שאלה בטחונית חשובה לקראת הבחירות

הקשר בין יצר הרפתקנות לבין היכולת להיות קצינה

ראיתי כרגע סרטון ביוטוב, שם ציפי לבני מספרת על כך שעבדה כמלצרית לפני גיוסה לצה"ל, דבר שגרם לנזיפה חמורה מצד קצינת ח"ן, שטענה כי זה מעיד על יצר ההרפתקנות ומעמיד בספק את כישוריה של לבני להיות קצינה. מה שאני בעצם מנסה להבין הוא מה הקשר בין "הרפתקנות" לבין "קצינה"? אני מכיר קציני צה"ל רבים שהם בייקרים, מטפסי הרים ומה לא. מישהו מוכן להסביר לי? אשמח לקבל הסבר.
 
שאלה בטחונית חשובה לקראת הבחירות

מתוך התכתבותי בפורומים, בצ'טים וכדומה הסקתי מסקנה כי ישראלים רבים תומכים בהרג אזרחים פלשתינים, מפני שהם סבורים כי "אין ברירה אחרת". נאמר לי בערך כך: "אין לבנו חפץ בהרג החפים מפשע, אולם המלחמה בטרור אכן מצדיקה את ההרג, ומי שאשם במות האזרחים, הוא לא אלא חמאס." ובכן, שאלתי היא מדוע ה"הגיון" הזה אינו פועל, כאשר מדובר במלחמה בטרור הקרימינלי, אשר בא מבפנים? כלומר, אם פושע מסוכן מאוד מסתתר ממשטרת ישראל בשכונה מסויימת בתוך מדינת ישראל, מדוע המשטרה אכן שומרת על חיי האזרחים, אשר במקרה מצאו עצמם במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון? אפילו אם מדובר בלא סתם פושע, אלא במחבל פלשתיני, אשר מסתתר במרכז תל-אביב, עדיין תעדיפו אפילו לא לתפוש את המחבל, אבל בכל דרך תימנעו מלהרוג תושבי תל-אביב. התשובה המתבקשת היא שהמלחמה ב"טרור" היא רק תירוץ, ואתם, בעצם, פשוט סבורים כי החיים של יהודי שווים יותר מהחיים של ערבי. וזו הסיבה (לדעתי) לכך שיש טרור.
 
פושעים לא מחוסלים על ידי המדינה, עוצרים אותם.

וכן, החיים של אזרחי המדינה באים בחשיבותם, על ידי המדינה, לפני חיים של אזרחים שהטרור בוחר להסתתר בתוכם. רק כך ראוי שיהיה.
 
את הפושעים לא תמיד רק עוצרים.

שאל כל שוטר מנוסה או קרא בספרים. לעיתים יש מצבים בהם המשטרה נאלצת לחסל פושע.
 
לא ברור?

רציתי להגיד שמשטרות לעיתים מחסלות פושעים (לאו דווקא בישראל). אבל, כאשר זה קורה, נזהרים מאוד שלא לפגוע באזרחים חפים מפשע. תביני דבר אחד: הטרור מתחיל בנו. הטרור מתחיל בדברים הקטנים של יום-יום. הטרור מתחיל בכך שישראלית אינה מוכנה לשכב עם רוסי, רק כי הוא רוסי. כי יש לכם מן תחושת עליונות שאינני יודע מאיפה היא באה ואם יש לה בכלל בסיס. והטרור ממשיך בכך שאתם הורגים 1300 ילדים חפים מפשע, ואחר כך אתם עוד מצדיקים את מה שעשיתם.
 
לא מחסלים בכוונת תחילה לחסל

מנסים להביא למעצר, ואם אין ברירה (למשל, לא מניח את הנשק) אז מחסלים. "הטרור מתחיל בכך שישראלית אינה מוכנה לשכב עם רוסי, רק כי הוא רוסי. " נראה לי שלמישהו כאן יש אי אלו תסכולים והוא מוציא אותם על פוליטיקה...
 
אבל כך הוא הדבר תמיד...

...אינני מכיר פוליטיקאי, אשר נכנס לתחום הפוליטיקה רק מתוך כיף. כל אחד סוחב עמו שק של תסכולים מאחוריו...
 
תארי לעצמך סיטואציה הפוכה...

...שבחור רוסי מסרב לשכב איתך, רק מפני שנולדת בישראל. לא היה מתחשק לך להשמיד את רוסיה? אפילו בתת-מודע? תודי שכן?
 
אתה טוען שעולים מרוסיה רוצים להשמיד את ישראל?

ולא, זה לא היה יוצר אצלי שום חשק כזה. זה רק אתה.
 
אינני יכול לדבר בשם כולם, ...

...אני אישית לא רוצה להשמיד אף אחד. אבל את מתחמקת מהשאלה שלי. האם המצב שבו ישראלית פוסלת רוסי מלכתחילה, רק מפני שהוא רוסי, נראה לך כמצב סביר?
 
ודאי, עניין של טעם.

דווקא יצא לי לדבר על העניין הזה עם רוסי, שאמר שקשה לו לדמיין את עצמו מקיים יחסים עם לא-רוסיה, אבל אם כבר אז שתהיה אשכנזיה. ככה זה, עניין של טעם. אני אישית אוהבת עיראקים (או עיראקים למחצה)
 
אולי השיר שכתבתי אתמול ידבר במקומי

הוא יושב וחולם בדירתו הזולה על לילה סוער עם ראש הממשלה לילה מגניב שלעולם לא ייגמר זה עדיין רק חלום אבל הוא לא מוותר הוא יודע היטב כי היא באושר נשואה והוא סתם בחור פשוט אפילו אין לו עבודה אך לבו מתמלא בתקווה ובתפילה ללילה סוער עם ראש הממשלה הוא לא משוגע והוא לא מטורף לצערו הוא מבין כי היא לא שמה עליו אך ממשיך לחלום כאילו זאת מחלה על לילה סוער עם ראש הממשלה הוא לא מסכים איתה פוליטית כי אין לו על מה הוא אפילו סבור כי היא פושעת מלחמה אך למרות הכל הוא כאן בדירתו הזולה חולם על לילה סוער עם ראש הממשלה ================================== אפשר גם לשיר את השיר הזה בסגנון של ראפ בקול של סאבלימינל.
 

the new L

New member
מטרתה העיקרית של מדינה בכלל ושל ממשלה בפרט

היא להגן על אזרחיה. בשביל זה יש מדינה. אין קשר לחיים של יהודי או ערבי. חובתה של המדינה להגן על חייהם של כל אזרחיה, ללא תלות בדת או בגזע שלהם.
 

the new L

New member
זה לא אנחנו, זה אתם!

תפסיק להאשים אותי במעשים שלא אני ביצעתי, אחרת אני אאשים אותך בהם! ובהחלט - מה שקרה באוקטובר 2000 היה מוטעה וחמור. .ולכן - הוקמה ועדת חקירה ממלכתית לחקר האירוע ובשביל למנוע ממנו לקרות שוב.
 
לא אותך אישית

כשאני אומר "אתם", כוונתי היא לימין הקיצוני בכלל, אך לא לכל אחד ואחד ששייך לימין הקיצוני. זה בדיוק כמו שתגיד לי : "אתם נתתם נשק לפלשתינים". ברור שלא אני אישית נתתי, מפני שמעולם לא החזקתי שום כלי נשק ביד למעט סכין מטבח (אני טבח גרוע, אבל מנסה להשתפר).
 
למעלה