שאלה בנוגע לכבלים

הנסיך.

New member
שאלה בנוגע לכבלים

...באותו מבחן בו גיליתי את חסרונותיו של המגבר שלי יצא לי להתרשם גם מהבדלים בין כבלים, הכבלים ששמעתי היו VAN DEN HUL שעולה כמו החיים שלי וכבל אחר, יקר מעט פחות, מישהו פה בפורום אמר פעם שהבדלים בין כבלים ניתן לשמוע החל מאורך מסויים, ושלמטה מהאורך הזה איכות הכבלים כבר לא משנה. משילוב של העובדה לפיה יש הבדלים בין כבלים (לגבי לפחות - כי שמעתי) וההנחה (לפי אותו דובר בפורום) שההבדלים בין הכבלים נשמעים החל מאורך מסויים של כבל, יש לי שתי שאלות: אחת, האם ההנחה לפיה מתחת לאורך כבל מסויים לא ניתן להרגיש בהבדלים נכונה ואם כן אז מהו אותו אורך?, והשאלה השניה תהיה, (במידה והתשובה לשאלה הראשונה היא כן) האם שווה לנסות לבנות כבל בצורה עצמאית באורך שיהיה פחות מהמינימום הנדרש בשאלה הראשונה? (הכוונה ב"שווה" היא אותם ביצועים בכבל קצרצר שהייתי מקבל מכבל "מותג" באורך סטנדרטי)
 

רון ו

New member
ענין שבשגרה

לצערי אני נאלץ לחווט הרבה ומעדיף שלא להתיחס להבדל בסאונד בחיבורים של חצי מטר (מקווה שהבנת) בוא נגיד שאנלייזר אודיו המאופיין בדיוק של 0.1 דיבי ועיוותים של 0.002 אחוז לא יראה שום שינוי גם בכבל מקרופון שכיח של 10 מטר. בתנאי שהמקור הוא לא ציוד אזוטרי עם התנגדות מוצא גבוהה. לדעתי עם קצת ידע בהלחמה, כבל תוצרת עצמית המיוצר מכבל טוב עם סיכוך עבה וחתוך למידה המתאימה - קצר אבל לא מתוח + מחברים מוזהבים יתן את התוצאה האופטימלית - שום השפעה. איך להעריך כבל טוב א. סיכוך עשוי ממספר רב של גידים - מוכספים (קל להלחים) ושזורים! ב. בידוד שלא נמס מהר למגע של מלחם ג. רצוי שיהיה מסומן באותיות Oxidize Free Copper OFC קל מאוד למצוא אצל ספקים לציוד הגברה / אולפנים, בשקלים בודדים למטר.
 

הנסיך.

New member
תוכל לפרט בקשר למקומות ספציפיים בהם

אוכל למצוא את הדרוש לבניית כבל? באיזור המרכז אם אפשר...
 
זהו נושא שנוי במחלוקת בין הקבוצה

הסובייקטיבית, שמיוצגת בצורה מאוד אגרסיבית, לקהילה הטכנית ששואלת מה יש בכבל של 1000 דולר שאין בכבל של מאה שקל. כמובן צריך בכלל להגדיר אם אתה מדבר על כבל לרמקול, שהשפעתו בבירור יותר גדולה מכבל אינטרקונקט. אז הסובייקטיבים מסתמכים על ההאזנה, על כתיבה מבריקה, ועל אנשים שמבצעים בעצמם בדיקות ומצהירים ששומעים הבדל משמעותי. ודעת הקהל היא לצד הקבוצה הסובייקטיבית. עדיין הקהילה הטכנית אומרת שוב מה הסיבה? אבקת קסמים? כמובן שהם מיעוט, כי על כל איש מקצועי יש 100 חובבים (במובן החיובי של המילה) אז למה הקהילה הטכנית פחות נשמעת, ולמה היא מתעקשת? הרי האנשים שומעים? ובכן הקהילה הטכנית מסתמכת על הנסיון שיש לאנשים כמו רון, ואנשי המקצוע לא מחזיקים מהכבלים היקרים כאשר אתה עובד עם זה ומבין את זה, ההבדלים לא נשמעים. במבחנים עוורים של צד בצד שנערכו בצורה מדעית, "נעלמו" ההבדלים הגדולים מאותו סוג שאתה שמעת. הם מסתמכים גם על כמה עקרונות של פסיכואקוסטיקה, שמסבירים כיצד שומעים הבדל כאשר אין. ביואל הבאתי מאמר על כך. העניין מופיע לעיתים בעיתונות מקצועית (הבאת גם לכך דוגמא) וזוכה שם פשוט ללעג ולקלס. בסטריאופייל היו נסיונות לכתוב מאמרים "טכניים" בו הוצגו ניסויים שמראים הבדלים בין כבלים. המאמר הרציני ביותר שמצאתי מוטב לו לולא נכתב, כתבתי על כך מאמר. הצרה כמובן שהמאמר טכני וכבד, אז זנחתיו. ברור של שמאמר זה לא יצוטט לטובה ב- AES. אז אין בעניין הכרעה, אם אתה שמעת הבדל, מי אני שאומר לך שטעית. כל מי שדבק בעקרונות המדע, תמיד חייב להשאיר פתח ומקום לספק. אני רק יכול להמליץ לבצע את הניסויים בצורה מבוקרת, מבלי לתת לאחרים להשחיל לך את דעתם, ובהשוואה, אסור לדעת מראש מה אתה שומע. נדרש גם מדגם וניתוח סטטיסטי. בכלל לא דבר קל לביצוע.
 
כבלים טובים

שלום לא ברור אם כוונתך לכבל לרמקול או INTERCONNECT לציוד? אם מדובר בכבל לרמקול, אז ה-VAN DER HULL דגם THE WIND נמכר ב-40 פאונד למטר והוא נשמע באמת טוב. אם מדובר ב-INTERCONNECT אז יש לי את ה-VAN DER HULL דגם THE SECOND והוא די טוב. לפחות בשביל 1,000 ש"ח למטר או יותר! הכבל שלי רק 60 ס"מ. אין ספק שכבל INTERCONNECT מעל 2 מטר פוגע בצליל. טביעת ידו של בל תלויה רבות בטיב הציוד ובסוג המוסיקה המושמעת. בציוד דל, איכויות אילו לא יבואו כמעט בכלל או כלל לידי ביטוי. כבל תוצרת בית, הוא רעיון לא מוצלח. תחילה לא ברור מה הרקע של ל-WORKMANSHIP ובאילו כלים אתה משתמש. כבל פשוט עולה 32 ש"ח והוא בהחלט לא מצדיק את הצורך לקלף חוטים להלחים. בנושא האורך, חבל לחתוך אותם כי מחר תזדקק לעודף ואז אם הכבל קצר אתה חייב חדש.
 
למעלה