שאלה בנוגע לאבחון הפרעה...

שאלה בנוגע לאבחון הפרעה...

היי. אינ שואלת את השאלה בכללי כי איני יודעת מה במדוייק יש לי. אני חושבת שאני סובלת מכמה הפרעות אבל לא יודעת בדיוק איזה. כיצד ניתן לאבחן מה יש לי? בין השאר אני חושבת שאני סובלת מהפרעות חרדה. ובטוחה שאני סובלת מהפרעת זהות מגדר gender identity disorder
 

אופירA

New member
מנהל
לא כדאי לאבחן

לא כדאי להתעסק בשמות של הפרעות, כי משמעות הדבר להתעסק בהפרעה ולשקוע בה, ולהסיח את הדעת מלהתעסק בלפתור את הבעיות. הרופאים חייבים לקרוא לדברים בשמות, כי זה עוזר להם למקד את המחשבה. אבל המטופלים צריכים להתרחק מקריאת השמות הללו, ולהבין שדווקא הרצון לקרוא לדברים בשמות בא מהרצון להתחבר להפרעה. די לך שאת יודעת שאת סובלת מכמה הפרעות אישיות. ממילא אין מאפיינים חדים לכל הפרעה והפרעה, וההתייחסות הנכונה לבעיה היא לפי האדם והסבל, ולא לפי ההפרעה. במקום זאת, כדאי להגדיר את הסימפטומים - את הדברים שמהם את סובלת, משום שזה הכיוון הטיפולי. הרי בטיפול מטפלים בסימפטומים, לא בהפרעה. מטפלים בסבל הפרטי שלך ובמה שמפריע לך, ולא באיזו כותרת של הפרעה. ודבר נוסף - ההבנה שלכל האנשים יש רמה זו או אחרת של הפרעות אישיות, ושהתמודדות עם אישיות זה מצבו של כל אחד ואחד, ותפיסת עצמך כנורמלית עם קשיים - הם הכלי העיקרי לחבר את עצמך לבריאות ולחיים, להתמודדות ולהצלחה. התרכזות בהפרעה ובאבחון ובכותרות היא כעין מכסה שמפריע לפרוץ ולהתקדם למקום נורמלי. אמנם את צריכה להבין את עצמך, לדעת שאינך אשמה במצבך, שנתונייך קשים יותר מאדם אחר וכו', אבל לא מעבר לכך.
 
תודה על התשובה המדהימה אופיר...

באמת תשובה שאני יכולה להפיק ממנה רק טוב =] אך אחת מהסיבות שאני שואלת זאת היא כי אני רוצה במידה ומגיע לי (ואני חושבת שמגיע לי) לתבוע דמי נכות מביטוח לאומי. כי אני נורא מוגבלת בחיי היומיום.
 

אופירA

New member
מנהל
לידיעתך

התביעה מהביטוח הלאומי לא מסתמכת על סוג האבחנה, אלא על קריטריונים מוגדרים במיוחד בתחום ההגבלה בפועל בחיי היום יום. כלומר גם שם מסתמכים בעצם על מופע הסימפטומים (ובתנאי שייכתב כראוי ויוצג כראוי, ויתאים לקריטריונים החמורים של השנים האחרונות, שכל תכליתם היא למנוע זכאות לקצבת נכות...). מה שאת צריכה עבור התביעה לביטוח הלאומי הוא מכתבים רפואיים טובים מאשפוזים או מהרופאים המטפלים, שמשקפים היטב את החומרה של מצבך. במכתבים יכולים הרופאים לכתוב את האבחנות החמורות ביותר שהם מעלים בדעתם, וזה רק מועיל. (לעולם אל תקחי לעצמך את האבחנות החמורות שהם כותבים, מהסיבה שבהרבה מקרים הרופאים יכתבו את האבחנה הגרועה ביותר שנראית להם קשורה בטיפ טיפה, כדי לזכות אותך בתרופות שעל פי הקריטריונים רק אנשים מסוימים זכאים להם, או כדי לזכות אותך בקצבת הביטוח הלאומי!). את צריכה לשקף מצב של חוסר יכולת לעבוד (ואם היה מצב של עבודה בעבר, וכעת בגלל הנכות חוסר יכולת לעבוד - מה טוב, צריך לשקף היטב את המצב הזה ע"י הבאת מסמכים המעידים עליו). במכתבים של הרופאים גם צריך להדגיש את הנקודה מדוע אינך יכולה לעבוד. ולהגיש את התביעה. ואם היא תידחה, להגיש אוטומטית ערעור. לביטו"ל טוב לערער באופן אוטומטי.
 

לפרטים

New member
תפסיקי לעשן סמים.

 
קודם כל

את צריכה לבדוק, מה רע לך ומפריע לך. כשתדעי, מה בחייך גורם לך רע, תוכלי לחשוב, איך להקל עליו. אחר-כך פני לאבחון מקצועי.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
אבחון והגדרות

כדי לאבחן מה יש לך,נראה שהכי יעיל יהיה להתייעץ עם מומחים לבריאות הנפש. ואולי גם המאמרים שיש בקישור הזה תוכלי למצוא מענה לשאלות שלך. מזמינים אותך להמשיך לשתף אותנו במה שעובר עלייך
 
למעלה