזק גדול במקומות רבים של המסילה לירושלים ונזק רב לגלגלים ולחוגונים. מיד לאחר הנסיעה האומללה הזו הוכנס 737 לחריטת גלגלים בסדנאות אפרים בקישון. הדבר נעשה ב-98' ובניגוד להמלצתו של המהנדס הראשי דאז שלא היה בסוד הענין.
לעומת זאת, בתחנת החאן בירושלים ביקרו בעבר קטרים שונים ולא מקובלים לקו זה כגון 604, 607 ו-610. (תמונה יפה של קטר 610 בעליות לירושלים מופיעה בלוח השנה לשנת 1987). קטרים אלה אמנם לא גרמו לנזק והורשו לנסוע לירושלים אך עם הגבלות מהירות רבות ולאחר מכן זה שונה לקטרים 601 עד 609 בלבד. לפני שנים רבות זכיתי לראות את קטר 161 בירושלים (G16 משלל מצרי) ואולם הוא לא הורשה לרדת חזרה במסילה לכיוון תל-אביב לבד ואפילו לא עם קרונות משא אלא רק בצמוד לקטר מספר 124 שלו בלם דינאמי. נאסר על קטרים 161 עד 163 לעלות לירושלים משום אורכם ומשום שלא הותקן בהם בלם דינאמי. למרות זאת עלה 161 לירושלים בעברו ואני מניח שהדבר נבע עקב מחסור חריף בקטר באותו יום. ז'רביב המלך המצחיק ומספר הבדיחות מס' 1 ברכבת היה הנהג שלו באותה נסיעה והוא עלה באיטיות ובזהירות. מה שהפתיע אותי היה שהוא התקשר אלי מבעוד מועד ודרש ממני להגיע מהר אל תחנת החאן כי יש לו הפתעה בשבילי...האינסטינקט שלי היה שהוא מביא לי איזה דגם של קטר אבל לא האמנתי למראה עיניי כאשר ראיתי את 161 נכנס לתחנה. צולמו שתי תמונות ואדאג לפרסמן.
קטרי אסלינגן מס' 227 ו- 228 הרבו להגיע אל תחנת החאן. 227 היה מסופח לתחנת ירושלים כאשר בוצעו בה שדרוגים והוא ירד ללוד עם רכבת "חלק" כלומר רכבת שליחויות קצרה. 228 היה בירושלים תקופה ארוכה לאחר מלחמת ששת הימים והועסק בעיתוקים של קרונות שטוחים ועלייהם כלי רכב מצריים שלל מהמלחמה.
קרונועי IC-3 הגיעו לירושלים כבר בשנת 1992 וזכורות תמונות של נסיעת מבחן זו ע"י איזו עיתונאית מג'רוזלם פוסט.
קטרי הדיזל הראשונים שהגיעו לירושלים היו קטרי "וויטקומב" בשנת 1942. גם תמונות כאלה מסתובבות בשוק.
אכן הקצאת הנייד נקבעת לפי רמת הביקוש אם כי לא תמיד. לעיתים קיימת בעית נייד ויש לאלתר עד שהיו גם מקרים שבהם בוטלו רכבות בגלל תקלות או מצאי. זכורים לי מקרים רבים כאלה בין השנים 1976-1978. כיום זה פחות קריטי.
ודרך-אגב: קרונות הנוסעים שהיו מותאמים הכי טוב לירושלים היו קרונות מספר 681-688. מבנה החוגון, הבלמים החזקים, והאורך הקצר היו לקו זה כמו יד לכפפה. נדיר היה למצוא אותם בקו אך פה ושם הם נראו בירושלים במהלך שנות ה-80 וה-90.
עד כאן. ערב טוב ורגוע.
תיקון קל: 1991 = 1992.
 

S o l l y

New member
לפי הסיווג שלי

שאלה בנוגע לסוגי רכבות בארץ

היי, האם רכבת ישראל מפעילה רכבת מסוג כלשהו בהתאם ליעדה או לאזור בו היא נוסעת? לדוגמה: באיזור נהריה ועכו אני רואה שנוסעות הרבה יותר רכבות חד- קומתיות מאשר דאבליסטיות. תודה!
לפי הסיווג שלי
בכלליות רבה מאוד.
בקו הפרברי בצפון ראיתי לרוב IC3.
בקו המהיר מהב"ש זה כמעט תמיד דאבל דק, והקו ממודיעין לרוב עם הסימנסים.
הקו הפרוורי לראשון יבנה גם אני ראיתי רק עם דאבל דק.
 
לאחרונה ראיתי סוף סוף אני גם מקווה שזה גם ימשך

לפי הסיווג שלי
בכלליות רבה מאוד.
בקו הפרברי בצפון ראיתי לרוב IC3.
בקו המהיר מהב"ש זה כמעט תמיד דאבל דק, והקו ממודיעין לרוב עם הסימנסים.
הקו הפרוורי לראשון יבנה גם אני ראיתי רק עם דאבל דק.
לאחרונה ראיתי סוף סוף אני גם מקווה שזה גם ימשך
רכבות חד קומתיות לאזור אשקלון וכו, (הרכבות החד קומתיותה רבה יותר נוחות מכל בחינה) בינתים זה אולי רק פעם בה, אבל אני מאוד מקווה שיהיה מגמה להביא גם את הרכבות המסוג החד קומתי לאזור
 

Ofekalef1

New member
בזמן האחרון לא נסעתי בסימנס

לפי הסיווג שלי
בכלליות רבה מאוד.
בקו הפרברי בצפון ראיתי לרוב IC3.
בקו המהיר מהב"ש זה כמעט תמיד דאבל דק, והקו ממודיעין לרוב עם הסימנסים.
הקו הפרוורי לראשון יבנה גם אני ראיתי רק עם דאבל דק.
בזמן האחרון לא נסעתי בסימנס
מבאר שבע, אבל יצא לי לראות בכיוון השני סימנס, אני משער שהוא היה של רכבת נוסעים בכיוון השני, אבל אני לא באמת יודע.
 

david80

Member
ואני חשבתי שבקווים הבינעירוניים ישתמשו רק בציוד ל-160 קמ"ש

לפי הסיווג שלי
בכלליות רבה מאוד.
בקו הפרברי בצפון ראיתי לרוב IC3.
בקו המהיר מהב"ש זה כמעט תמיד דאבל דק, והקו ממודיעין לרוב עם הסימנסים.
הקו הפרוורי לראשון יבנה גם אני ראיתי רק עם דאבל דק.
ואני חשבתי שבקווים הבינעירוניים ישתמשו רק בציוד ל-160 קמ"ש
במיוחד מאז עידן קטרי היורו 3200.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה