שאלה- בבקשה התייחסות רצינית.

miss_t

New member
שאלה- בבקשה התייחסות רצינית.

אני חיה חיי מסורת, שומרת על חלק מהמצוות ושומרת שבת(לא מדליקה אש) אבל נוסעת במכונית בשבת. הגעתי לשיחה עם חברה ובה היא אמרה לי "מה זה משנה אם אני אוכל חזיר, אני שומרת שבת ואת לא, ואני צמה ביום כיפור." ובעצם לאחר שהיא הסבירה את עצמה חשבתי לעצמי- האם זה משנה איזה מצווה אני מקיימת ואיזו לא? האם אכילת חזיר גרועה יותר מאשר אי-שמירת שבת?
 

masorti

New member
תשובה...

מבחינה משפטית פורמלית (של ההלכה), העונש על אי שמירת שבת הוא מוות והעונש על אכילת חזיר הוא (... אם אני לא טועה...) 39 מלקות. לכן ברור שאי שמירת שבת היא עבירה חמורה יותר. חוץ מזה, חוק שמירת שבת הוא אחת מעשרת הדיברות שתוכלי לראות בהן מעין "חוקה" (או במינוח הישראלי: "חוקי יסוד"). יוצא שאכילת חזיר היא הפרת חוק רגיל ואילו אי שמירת שבת היא הפרת חוק יסוד. הענין הוא שהחזיר נתפס כ"אייקון" שלילי ביהדות, והימנעות מאכילתו היא הצהרה על התחברות למורשת היהודית. לכן גם חילונים רבים שאוכלים הכול נמנעים מאכילת חזיר. השבת, לעומת זאת, נתפסת כענין טכני של דוסים - ולכן לגבי מי שאינו דתי אי-שמירתה נראית כענין קל.
 

miss_t

New member
אז בעצם...

יש השוואה מסוימת בין המצוות. עבורי לאכול חזיר נראה חמור יותר מאשר אי-שמירת שבת. איך אפשר לדעת איזה מצווה "חזקה" יותר כביוכול ממצווה אחרת, והאם יש בכלל מקום לערוך השוואה בין המצוות. תודה על תשובתך הזריזה
 
אפשר לאמר ש

מצוות שכתובות בתורה הן לכאורה יותר חזקות.ולמה לכאורה?כי יש הרבה מצוות של חז"ל שנשרשו עמוק ביהדות כך שהפכו למעין מצוות דאורייתא. יש אומרים שהמצוות החשובות ביותר הן שבת כשרות וטהרה.
 

asaf2000

New member
מסכת אבות

"הוי רץ למצווה קלה כחמורה" "והוי זהיר במצווה קלה כבחמורה, שאין אתה יודע מתן שכרן של מצוות" את השכר של שמירת מצווה אנחנו לא יודעים אבל אנחנו יכולים להעריך חומרה של מצווה מסוימת לפי העונש שהתורה כתבה שמקבלים על אי-שמירתה ולא לפי ראות עינינו כמובן. ולמשל העונש על חילול שבת שבת הרבה יותר חמור מהעונש על אכילת חזיר וגם מחילול יום כיפור...
 

יכלM

New member
המגמה צריכה להיות בעליה

קשה למי שלא רגיל, לקחת על עצמו בבת אחת את כל המצוות. וזה באמת קשה אז כל דבר שאת עושה זה כבר יפה !!! עכשיו, אם את שומרת שבת זה יפה! אם את נוסעת בשבת כי זה קשה לך - זה לא טוב כי זה עדיין אסור, אז תסעי אבל תדעי.. שזה משהו שאת צריכה לעבוד עליו פשוט בזה הרגע קשה לך. בעיקרון, אנחנו כולנו לא מושלמים, לכולנו יש מה להתקדם. רק אסור לנו לשכוח שאנחנו צריכים להתקדם ולא להישאר איפה שאנחנו בכל מיני תירוצים שונים ומשונים. האמת, שאנחנו צריכים לשמור ולקיים תורה ומצוות האמת, שאנחנו לא מושלמים וקצת קשה לנו. אז נכון, שנעשה מה שאנחנו יכולים, ולאט לאט נשתדל להתתקדם. מה שלא בסדר, זה להגיד אני מסורתית שומרת מה שבא לי ומה שלא בא לי לא! ולהרגיש טוב עם זה. זה כמו שתיכנסי (וסליחה על ההשוואה ,אלף אלפי הבדלות) עם נעלי ספורט גסות למקדש של בודהות.. שנכנסים רק יחפים מפאת הקדושה. ותגידי להם אני מאמינה בלב... ותרגישי טוב שאת עם נעליים, כאשר את דורכת להם במשו שמאוד קדוש להם בזילזול שכזה. לפחות לפחות צריכה להיות לך הבושה שאין לך כוח שלא ללבוש נעליים ולהגיד שאת מצטערת... תתקדמי בהמשך. אחרת זו גסות רוח, להאמין במשו, לזלזל בקדושה שלו... לעשות חצי כן וחצי לא. בהצלחה :)
 
למעלה