שאלה בדבר שם הפורום.

dafi1

New member
ואגב, אולי היום לא יחפשו אותנו

לפי זה, אבל אני מקווה שעם הזמן המונח ייטמע ויקבל את המשמעות הספציפית הזאת, ואז ייקל על המחפשות למצוא.
 

יסמין@

New member
הנמקות מאוד מעמיקות ../images/Emo3.gif

שנובעות מהמון מחשבה ומהמון שיקול דעת (or not) "ההנמקה" האופיינית: "אני לא אוהבת את המילה יחידנית"... נכון שזה נימוק מעולה לחזור לחד-הוריות?
 

יסמין@

New member
ושכחתי! הגדילה לעשות אחת

מהן שאמרה בצורה נחרצת: "לא נכון שהמונח חד-הוריות מתייחס לגרושות. מה פתאום? חד-הורית=רווקה". רציתי לשאול אם היא לא היתה בארץ בשנים האחרונות, אבל ממש לא היה בראש שלי להיכנס איתה לויכוח. הוט זי גזוגט...
 

dafi1

New member
בקיצור ../images/Emo31.gif - בּוּרוּת. הסיבה הכה

נפוצה לביקורת.
 

dafi1

New member
הייתי מוסיפה טפשות (מי שפוסלת את

זה כי היא "לא אוהבת את המילה" היא לא מרושעת, היא פשוט... נו, הבנת
).
 

טרודי

New member
מה היו הנימוקים?

למה צריך להיות "חד-הורי"? אמרת להן ש"יחידני" היא המילה שהאקדמיה בחרה? הסברת שהילד הוא חד-הורי, אבל אמא שלו לא? אלה תשובות קצרות וטכניות, שלא פותחות "דיון אידיאולוגי סוער". האם הן חשבו שהפורום שלך צריך להיות גם עבור כאלה שאימצו בזוג והתגרשו לאחר מכן? או שהן הסכימו לגבי אוכלוסית היעד, ורק לא הסכימו לגבי השם? ההתנגדויות לשם "יחידנית" שאני מכירה, מסתמכות על שני טיעונים: - טיעון ה"מתבדלות אליטיסטיות". אם את רוצה להבדיל בינך לבין אחרות, בהכרח נובע שאת חושבת שאת טובה מהן, וזה לא יפה. - טיעון ה"זו לא אידיאולוגיה". לסיפא "xן" או "xני" בעברית יש קונוטציות של הקצנה (השווי "לאומי" ו"לאומני". "כועס" ו"כעסן") או של אידיאולוגיה או מקצוע ("שמאלן" הוא מי שמאמין באידיאולוגיה של השמאל, "משפטן" הוא מי שעוסק במשפטים). לפי זה, "יחידנית", בהשוואה ל"יחידה", היא מי שלהיות יחידה זה אצלה עיקרון. פמיניסטית רדיקלית מזן ה"מי צריכה גברים בכלל". יש מי שחשוב להן שלא יחשבו עליהן כך. אמנם הן אמהות רווקות מבחירה, אבל זו בחירה-מחוסר-ברירה ולא בחירה-מתוך-אידיאולוגיה, עדיין יש להן תקווה לזוגיות בעתיד, והן לא רוצות תווית של שונאות-גברים מקצועיות.
 

יסמין@

New member
הן הסכימו לגבי אוכלוסיית היעד

של הפורום והתנגדו למונח "יחידני" משום ש"אני לא אוהבת את המילה יחידני".
 

יסמין@

New member
היכן קראת

שהאקדמיה בחרה במונח "יחידנית" לציון מי שהפכה לאם ללא בן זוג? והאם את יכולה לתת לינק?
 

טרודי

New member
לא זוכרת

אבל למיטב ידיעתי "יחידנית" הוא המושג של האקדמיה למה שקוראים היום "חד הורית". לא רק מבחירה. (בגלל שהילד הוא חד-הורי, או המשפחה חד-הורית, אבל לאמא בד"כ יש שני הורים משלה, אז היא לא חד-הורית, אלא "הורה יחיד" או יחידנית).
 

טרודי

New member
כנראה שטעיתי

חיפשתי עכשיו באתר מאגר המונחים של האקדמיה (אתר האקדמיה עצמו משום מה לא מוכן לדבר איתי), ולא מצאתי שום מונח עבור single parent או single mother. לא יחידני, לא יחיד, לא חד-הורי, כלום. single מתורגם פשוט כ"רווק/ה". המילה "יחידני" מופיעה רק במשמעות של individual, "של יחיד". למשל "חינוך יחידני" משמעותו "חינוך היחיד" (להבדיל מחינוך בכיתה). מוזר. אני בטוחה שקראתי פעם משהו אחר (לא במסמך רשמי של האקדמיה. בפורום כלשהו). אולי מישהי עם יכולת חיפוש בתפוז תוכל למצוא את זה.
 

dafi1

New member
לא האקדמיה היא זו שמייחסת את

מושג היחידנות לקבוצה האמורה, אלא שזה מונח מקובל בעיתונות/ספרות. המונח יחידני מתייחס, בתחומים הנ"ל, לאדם שאין לו בן זוג ו/או ילדים.
 

טרודי

New member
בעיתונות/ספרות לא כותבים "פנוי/ה"?

או "רווק/ה" או "ערירי/ת", תלוי בגיל ובהקשר?
 

dafi1

New member
יש ויש. נתקלתי כבר מספר פעמים (נדמה

לי שאפילו במודעות שידוכים ל"יחידנים" על ספינת שעשועים או משהו כזה) במונח יחידנים.
 

אילת 11

New member
ערירית

זה מישהי שאין לה ילדים. זו מילה נוראה לא? ואולי זו הקונוטציה השלילית שאני רואה בה. תוצר החינוך והתפישה של החברה הישראלית שילדים הם הדבר הכי חשוב. רווקה זו מישהי שלא התחתנה. היא יכולה להיות עם בן זוג ועם ילדים, אין קשר. פנויה זו מישהי שפנויה לקשר זוגי, היא יכולה להיות רווקה, אלמנה, גרושה ורחמנא לצלן אפילו נשואה, היותה אם אינו רלוונטי לעניין
 

טרודי

New member
לא אמרתי שאלה המילים הנכונות

או שהייתי רוצה שיקראו לי כך. רק אמרתי שאלה המילים שאני רואה בעיתונים או בספרות. אה, ויש מי שכותבים פשוט "סינגל'ס". לא יצא לי להתקל ב"יחידנית" מחוץ לפורום הזה, אבל אם דפי אומרת שראתה בעיתון, כנראה שיש.
 
למעלה