שאלה במקס איך לעשות פריסת פוליגנים

cash1234

New member
שאלה במקס איך לעשות פריסת פוליגנים

כדי שאני יוכל להלביש טקסטורה בדיוק לפי הצורה של המודל
 

life4ever

New member
הרגע בדקתי פונקציה שנקראת

TEXTURE BAKE במקס 5. מבצעת פריסה אוטומטית של טקסטורה ויוצרת מכל החומרים והתאורה מפה אחת יחידה לכל המודל. במקס 4 לא כל כך ניסיתי את זה אבל ראיתי TUTORIAL שהסביר איך לעשות את הפריסה ידנית כלומר: פירוק המודל לפוליגונים ושיטוחם. אני מניח שאין שיטה אוטומטית ללא פלאגין.
 

Da Jackel

New member
סתכל פה..

אם אתה רוצה לטקסטר בצורה קלה ומדוייקת תחפש בגוגל יש פלאגין בחינם שנקרא Textporter אני פשוט לא זוכר את האתר הפלאג יעזור לך. הוא יפרוס את המודל שלך לקובץ ותוכל לצבוע אותו במדוייק בפוטושופ... או שתשתמש ב MATERIAL ID ותצבע קבוצות פוליגונים מסוימות בטקסטורה שאתה רוצה.. אם אתה לא מסתדר עם זה אני יסביר לך...
 

DragonLore

New member
לדעתי

אתם מערבבים 2 מושגים כאן. TEXTURE BAKE, שהוא מושג שנבע מLW לפי מיטב ידיעתי, יוצר מכל החומרים והתאורה מפה אחת יחידה לכל המודל (בקטע הזה LIFE צדק), והוא מיועד למשחקים לחסוך בתיכנות ולחסוך בזיכרון...לדעתי הוא בטח ראה את ה-TUTORIAL הזה: http://www.cschell.com/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=1 שאינו קשור לTEXTURE BAKE אלה קשור לטקסטור של UVW´S. פריסת הטקסטורה ע"י הגדרת הקורדינאציות של המודל זו שיטת הטקסטור הנפוצה ביותר בתחום התלת ממד (והיעילה ביותר ביחס לכסף), והרבה יותר יעיל וקל לשימוש בעזרת TEXTPORTER שהוא: http://www.cuneytozdas.com/software/max/texporter/ חברה, לדעתי, אם אתם לא בטוחים מספיק במה שאתם אומרים, אתם סתם מוליכים שולל חברה שחדשים לתוכנה, כמו ש-EJAY אומר הרבה, תבדקו את המקורות שלכם לפני שאתם עונים.
 

Da Jackel

New member
בגלל זה אני אמרתי

את המילה או -> יש שתי שיטות ואותן הסברתי.. אתה באמת הרחבת יותר אבל הדברים שאמרנו אותו דבר.. :)
 

preacher

New member
לא, אתה הטעת אותו.

אם אין קואורדינטות מיפוי על המודל טקספורטר לא יפעל. הוא לא יוצר קואורדינטות אלא רק מרנדר קואורדינטות קיימות לתמונה. סקריפט חצי אוטומטי שיוצר קואורדינטות במקס 3 או 4 נקרא chilliskinner. לדעתי, סקריפט קצת קשה לשימוש. במקס 5 יש כאמור אפשרויות פריסה אוטומטית לא רעה כל כך אבל עדיין הכי טוב לפרק לבד, כי אתה מפרק איך שיהיה לך נוח לצייר אחר כך - שיטות אוטומטיות מפרקות בצורה די שרירותית. בכל מקרה הנה טוטוריאל שלי לשיטה אחת.
 

preacher

New member
יש כמה שיטות

כל אחת מתאימה לסוג אחר של מודל - מודל אורגני, אדם, כלי רכב וכו´. מה אתה רוצה לטקסטר?
 

DragonLore

New member
לפי הבנתי בעניין

Dr, רוב מה שהתכוונתי, לא היה כלפיך, ובקשר לID, אתה לא תוכל להשתמש ב-TEXTPORTER כראוי מבלי להגדיר את הMATERIAL ID במודל שהוא מורכב, לדוגמא ביצור שמורכב מ-4 חלקים, אתה לא תכין TEMPLATE אחד, אלא לכל חלק בנפרד ע"י שימוש ב-MATERIAL ID של הMESH. אני אמרתי: פריסת הטקסטורה ע"י הגדרת הקורדינאציות של המודל זו שיטת הטקסטור הנפוצה ביותר בתחום התלת ממד (והיעילה ביותר ביחס לכסף) שזהו לא יותר מורכב ממה שאתה אמרת כלל, כולו הרחבתי על ההבדלים במה ששניכם אמרתם.
 

kobi le

New member
כולכם שוכחים משהו אחד

כולם מדברים על טקספורטר כאילו הטקספורטר עושה להם איזה עבודת uv גדולה וזאת טעות, הטקספורטר לא עושה ולא עוזר בכלום ל uv, כל מה שהוא עושה לקחת את הפריסה מה unwrap ומציג אותה על תמונה, אתה יכול לשים את המודיפייר (unwrap) הזה ולראות בלי פלגינים איך התמונה תיראה, וגם אם אין לך אותו אתה יכול לעשות screen capture וזהו, אין צורך בטקספורטר.
 

life4ever

New member
יפה אמרת קובי !

TEXPORETR לא מבצע פירוק ושיטוח פוליגונים ! אחרת הייתי מציע לו את השיטה, גם אני עובד איתו וזה לא זה ....
 
למעלה