שאלה בבקשה לדיאטנית:

GM1988

Active member
שאלה בבקשה לדיאטנית:

אני מקווה שאוכל לקבל מענה על כך. נגיד שאני מרגיש רעב, אבל במקום ארוחה של בשר, ירקות וכאלה דברים, אני לוקח מה שאני אוהב , אוכל עד שאני משביע ולא מעבר. האם יש סיכוי שאני אשמור על משקל תקין או אפילו ארד במשקל ? תודה מראש לכל התגובות!
 

GM1988

Active member
אוכל מה שבא לי בזמן שאני רעב.

זה אומר שאם מתחשק לי משהו מתוק, אני לוקח את העוגה או הסופגניה ואוכל אותה עד שהספיק לי. (אני שבע). אתמול למשל הספיק לי לאכול במשך כל היום: 1) חתיכת פשטידה. 2) צלחת מקרוני. 3) 2 סופגניות ריבת חלב. 4) קערה עם דגני בוקר. כמובן שהכל משתנה מיום ליום, בהתאם למה שנמצא בבית ובהתאם לכמה אני רעב ומה בא לי.
 

פצית219

New member
אוי. לפי התפריט שכתבת, בעיקרון יש סיכוי

שתשמור על המשקל או אפילו תרד (תלוי בגודל של המנות), אבל מבחינה תזונתית זה תפריט גרוע מאוד. מאיפה תקבל ויטמינים? מינרלים? חלבונים?
 

GM1988

Active member
באמת??

כי לי נדמה שאני אוכל המוווון ! אני יודע שאי אפשר לחיות רק על ממתקים, ואני בהחלט לא חי על זה בלבד. אני מאוד אוהב פחמימות ומאכלים שיש בהם פחמימות, כמובן שגם את הממתקים והמאפים, ללא קשר. זה מאוד תלוי בכמה מתחשק לי ברגע מסויים לאכול מנה של ירקות ובשר ופחמימה מורכבת. כי לרוב אני פשוט מהמחשבה או המבט על ארוחה כזו כבר לא רוצה, ובמקום זה לוקח איזה ממתק, אבל לא סתם שוקולד. אני לוקח נגיד קורנפלקס או מאפה כלשהו שמרגיש לי משביע וטוב. אבל לא אוכל מעבר לשלב שבו כבר שבעתי. ופעמים אחרות אני לא מסוגל להסתכל על ממתקים ולא שום דבר כזה ורק מסתפק בבשר וירקות.
 

GM1988

Active member
אהה ולגבי הכמות עצמה

אני דיי לא מבין בזה, כלומר, אני יודע שאני אוכל ארוחה לא גדולה בכל פעם. אני דיי מהר שבע בארוחות , כך שאני פשוט לא מגיע לכמות גדולה מדי ולא מרגיש מפוצץ או משהו. רק הרגשה קלילה של סיפוק וזהו : ) הקטע שאני לא יודע אם המאפים והדגני בוקר שאני אוהב לאכול ביום יום, כל יום, לא גורמים לי להשמין לאחר זמן ?
 

פצית219

New member
שוב, זה עניין של כמויות. אם תאכל לחמניה

קטנה לא תשמין, אם תאכל בורקס ענק כנראה שכן... כעיקרון מאפים ודגני בוקר הם די ג'אנק פוד, אין בהם כלום חוץ מפחמימות פשוטות ושומן. אני מבינה שזה מה שאתה אוהב לאכול (וגם אני, וגם רוב האנושות), אבל זאת לא יכולה להיות דרך חיים. רוב התזונה צריכה להגיע מאוכל נורמלי (בשר, מוצרי חלב, ירקות, דגנים וקטניות מלאים), אחרת מהר מאוד תגיע לחוסרים תזונתיים ובעיות בריאות. בקשר להשמנה, אין דרך להגיד לך כמה אתה יכול לאכול בלי להשמין, צריך לנסות ולראות. ככלל אצבע אתה יכול לנסות להיכנס לאתרים כמו fitday.com ולהזין שם את הנתונים שלך ולקבל הערכה של כמה קלוריות אתה אמור לצרוך, וניתוח תזונתי של מה שאתה אוכל.
 
תשובה

כן בודאי. ניתן לגוון ולאכול ארוחה "קרה, כריך וכו ,פסטה+ירקות או דגניים +ירקות ועדיין אם ההוצאה האנרגטית לא עולה על ההכנסה אזי המשקל ישאר תקין. חשוב להקשיב לגוף ולאכול לעיתים ע"פ מה שנכון באותו רגע.
 
למעלה