שאלה בדבר שם הפורום.

מיה1976

New member
שאלה בדבר שם הפורום.

שלום לכולכן, אני מצטערת מראש אם אני מעלה שאלה שהיא כבר ברורה וטרוויאלית עבורכן, אך הייתי שמחה להבין את הרציונאל שבדבר שינוי שם הפורום מאמהות חד הוריות לאמהות יחידניות. מעניין אותי כיצד אתן רואות את ההבדל המהותי שבין שתי הגדרות אלו, והאם המטרה היא לחדד את ההבדל בין נשים גרושות או כאלה שיש לילדיהן אב שמעורב בחיי הילד (שהן לא ממש חד-הוריות, אך נהוג לכנותן כך), לבין אמהות שבחרו מראש להביא לעולם ילד לבדן. תודה מראש על תשומת הלב וההתייחסות הרצינית, מיה.
 

dafi1

New member
כן.

המטרה היא לא לחדד את ההבדל אלא להגדיר את מהות הקהילה: פה נמצאות אמהות יחידנית מבחירה, שבחרו להרות ו/או ללדת ו/או לאמץ ילד/ים ללא מעורבות בן/בת זוג, כפי שמפורט במכתב הפתיחה. כמו כן מי שחד הורי הם הילדים ולא האמהות.
 

viviane

New member
דפי שוב שעות מוזרות לכתיבה../images/Emo70.gif

את לא ישנה בלילות?
 

מיה1976

New member
תודה על תשובתך!

ותודה שהפנית אותי למכתב הפתיחה. שמי מיה, ולאחר התלבטויות, החלטתי להביא לעולם ילד כאם יחידנית, מתרומת זרע. אני עדיין ממש בראשיתו של התהליך, אך משמח לדעת שיש כאן פורום כזה.
 

יסמין@

New member
ובאותו הקשר, על הפורום אימוץ יחידני

לפני כמה שבועות הייתי באירוע חברתי שבו רבות מהמשתתפות גולשות גם בפורומים השונים ויודעות שהקמתי את הפורום אימוץ יחידני. האות ניתן כשמישהי איחלה לי מזל טוב והצלחה עם הפורום. מייד קפצו כמה נשים (רובן נשואות ואחת מהן יחידנית מבחירה) והתחילו לבקר את שם הפורום. לדעתן אני צריכה לקרוא לו "אימוץ חד-הורי" וכל אחת הביעה את דעתה השלילית על השם. יכולתי להגיב בכמה דרכים שונות, ומשום שזה היה אירוע חברתי ולא חשבתי שזה המקום המתאים לפתוח בדיון אידאולוגי סוער שיכול היה להתפתח לויכוח וכו' (והרי לא לשם כך התכנסתי) אמרתי בקיצור שזה שם הפורום ונתתי לו שם זה אחרי שיקול דעת, ומי שמעוניינת יכולה לקרוא את מכתב הפתיחה ואת ההסברים לשם (אגב, כמה כן קראו את מכתב הפתיחה). והוספתי אנקדוטה קצרה: לפני כמה שבועות כשרשמתי את בתי למתנ"ס ובטופס לא ציינתי שם אב, שאלה אותי הפקידה: "אה, חד-הורית. תגידי, את גרושה או אלמנה? גם אני חד-הורית. אני אלמנה". חשבתי שהסיפור הזה יאמר הכל, אבל הביקורת על שם הפורום המשיכה, אז אמרתי שוב בקיצור שזה שם הפורום ומי שרוצה הסברים שונים שתקרא שוב את מכתב הפתיחה. ופשוט קמתי והלכתי לפינה אחרת ושוחחתי עם נשים אחרות. מה שכל פעם מפליא אותי מחדש, משום שזה לא קרה לי בפעם הראשונה, שלעתים ראש המתנגדות למילים "יחידנית" "יחידניות" וכו' הן אימהות יחידניות...
 

יסמין@

New member
אגב, באותו אירוע רציתי לשאול

את הפקידה מה לא מדויק ומה לא מתאים במילה "אלמנה". לשם מה היא צריכה להוסיף את המונח המערפל "חד-הורית". הרי היום המונח "חד-הורית" הוא מונח מעורפל, שמתייחס לכל כך הרבה סוגים של משפחות ושל מעמד משפחתי (רווקות, גרושות, אלמנות, פרודות, עגונות) שתמיד צריך להוסיף אח"כ מילה מסבירה: גרושה וכו'. אבל רציתי רק לצאת מהמשרד שלה כמה שיותר מהר, אז לא רציתי להתעכב כדי לחנך אותה
 

dafi1

New member
../images/Emo26.gif ואגב, יסמין ../images/Emo36.gifמה נסגר

בסוף עם מנועי החיפוש? חיפוש בגוגל על פי המילה "יחידני" מעלה מייד בשני הלינקים הראשונים את הפורום שלך, אימוץ יחידני, ולשלנו אין כל זכר...
 

טרודי

New member
כזכור, בגוגל אי אפשר "להרשם"

(לפחות לא בלי הרבה כסף). צריך לדאוג שהתוכן של דף הכניסה לפורום יכיל את כל מילות המפתח הרצויות לנו. זו לא עבודה ליסמין, אלא למנהלות הפורום. צריך גם לדאוג שאתרים אחרים יצביעו אל דף זה, ונדמה לי שהתחילה עבודה בנושא זה. ולגבי המילה "יחידני", קשה לי להאמין שמישהי תחפש אותנו לפי המילה הזו דווקא. המילה "יחידנית" מביאה, למרבה הפלא, המון אתרים של "למידה יחידנית", ואף לא אחד על אמהות. הוספת המילה "אמהות" מביאה מייד לפורום שלנו. המילה "יחידניות" נותנת את הפורום שלנו כתוצאה ראשונה. אבל מילים שיותר סביר שישתמשו בהן, כמו "חד הוריות בנק הזרע", מוצאות אותנו רק בעמוד השני של התוצאות. על זה צריך לעבוד. (אם כי איכשהו כנראה שכן מוצאים אותנו. לכל החדשות: איך מצאתן את הפורום?)
 

dafi1

New member
לא אמרתי שזו עבודה שלה, אבל מכיוון

שהיא זו שהיתה מקור המידע בנושא, שאלתי אותה, וגם משום שהפורום שלה עולה מיידית ב- 3 לינקים נפרדים. ואכן, שאלה שכדאי לשאול את החדשות שמגיעות.
 

יסמין@

New member
גם אני אתמול חיפשתי בגוגל

ומאוד נדהמתי שהפורום בBSH מופיע כבר בו. פייר, אני לא מבינה איך גוגל פועל. אני בוודאי לא ביקשתי מגוגל שירשמו את הפורום. אולי בBSH ביקשו? או שזה אוטומטי? לא יודעת. מכל מקום, את כללללל המידע שהיה לי על הרשמה לגוגל נתתי לפני זמן מה - כתבתי הודעה ובה כללללל הלינקים לכללל מנועי החיפוש והאינדקסים. אבל כמו שטרודי כתבה, נראה שזה עניין למנהלות הפורום (ואולי לתפוז עצמו? הרי גם לתפוז יש אינדקס! אז ראוי שהפורום יהיה רשום באינדקס).
 
למעלה